Cea de-a 14-a ediţie a Black Friday, eveniment ce se va desfăşura în principal pe 8 noiembrie, va aduce încasări istorice pentru retailerii din România, de peste jumătate de miliard de euro, însă şi o scădere semnificativă a numărului de produse vândute faţă de anii trecuţi, arată o analiză a companiei de consultanţă Frames, informează Agerpres.
Această evoluţie reprezintă un efect direct al inflaţiei, în condiţiile în care România are cea mai mare creştere a preţurilor din UE.
Potrivit estimărilor companiei, după un an 2023 în care Black Friday a generat încasări de aproximativ 450 milioane de euro (la nivelul întregii luni noiembrie /online&offline), în 2024 se estimează o atingere a bornei de 500 milioane de euro.
Black Friday a debutat deja în unele magazine, însă punctul culminant va fi pe 8 noiembrie, ziua în care cei mai mulţi jucători din IT & C, fashion, food, beauty, home&deco, servicii etc. vor organiza campanii speciale de reduceri de preţuri.
"Creşterea vânzărilor de Black Friday are legătură, în mod direct, cu creşterile de preţuri de la precedentul eveniment de shopping care, pe unele sortimente, mai ales pe zona de fashion şi beauty, au depăşit 20-30%. O cifră de afaceri mai mare nu înseamnă neapărat că firmele vor face profitul înregistrat în anii de boom economic, asta pentru că volumul mărfurilor vândute va fi, mai mult ca sigur, mai mic decât cel din anii trecuţi'', arată analiza Frames.
Potrivit estimărilor analiştilor, comanda medie plasată de Black Friday va fi de aproximativ 500 de lei, cu 50 de lei peste cea din 2023.
Cele mai multe comenzi vor fi plasate în mediul online, pe site-urile principalilor jucător din piaţă. Aceştia se aşteaptă ca, pe perioada Black Friday, să înregistreze vânzări de 3-4 ori mai mari decât într-o perioadă normală.
Estimările companiilor din zona de retail (fashion, IT&C, bricolaj, beauty, food etc.), cu care compania de consultanţă colaborează, arată că în focusul vânzărilor de Black Friday 2024 se vor afla produsele de îmbrăcăminte şi încălţăminte, alături de cele din zona de beauty.
Când va fi Black Friday 2024 la eMAG
Black Friday la eMAG va începe pe data de 8 noiembrie 2024. Cel mai mare retailer online din România a adus acest eveniment de shopping în ţara noastră şi dă de obicei data reducerilor de Black Friday, dată pe care o adoptă cu modificări mai mici sau mai mari și restul retailerilor de la noi. Black Friday la eMAG se desfăşoară pe durata unei singure zile, pe 8 noiembrie în acest caz.
Flanco a început deja reducerile de Black Friday 2024
Retailer-ul a început campania Black Friday 2024 la 25 octombrie şi reducerile vor dura până pe 30 noiembrie, în magazinele sale fizice şi pe flanco.ro. Produsele Flanco pot fi ridicate din magazine, dar și de la rețeaua de 7.000 de lockere din țară. Compania are magazine în 113 orașe.
Când este Black Friday 2024 la Altex
La Altex campania de Black Friday 2024 va dura mai multe săptămâni. Startul reducerilor va fi dat pe 31 octombrie, în trei etape , atât în magazinele fizice, cât şi pe site-ul altex.ro, și va ține până pe 20 noiembrie. Black Friday 2024 la Altex va consta în trei valuri de reduceri, în perioadele 31 octombrie- 6 noiembrie, 7-13 noiembrie şi 14-20 noiembrie.
Comentează