DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Cadoul lui Băsescu pentru Udrea

Un grup de ofiteri ai Serviciului de Protectie si Paza (SPP), participa la exercitiu de pregatire pentru asigurarea secutatii summit-ului NATO, pe o pista de pe Aeroportul Baneasa, in Bucuresti

National:

Se anunta vremuri tot mai grele pentru generalul Lucian Pahontu, apele la SPP putand fi serios tulburate de informatiile de-a dreptul halucinante care ies acum la iveala. Pentru ca, pur si simplu, dupa cum se vehiculeaza tot mai intens in sistem, Elena Udrea ar fi beneficiat, drept „cadou” din partea lui Traian Basescu, de doi SPP-isti si o limuzina BMW seria 5, lunga perioada dupa ce aceasta nu mai era ministru si, implicit, nu mai avea dreptul la acest „rasfat”.
Mai mult chiar, dupa cum reiese din informatiile intrate in posesia noastra, intre doua atacuri la adresa guvernului Ponta, fostul presedinte se interesa personal,telefonic, de indeplinirea misiunilor de insotire a „obiectivului privat” Elena Udrea, cerand direct de la sursa amanunte despre traseele urmate de aceasta. Iar in incercarea de a masca aceasta protectie, cei doi soferi de la SPP care timp de aproape doi ani ar fi insotit-o pe Udrea ar fi fost prezentati fie pensionari, fie trecuti in rezerva. Numai ca, dupa incetarea misiunii secrete, acestia au fost tinuti aproape jumatate de an „in carantina” la poligon, sa se mai linisteasca apele!
Cu masini „bronzate”
Doar Klaus Iohannis a muscat momeala propunerii de a se actiona strict legal, la vedere, asa ca il claxoneaza romanii in draci cand stau la semafoare sa treaca mult hulita coloana oficiala prezidentiala. In schimb, pe vremea lui Basescu se foloseau „coloane scurte”, care erau completate cu masini „bronzate”, vopsite in alte culori, pentru a nu atrage atentia. Iar din cate sustin sursele noastre, o astfel de solutie, una de compromis, ar fi fost propusa si atunci cand a cazut guvernul portocaliu si, odata cu el, si-am pierdut fotoliul ministerial si Elena Udrea. Asa ca, logic, nu mai putea beneficia nici de „Tuareg”-ul de serviciu.
Insa, ramane de aflat cum, si alte structuri se ocupa intensiv acum de acest lucru, Elena Udrea ar fi continuat sa aiba la dispozitie, pe timpul cand Victor Ponta dormea in post la Palatul Victoria, doi soferi SPP-isti si un autoturism BMW, seria 5 cu tractiune integrala 4X4. Iar pe langa faptul ca a fost deja identificata atat masina, cat si cei doi, se pare ca exista si alte probe, inclusiv  filmate, ale existentei acestei protectii mascate.
Pe persoana fizica
Iar atunci cand au inceput sa se puna niscai intrebari pe aceasta tema, explicatia cea mai la indemana a fost ca oamenii si-ar fi oferit serviciile „pe persoana fizica”. Acum, ramane de lamurit, ceea ce nici macar nu este atat de complicat, daca baietii aflati la dispozitia Elenei Udrea au iesit cu acte din sistem, au fost pensionati sau trecuti in rezerva. Numai ca nici macar astfel nu s-ar explica misterul „reactivarii” subite a acestora, caci, dupa ce misiunea a fost, intr-un final, abandonata, aceiasi oameni au fost trasi pe linie moarta la poligon, unde au vegetat aproape sase luni.

Ziarul Financiar:

În urmă cu doar doi ani Deutsche Bank se visa „singura bancă cu adevărat universală din Europa“, singurul colos capabil să-şi măsoare puterile cu jucătorii de categorie grea de pe Wall Street.
Acum se vorbeşte despre naţionalizarea băncii şi despre un posibil deficit de capital de aproape 20 de miliarde de euro. Spre comparaţie, Deutsche Bank are o capitalizare de piaţă de 17,5 miliarde de euro.
În 2014, când cele mai multe dintre băncile europene se retrăgeau din faţa anemiei pieţelor şi înăspririi reglementărilor, creditorul german a ales să meargă contra curentului, scrie Financial Times. La două săptămâni după ce Barclays, eternul rival britanic al Deutsche, a capitulat în faţa presiunilor pieţei şi a renunţat la divizia de tranzacţionare a datoriilor, banca germană a lansat un plan pentru strâgerea unui capital de opt miliarde de euro. Mutarea avea ca scop, în parte, creşterea cotei de piaţă cât timp rivalii aveau probleme. Schema a fost un eşec: pieţele nu s-au înviorat şi reglementările au continuat să se înăsprească. Cei doi directori executivi de atunci, Jürgen Fitschen şi Anshu Jain, s-au retras de la conducere. Banca de investiţii a Deutsche a căzut de pe podium, iar capitalul său este acum analizat în profunzime. Noul CEO John Cryan, trecut prin şcoala UBS, s-a angajat în misiunea dureroasă de a tăia ambiţiile globale ale Deutsche.
Cele mai recente teste de stres pentru sistemul bancar efectuate de autorităţile europene arată că Deutsche Bank are o poziţie slabă a capitalului în comparaţie cu alte mari bănci din Europa, dar nu cea mai slabă. Însă teste efectuate de prestigiosul institut de cercetare eco­nomică german ZEW au găsit că Deutsche ar avea cel mai mare deficit de capital, de 19 miliarde de euro, dintre 51 de bănci europene luate în considerare, notează Reuters. Testele au fost efectuate folosind metodele Rezervei Federale americane.
„Băncile europene nu au suficient capital pentru a face faţă pierderilor aşteptate dacă vine încă o criză financiară“, spune ZEW.
Profesorul de finanţe Sascha Steffen de la ZEW a lucrat cu echipe de cercetători de la universităţile New York şi Lausanne pentru efectuarea testelor folosite de Fed anul acesta şi de Autoritatea Bancară Europeană (EBA) în 2014 pentru a compara necesarul de capital şi ponderea datoriei în capital. Utilizând modelul de la Fed, analiza a descoperit că 51 de bănci europene au nevoie de capital de 123 de miliarde de euro. Cele mai mari găuri au fost găsite la Deutsche Bank, Société Générale (13 mld. euro) şi BNP Paribas (10 mld. euro). Société Générale şi BNP, bănci fran­ceze, au capitalizări de piaţă de 26 mld. euro şi de 55 de miliarde de euro.

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.