În ultimii ani, administrațiile bucureștene au început să privească marile bulevarde nu doar ca simple artere de trafic, ci ca spații publice care pot fi deschise către oameni. Tendința este vizibilă pe tot cuprinsul orașului, dar etapele sunt diferite de la un sector la altul.
Cele mai multe sunt proiecte anunțate sau lucrări proaspăt începute. În Sectorul 2, autoritățile doresc reorganizarea axei Ștefan cel Mare – Mihai Bravu, unde urmează să apară și piste pentru biciclete și o nouă structură pentru carosabil și parcări. Iar în Sectorul 4, lucrările demarate la Planșeul Unirii vor remodela întregul flux rutier și pietonal din centrul Capitalei. Sectorul 6 pregătește modernizarea bulevardului Iuliu Maniu, unul dintre cele mai agomerate din oraș, cu piste de biciclete și trotuare lărgite.
În Sectorul 3, transformările au fost deja duse la capăt pe mai multe artere importante. Bulevardul Decebal, de exemplu, a fost complet modernizat și reconfigurat, dar și îmbogățit cu spații verzi ample. De asemenea a fost construită o parcare subterană de mari dimensiuni, care a degajat circulația de la suprafață și a permis extinderea promenadei.
Și Bulevardul Unirii a trecut printr-o reconfigurare complexă, iar azi este privit ca o veritabilă pădure urbană extinsă în centrul capitalei. Aici atât zonele pietonale, cât și parcările sunt complet protejate de arbori, iar de-a lungul râului Dâmbovița a luat naștere una dintre cele mai vibrante zone din oraș, cu restaurante și terase moderne. O atracție și pentru zecile de mii de turiști care vizitează capitala.
Privite împreună, toate aceste inițiative arată o direcție consensuală: Bucureștiul își redesenează bulevardele cu o orientate spre același scop – recuperarea spațiului public pentru oameni.
Comentează