Startup-ul de mobilitate Bolt a anunţat joi că a obţinut 20 de milioane de euro (24 de milioane de dolari) de la International Financing Corp (IFC), divizia de investiţii a Băncii Mondiale, pentru a se extinde pe pieţele emergente, în contextul în care pandemia de coronavirus (COVID-19) a modificat modul în care oamenii se deplasează, transmite Reuters.
Bolt, companie din Estonia cunoscută anterior sub denumirea Taxify, concurează cu Uber pe piaţa serviciilor de ride-hailing. De asemenea, operează scutere electrice şi a lansat un serviciu de livrare de mâncare. Compania a fost înfiinţată în 2013 şi are peste 50 de milioane de utilizatori în mai mult de 40 de ţări, în special în oraşele din Europa de Est şi Africa.
"Investiţia noastră în Bolt este menită să ajute compania să beneficieze de o tehnologie prietenoasă cu mediul, să creeze oportunităţi de muncă mai flexibile pentru femei şi să furnizeze acces la un transport mai sigur şi mai accesibil pe pieţele emergente", a afirmat directorul operaţional al IFC, Stephanie von Friedeburg.
În contextul în care guvernele introduc restricţii pentru a contracara răspândirea coronavirusului, startup-urile de mobilitate profită de faptul că locuitorii din zonele urbane evită transportul în comun şi comandă mai multă mâncare pentru acasă.
Anul trecut, Bolt a obţinut 100 de milioane de euro de la firma de investiţii Naya Capital Management, cu sediul în Londra, într-o tranzacţie care evaluează startup-ul de mobilitate la 1,7 miliarde de euro. De asemenea, Bolt a beneficiat de o finanţare de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) de 50 de milioane de euro.
Însă, în Europa, Bolt se va confrunta cu un cadru de reglementare care se schimbă rapid pentru companiile din tehnologie şi economia informală. Recent, Curtea Supremă de Justiţie din Marea Britanie a decis că Uber trebuie să îşi trateze şoferii ca "angajaţi", ceea ce înseamnă că au dreptul la vacanţă plătită, pauze de odihnă şi salariu minim. De asemenea, ţările europene urmează să introducă taxe pentru platformele de tehnologie iar continentul impune şi norme stricte privind protecţia datelor personale sub forma regulamentului GDPR.
Bolt este prezentă în România cu serviciile de transport de persoane, de transport de produse, de închiriere de trotinete electrice, de livrare de mâncare (Bolt Food) şi cu divizia de software development, care deserveşte toate subsidiarele din Europa ale companiei. Serviciile Bolt sunt disponibile în Bucureşti, Cluj, Timişoara, Constanţa, Iaşi şi Braşov.
Bolt se extinde pe piațele emergente - Investiție de 20 de milioane de euro
Explorează subiectul
Articole Similare

0
Ucraina își majorează cu 9% estimările pentru suprafața cultivată cu grâu
0

771
Șeful Consiliului Fiscal îl contrazice direct pe Ilie Bolojan: Nu se va încadra în ținta de deficit negociată la Bruxelles
771

1.346
Un fost acționar Dinamo deschide o fabrică ce va da lovitura în UE: Va produce pungi speciale
1.346

21
România a făcut progrese notabile în reciclarea ambalajelor din aluminiu pentru băuturi
21

5.253
Cum se resimte shutdown-ul din SUA pe bursele mondiale: E șoc total
5.253

326
Un brand uriaș din Germania intră pe piața din România: Concurează cu Pepco și Zara Home
326

104
Euro continuă să câștige teren în raport cu moneda noastră. Cursul valutar anunțat pentru miercuri de BNR
104

3.205
Scandal cu acuzații grave: Poșta Română dă în judecată ONRC
3.205

130
Topul Național al Firmelor 2025: Cifra de afaceri a celor mai performante companii din România depășește 287 miliarde euro
130

41
Stocul spaţiilor industriale şi logistice din România s-a apropiat de pragul de 8 milioane mp, în S1 (consultanţi)
41

24
Alexandru Petrescu (ASF): Indicele BET a crescut în primul semestru cu 12,05% iar capitalizarea cu 13,1%,faţă de finalul anului 2024
24

14
BVB crește cu 13% în 6 luni: capitalizarea a ajuns la 396 miliarde lei
14

19
Rata şomajului la nivel naţional a scăzut la 3,18%, în luna august
19
Comentează