Patru din zece români (41%) vor reduce bugetul alocat pentru "Black Friday 2025", în timp ce două din zece persoane nu vor cumpăra nimic cu această ocazie, arată rezultatele unui sondaj de specialitate, publicate vineri.
Conform datelor centralizate de tbi bank, în acest an, doar 15% dintre români au declarat că vor cheltui mai mult de "Black Friday" faţă de cât au alocat în 2024.
Pe de altă parte, 22% dintre respondenţi spun că nu vor cumpăra nimic în ziua reducerilor Black Friday, iar aproape 44% încearcă să-l menţină la acelaşi nivel ca anul trecut, sperând să profite de reduceri la produsele de care au nevoie.
Într-o pondere de 41% din totalul celor chestionaţi, aceştia susţin că vor reduce bugetul pentru cumpărături cu ocazia evenimentului cu cele mai importante reduceri din an, în multe cazuri chiar mai mult de jumătate,
La nivel general, patru din zece intervievaţi au în plan să cheltuie cel mult 700 de lei, iar alţi doi din zece cred că vor aloca până la 1.500 de lei pentru produsele pe care aşteaptă să le cumpere la reducere de "Black Friday", în timp ce doar 11% cred că vor cheltui mai mult de 2.000 de lei.
Românii scot bani din pușculiță

În acest context, peste jumătate (56%) au afirmat că vor folosi bani din economiile personale pentru aceste cumpărături, iar 26% că vor utiliza doar banii din salariul lunii octombrie. Un procent de 12% se bazează pe o soluţie de finanţare pentru a acoperi costurile.
Referitor la modalitate de achitare a produselor ce urmează a fi achiziţionate, plata în plata rate fără dobândă reprezintă cea mai atractivă variantă pentru 47% dintre cei care ar vrea să cumpere ceva, dar nu au toţi banii, în timp ce 37% spun că vor face achiziţii doar dacă au toată suma necesară.
De asemenea, peste 44% dintre respondenţi declară că sunt interesaţi în special de electrocasnice, mai mult de 40% că vor urmări şi reducerile de la electronice, iar 29,4% au în vizor şi gama de produse IT. Aproape trei sferturi dintre români (72%) susţin că vor să cumpere produse de care au nevoie personal sau în casă, în timp ce 32,3% ar vrea să cumpere şi cadouri de Crăciun.
În opinia a peste 53% din totalul celor chestionaţi cred că reducerile din acest an vor fi mai mici decât în ediţia de anul trecut, mai ales în contextul creşterii TVA. Totodată, 32,2% sunt de părere că acestea vor fi la fel.
În ceea ce priveşte modul în care sunt alese produsele, aproape 41% spun că se uită la cel mai mic preţ pentru produsele de care au nevoie, 30% cumpără doar dacă preţul este la nivelul dorit, iar 22,2% fac achiziţia doar dacă reducerea este una substanţială.
eMAG dă startul reducerilor

În 2025, Black Friday revine mai devreme în România și dă startul sezonului reducerilor pe data de 7 noiembrie, conform anunțului făcut de unul dintre cei mai mari retaileri online din țară.
Black Friday 2025 la eMAG va avea loc vineri, 7 noiembrie, începând cu ora 7:15 dimineața. Această dată a fost confirmată oficial de retailer și marchează începutul evenimentului de shopping cu cele mai multe reduceri din an.
Evenimentul se va desfășura pe parcursul întregii zile, până la ora 23:59, și va include reduceri semnificative la o gamă largă de produse, precum televizoare, telefoane, laptopuri, electrocasnice, articole de fashion și multe altele.
Deși această dată este orientativă, ea a devenit un reper anual pentru numeroase magazine care aleg să lanseze ofertele de Black Friday cu săptămâni înainte de varianta americană.
Flanco oferă acces exclusiv în aplicație începând cu 23 octombrie, iar perioada principală de reduceri se desfășoară între 24 octombrie și 30 noiembrie, incluzând smartphone-uri, televizoare, laptopuri și electrocasnice, cu reduceri de până la 60% în aplicație și până la 50% în magazinele fizice.
Altex și Media Galaxy organizează campanii între 30 octombrie și 19 noiembrie, structurate pe trei etape săptămânale, cu oferte la electronice, electrocasnice, IT și produse de bricolaj, cu reduceri de până la 50%.
Carrefour începe campania pe 23 octombrie, oferind televizoare, telefoane și articole de îngrijire personală, cu oferte speciale variate.
În ceea ce privește cărțile și produsele de papetărie, Libris va avea reduceri între 8 și 10 noiembrie, iar Cărturești între 7 și 10 noiembrie, cu discounturi de până la 50%.
Pentru a vizualiza zilele exacte în care fiecare magazin începe reducerile, poți consulta calendarul interactiv disponibil pe BLACKFRIDAY.ro































Comentează