Brandul românesc 5 to go a intrat în top 10 lanţuri de cafenele din Europa, conform clasamentului anual dezvoltat de Food Service, Europe & Middle East, lansat luna aceasta, arată compania într-un comunicat remis, marţi, AGERPRES.
De altfel, 5 to go înregistrează a doua cea mai spectaculoasă creştere din Europa în număr absolut de locaţii deschise, cu 107 cafenele noi într-un an, o creştere de 44.6% faţă de anul anterior, când se clasa pe locul 12.
Această evoluţie se reflectă în deţinerea unei cote de piaţă de 48,7% pe segmentul lanţurilor de cafenele în România pentru anul 2021, potrivit Agerpres.
Şi în 2022, ritmul de creştere susţinută s-a menţinut, depăşind pragul de 400 unităţi la nivel naţional, cu o medie de 16 cafenele noi deschise în fiecare lună.
Previziunile sunt ca, la finalul anului, cifra de afaceri la nivel de grup să ajungă la 24 milioane euro, aproape dublu faţă de anul trecut şi de aproape 4 ori mai mare decât valoarea din 2020.
"5 to go a pornit în 2015, cu viziunea unei zile în care toţi românii beau o cafea de calitate, la un preţ corect. Până acum, sunt peste 5 milioane de români care au băut cel puţin o cafea în reţeaua noastră, iar asta ne aduce aproape de acest moment. Rezultatele obţinute până acum ne plasează pe o poziţie câştigătoare, însă de acum ne îndreptăm spre un maraton, ce necesită un ritm susţinut în următorii 5 ani, care să ne ajute să atingem pragul de 1,000 de cafenele la nivel local. În maraton, nu viteza startului, ci anduranţa este esenţială, iar aceasta derivă, în cazul nostru, din adaptabilitate, din flexibilitate şi creativitate. Business-ul 5 to go este format din mai mult de 220 de antreprenori, care zilnic fac ca acest brand să câştige încrederea a zeci de mii de consumatori. Ei ne aleg, pentru că acest brand este nu numai un produs pe gustul lor, ci şi şi un furnizor de servicii, iar calitatea serviciilor 5 to go este definită de barista, de zâmbetul cu care sunt întâmpinaţi, de atmosfera prietenoasă din cafenea", a declarat Radu Savopol, cofondator 5 to go.
Pentru următorii 5 ani, pilonii pe care se construieşte dezvoltarea sunt expansiunea regională, către localităţi cu cel puţin 10.000 de persoane, consolidarea prezenţei internaţionale, pieţele vizate fiind Spania, Germania, Ungaria, unde deja sunt discuţii deschise, dar şi cele din Bulgaria, Polonia, Republica Moldova, precum şi continuarea construirii prezenţei în retail şi a portofoliului de produse private-label sub marca 5 to go, ca urmare a identificării de trenduri cu potenţial.