Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Brandurile lux au depășit performanța celor obișnuite în ultimii cinci ani, în timp ce costul vieții afectează consumatorii de masă (analiză)

https://abcfashion.ro/
haine lux brand

În ultimii cinci ani, brandurile de lux din industria modei (+90%) au înregistrat performanțe mult mai bune decât cele din marilor retaileri de modă de masă (+23%), mărcile de îmbrăcăminte fast fashion au recuperat teren în ultimul an, pe fondul creșterii salariilor și al încetinirii inflației iat cele de lux au depășit Stoxx600 cu un raport de 4:1 în ultimii cinci ani.

11 septembrie 2023: Cu doar câteva zile înainte ca sezonul european al prezentărilor de modă să debuteze cu Săptămâna Modei de la Londra, o nouă cercetare de la eToro arată că acțiunile din domeniul hainelor de lux au generat în ultimii cinci ani randamente de peste patru ori mai mari decât cele ale omologilor lor din domeniul modei de masă.

eToro Fashion Week Index a analizat performanța celor mai mari zece mărci britanice și europene de modă de lux și retaileri de haine care se adresează maselor, în funcție de capitalizarea de piață, și a constatat că mărcile de modă de lux au depășit semnificativ performanțele celor produse în masă în ultimii ani. Primele 10 acțiuni din domeniul modei de lux au înregistrat o creștere de 90% în ultimii cinci ani, în comparație cu o creștere modestă de 23% înregistrată de companiile de fast fashion (tabelul 1). În fruntea clasamentului mărcilor de lux se află titanii din domeniul modei LVMH și Hermes, care au cules roadele  identităților de marcă puternice, ale puterii de stabilire a prețurilor și ale loialității clienților. În ultimii cinci ani, LVMH a înregistrat o creștere uluitoare de 163% a valorii sale de piață, în timp ce Hermes se mândrește cu o rată de creștere uimitoare de 241%.

Tabelul 1: Primele 10 mărci în funcție de capitalizarea de piață

 

Index mărci de lux: Performanța acțiunilor celor mai bune 10 mărci de modă de lux

Index mărci  modă de masă: Top 10 branduri de modă de masă, performanțe ale acțiunilor

 

YTD

1an

5ani

 

YTD

1an

5ani

1

LVMH

16%

16%

163%

Inditex

39%

43%

21%

2

Hermes

31%

37%

241%

H&M

46%

33%

26%

3

Richemont

3%

13%

45%

Next

17%

13%

25%

4

Kering

5%

-7%

9%

JD Sport

12%

18%

47%

5

Christian Dior

9%

13%

101%

Zalando

-21%

6%

-42%

6

Moncler

27%

35%

65%

LPP

20%

34%

43%

7

Prada

21%

19%

46%

Asos

-27%

-50%

-94%

8

Burberry

5%

19%

-5%

Mavi

61%

199%

1725%

9

Brunello Cucinelli

3%

29%

74%

SMCP

-5%

3%

-75%

10

Hugo Boss

30%

25%

1%

OVS

6%

45%

-8%

Performanțele anterioare nu reprezintă o indicație a rezultatelor viitoare.

În contrast puternic față de omologii lor de lux, retailerii europeni de fast fashion au înregistrat o creștere mai modestă. Inditex din Spania, compania-mamă a gigantului modei Zara, a înregistrat o creștere de 21% în ultimii cinci ani, după H&M din Suedia, cu o creștere de 26%, și Next din Marea Britanie, cu o creștere de 25%. ASOS a avut cea mai slabă performanță, înregistrând un recul major, cu o scădere de 94%. În acest scenariu, remarcabili sunt jucătorii mai mici din industrie. Retailerul online MAVI din Turcia, o marcă de denim, a înregistrat o creștere de 1.725% în valoare.

"Ascensiunea meteorică a LVMH, care a ajuns să fie cea mai mare acțiune cu capitalizare bursieră din Europa, arată farmecul durabil al mărcilor de lux, chiar și în fața incertitudinilor economice și a crizei costului vieții, care i-a făcut pe cumpărătorii obișnuiți să strângă cureaua", a explicat Ben Laidler, strateg pentru piețele globale la eToro. "Mărcile principale de masă  merită încrederea noastră pentru că au navigat bine în acest mediu economic dificil, prețurile colective ale acțiunilor lor depășind media acțiunilor europene mai mari. Cu toate acestea, prăbușirea prețului acțiunilor ASOS, de exemplu, ne amintește de cât de neiertătoare și de competitivă poate fi această industrie. Acest lucru subliniază importanța adaptabilității și a inovației în industria modei în continuă schimbare. Pe măsură ce sectorul continuă să evolueze, ne putem aștepta să asistăm la noi schimbări în ceea ce privește soarta acestor mărci tradiționale."

Moda depășește piața europeană în general

În pofida provocărilor pe termen lung cu care se confruntă mărcile de îmbrăcăminte produse în masă, atât retailerii de modă de lux, cât și cei de fast fashion din Marea Britanie și din Europa au avut în mod constant o performanță superioară celei a pieței bursiere europene în general. În ultimii cinci ani, primele 10 acțiuni din domeniul modei de lux au depășit Stoxx600 cu un raport impresionant de 4:1. Între timp, coșul eToro al primelor 10 mărci de masă au înregistrat recent o revenire modestă, dar încurajatoare, în ultimul an, înregistrând o creștere de 25% față de 4,3% pentru Stoxx500.

Tabelul 2: Performanțele mărcilor de lux și de masă în raport cu Stoxx600

Mărci lux

Mărci de masă

Stoxx 600

YTD

17%

14%

6%

1an

21%

25%

4%

2ani

28%

-12%

-4%

3ani

124%

29%

24%

5ani

90%

23%

18%

Performanțele anterioare nu reprezintă o indicație a rezultatelor viitoare.

Ben Laidler a concluzionat: "Creșterile salariale și reducerea presiunilor inflaționiste s-au combinat pentru a da consumatorilor un sentiment reînnoit de încredere și putere de cumpărare în ultima vreme, demonstrând echilibrul delicat dintre condițiile macroeconomice și industria modei orientată spre consumator. În condițiile în care creșterea economică încetinește acum în Europa, atât comercianții cu amănuntul din industria de lux, cât și retailerii mari de fast fashion ar putea fi forțați să se adapteze din nou."

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.