Biofarm a înregistrat în primele luni ale anului în curs o cifră de afaceri din vânzarea de produse finite şi mărfuri de 263,2 milioane lei, cu 14% peste nivelul din perioada similară din 2024, iar EBITDA a crescut cu 16%, atingând 109 milioane lei, potrivit rezultatelor financiare ale companiei, date vineri publicităţii.
Ponderea vânzărilor la export a reprezentat aproximativ 2% din vânzările totale nete ale Biofarm. Produsele companiei au fost exportate în opt ţări: Albania, Azerbaidjan, Georgia, Iordania, Iraq, Malta, Republica Moldova şi Ungaria.
Veniturile nete din vânzări realizate la nouă luni au fost de 263,26 milioane de lei, în creştere cu 14% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Rezultatul net din exploatare pentru primele nouă luni ale anului 2025 este în creştere cu aproximativ 18% raportat la perioada similară a anului trecut, în timp ce profitul net al societăţii a
înregistrat aceeaşi creştere, de aproape 19%.
Profitul net la nouă luni s-a ridicat la 87,063 milioane de lei, în creştere faţă de 73,254 milioane de lei în 2024.
''În primele 9 luni ale anului 2025, piaţa farmaceutică din România a continuat să opereze într-un context volatil, marcat de provocări multiple şi persistente. Industria s-a confruntat în
continuare cu efectele instabilităţii economice prin creşterea inflaţiei şi modificări legislative care au dus la creşterea preţului la raft al OTC-urilor şi în special al suplimentelor alimentare. La nivel operaţional, presiunile inflaţioniste din anii precedenţi au continuat să se resimtă, manifestându-se prin costuri încă ridicate la energie, materii prime şi ambalaje. Acestor factori li s-au adăugat dificultăţile recurente de pe lanţul de aprovizionare şi impactul fiscal al majorării TVA-ului. În pofida acestui climat economic dificil, Biofarm SA a înregistrat rezultate foarte bune în primele trei trimestre ale anului. Printr-o gestionare eficientă a producţiei şi a distribuţiei, compania a demonstrat rezilienţă, reuşind să asigure stocurile necesare şi să contribuie la acoperirea deficitului de produse de pe piaţă'', se arată în raportul companiei, remis BVB.
Biofarm şi-a consolidat prezenţa în categoria Consumer Healthcare (CHC), menţinând poziţia a doua în volum la nivelul pieţei. Performanţa a fost susţinută de stabilitatea principalelor branduri din portofoliu, cu evoluţii solide în segmentele dedicate managementului durerii, sănătăţii digestive, sistemului respirator şi managementului stresului.
Compania este lider de piaţă volumic în categoriile de referinţă pentru şase dintre brandurile sale: Bixtonim, Colebil, Triferment, Extravalerianic, Carmol şi Carbocit.
"Rezultatele confirmă strategia noastră de creştere sustenabilă, bazată pe consolidarea portofoliului şi pe investiţii continue în inovaţie şi calitate. Într-un context de piaţă complex, menţinem un ritm sănătos de dezvoltare, datorat în principal performanţei brandurilor consacrate şi disciplinei operaţionale. Rămânem concentraţi pe extinderea portofoliului din zona Consumer Healthcare şi pe adaptarea rapidă la cerinţele consumatorilor", a declarat directorul general al Biofarm, Cătălin Vicol.
Biofarm are două fabrici de medicamente în Bucureşti şi o unitate de testare şi dezvoltare de produse, iar portofoliul său de peste 100 de produse acoperă cele mai importante arii terapeutice din divizia Consumer Healthcare (digestiv & metabolic, respirator & ORL, cardiovascular & circulator, sistem nervos).
În primele nouă luni ale anului 2025, compania a avut un număr mediu de 367 de angajaţi.
Biofarm este unul dintre primii producători români de medicamente şi suplimente alimentare, cu un portofoliu de produse care acoperă peste 65 arii terapeutice.





























Comentează