Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Braşovul vrea să devină primul oraş din ţară cu un masterplan velo

dozadebine.ro
brasov tampa

Braşovul vrea să devină primul oraş din ţară care dezvoltă un masterplan pentru infrastructura de transport cu bicicleta, obiectivul municipalităţii fiind ca, până în 2026, cetăţenii să aibă maximum 250 de metri de la locuinţă sau locul de muncă până la cea mai apropiată pistă, potrivit Agerpres.

Primăria Braşov, în parteneriat cu Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public, a lansat, joi, în consultare publică "Masterplanul velo pentru municipiul Braşov" - document care face o analiză a transportului cu bicicleta în municipiu, a potenţialului de dezvoltare şi identifică soluţiile pentru realizarea unei reţele complexe şi sigure de piste, benzi şi trasee de biciclete, care să conecteze toate zonele de interes din Braşov, se arată într-o informare transmisă de Primăria Braşov.

"Braşovul este primul oraş mare care dezvoltă un masterplan pentru infrastructura de transport cu bicicleta. Avem nevoie de acest masterplan pentru a prioritiza investiţiile în piste de biciclete, în trasee de bicicletă, în sisteme de bike sharing, în tot ceea ce înseamnă o infrastructură disponibilă pentru braşoveni în sensul transportului public, astfel încât să folosim bicicleta pentru deplasările în oraş în fiecare zi. Un obiectiv al acestui demers este de a oferi braşovenilor infrastructura pe care să poată să folosească bicicleta în siguranţă, aflată la mai puţin de 250 de metri de locuinţă. Iar cifrele arată că deplasările medii ale braşovenilor sunt sub 5 km, deci pretabile pentru folosirea bicicletei în oraş", a explicat primarul Allen Coliban.

Conform acestuia, un alt aspect important abordat de masterplanul velo este prioritizarea investiţiilor în infrastructură pentru biciclete, astfel încât municipalitatea să poată aplica pentru finanţări nerambursabile atât prin Administraţia Fondului pentru Mediu, cât şi prin PNRR.

"Sunt proiecte pe care anul acesta le vom dezvolta şi le vom depune pentru finanţare nerambursabilă. Vă invit să faceţi parte din dezbaterile publice pe acest subiect şi să facem împreună din Braşov un oraş prietenos cu bicicliştii", a precizat primarul Allen Coliban.

Masterplanul velo a plecat de la o analiză detaliată a sistemului existent de piste şi benzi pentru biciclete şi totodată a fost realizată o evaluare a deplasărilor pe care braşovenii le fac în mod curent, pentru a putea verifica fezabilitatea soluţiei de deplasare cu bicicleta.

Proiectele municipalităţii aflate în derulare rezolvă o parte din nevoia de infrastructură pentru biciclete, dar pentru ca acest tip de transport să devină unul atractiv pentru braşoveni şi să reprezinte o alternativă reală la transportul cu maşina trebuie ca, în următorii ani, reţeaua de piste pentru biciclete să fie una mult mai extinsă, obiectivul Primăriei fiind ca, până în 2026, braşovenii să aibă maximum 250 de metri de la locuinţă sau locul de muncă până la cea mai apropiată pistă pentru biciclete, iar în 2030, distanţa să fie de 175 de metri.

Pe lângă soluţiile tehnice pentru amenajarea reţelei şi a pistelor, masterplanul vine şi cu o serie de propuneri de trasee, care să completeze şi să îmbunătăţească reţeaua existentă, primele noi trasee urmând a fi amenajate până în 2025.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.