DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Boris Johnson a cerut o revizuire a licenţei canalului de ştiri Russia Today susţinut de Rusia

Reuters - Agerpres
Boris Johnson

Prim-ministrul britanic Boris Johnson a cerut o revizuire a licenţei canalului de ştiri RT susţinut de Rusia, potrivit Variety.

Adresându-se miercuri Camerei Comunelor, Johnson a afirmat că secretarul pentru Cultură Nadine Dorries a cerut Ofcom, autoritatea de reglementare a presei din Regatul Unit, să revizuiască operaţiunile postului de televiziune, care era cunoscut anterior sub numele de Russia Today.

Johnson a spus: „Trăim în democraţie şi trăim într-o ţară care crede în libertatea de exprimare. Şi cred că este important să lăsăm mai degrabă în seama Ofcom decât a politicienilor să decidă ce organizaţii media să interzică - este ceea ce face Rusia”.

Johnson i-a răspuns liderului opoziţiei Keir Starmer, preşedintele partidului Laburist, care a spus: „Russia Today este unealta personală (a preşedintelui rus Vladimir Putin) de propagandă. Nu văd de ce i s-ar permite să continue să emită în această ţară”, potrivit News.ro.

În scrisoarea adresată directorului Ofcom, Melanie Dawes, Dorries a scris că postul RT „se dovedeşte o parte a campaniei globale de dezinformare a Rusiei”. „Mă îngrijorează că radiodifuzori precum RT, despre care Ofcom a constatat că au încălcat în mod repetat Codul de difuzare în trecut, vor căuta să răspândească dezinformări dăunătoare cu privire la criza în curs din Ucraina”.

Ofcom a precizat că va acţiona „cu prioritate” dacă vor exista preocupări de acurateţe cu privire la orice radiodifuzor.

Solicitarea vine ca urmare a tensiunilor continue dintre Rusia şi Ucraina. Marţi, Regatul Unit a impus unele sancţiuni oligarhilor ruşi şi băncilor care au legături cu ţara, decizii criticate de detractorii lui Johnson ca fiind prea blânde.

În 2019, Ofcom a amendat RT cu 200.000 de lire sterline (271.836 dolari) pentru încălcarea regulilor britanice de imparţialitate a radiodifuziunii de şapte ori în timpul incidentului de otrăvire cu noviciok din Salisbury în 2018. Rusia a ripostat la acea vreme prin lansarea unei anchete la biroul rusesc al BBC.

Urmărește-ne:
ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.