Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

BREAKING! DOSAR Cum au dispărut DIFICULTĂȚILE BIROCRATICE pentru Fujitsu Siemens, după 'SPOSORIZAREA' lui Tăriceanu

mita

Fostul premier al României Călin Popescu Tăriceanu a fost deferit justiției de procurorii DNA pentru luare de mită de la companii austriece pentru a le acorda sprijinul în procedurile contractuale dintre acestea și statul român.

În calitatea menționată, inculpatul Popescu-Tăriceanu Călin Constantin Anton ar fi pretins (în cursul anului 2007) și ar fi primit (în cursul anului 2008), în mod indirect, de la reprezentanții unei companii austriece, foloase materiale în valoare de 800.000 USD, constând în plata unor servicii de consultanță, în schimbul exercitării atribuțiilor sale în așa fel încât să fie adoptate o serie de hotărâri favorabile companiei, respectiv hotărârile de guvern nr. 199/2008, 634/2008, 1193/2008 și 1451/2008, notează DNA.

Fapta de pretindere a prim-ministrului Călin Constantin Anton Popescu-Tăriceanu s-ar fi realizat, în perioada aprilie - mai 2007, în mod indirect, prin intermediul unui om de afaceri (trimis în judecată în anul 2019 pentru complicitate la luare de mită), care ar fi solicitat în numele prim-ministrului un comision de 10% din valoarea actelor adiționale/plăților la un contract comercial derulat de compania austriacă, în schimbul adoptării hotărârilor de guvern care urmau să permită acest lucru, conform intereselor companiei.â

Citește și: Filmul ȘANTAJULUI președintelui CJ Călărași față de procurorul care îl ancheta - Îl amenința cu sesizări fictive, televiziunea și spunea că 'va face balamuc'

Fapta de primire de către prim-ministrul Călin Constantin Anton Popescu-Tăriceanu, în cursul anului 2008, în mod indirect, s-ar fi realizat prin două acțiuni de primire (la 07.11.2008 a sumei de 500.000 USD și la 25.11.2008 a sumei de 300.000 USD).

Suma totală de 800.000 USD, reprezentând comisionul plătit de reprezentanții firmei austriece, prin intermediul unor companii offshore, ar fi fost folosită în beneficiul demnitarului, pentru acoperirea unor cheltuieli de campanie electorală, fiind transferată unei firme de consultanță.

În vederea confiscării obiectului infracțiunii de luare de mită, în cauză s-a dispus sechestru asigurator pe bunuri imobile aparținând suspectului Popescu-Tăriceanu Călin Constantin Anton până la concurența sumei de 800.000 USD, echivalent în lei - 3.204.640 lei.

Dosarul a fost trimis spre judecare la Înalta Curte de Casație și Justiție cu propunerea de menținere a măsurilor asiguratorii dispuse asupra bunurilor inculpatului.

Ce dovedește implicarea lui Tăriceanu în fapte grave de corupție

„Un element care dovedește implicarea Prim-Ministrului, după realizarea înțelegerii, este și aprobarea de către acesta, la scurt timp, a propunerii S.G.G. de constituire a unei comisii interministeriale formată din reprezentanți, la nivel de secretar de stat, din cadrul M.T.I.C., M.E.F și S.G.G., care să negocieze cu partenerii contractuali suma și modalitatea de plată a acestor produse.

Această Notă a S.G.G a fost aprobată în ședința Guvernului din 7 august 2007.

Citește și: Citește și: BREAKING SURSE Proiectul rețelei electrice de la Spitalul Neamț NU A AVUT AVIZE iar inginerul pentru instalațiile de oxigen și aer comprimat e „AMNEZIC”

Schimbarea de atitudine a reprezentanților tuturor instituțiilor implicate reprezintă, la rândul ei, un alt element din care dovedește implicarea Prim-Ministrului Călin Popescu Tăriceanu.

În acest sens, trebuie avut în vedere că reprezentanții autorităților au ignorat timp de doi ani solicitările de actualizare a numărului de licențe, însă după realizarea înțelegerii privind plata comisionului au reușit ca într-un interval de mai puțin de un an (8 luni) să realizeze inventarierea tuturor licențelor folosite în administrația publică, să identifice sursa de finanțare, să adopte hotărârea de guvern privind semnarea actului adițional la contract și să adopte o altă hotărâre de guvern prin care au suplimentat valoarea contractului pentru a include și taxa pe valoare adăugată, omisă inițial.

Mai mult, după plata comisionului corespunzător primului actului adițional, întreaga procedură a fost reluată și s-a finalizat în mai puțin de două luni, astfel încât actul adițional nr 4. care viza perioada 2007 - 2008 să fie încheiat anterior alegerilor parlamentare din acel an.

Procedura de inventariere și semnarea acelor adiționale s-au realizat ca urmare a presiunilor efectuate de la nivelul Guvernului asupra funcționarilor publici implicați din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Tehnologiei Informației, care au invocat nereguli în stabilirea numărului de licențe necesare, precum și posibilitatea de a organiza o nouă licitație pentru achiziția de licențe suplimentare în vederea obținerii unui preț mai mic, în loc de încheierea de acte adiționale la contractul inițial care prevedea o valoare supraevaluată”, notează procurorii DNA în rechizitoriul transmis instanței supreme.


ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.