Gadgeturile, electrocasnicele, dar şi jucăriile sau alte cadouri tech se află printre cele mai populare achiziţii online în perioada Sărbătorilor Pascale, fiind alese de aproape patru din zece români, relevă un sondaj realizat de compania de curierat Cargus, pe un eşantion de peste 1000 de persoane din mediul urban.
Pentru tinerii din generaţiile Z şi Millennials, interesul este şi mai mare, peste 41% dintre aceştia alegând cu prioritate astfel de produse. În perioada Sărbătorilor Pascale, Cargus a înregistrat un volum mediu săptămânal cu 5% mai mare faţă de o perioadă obişnuită. Livrarea este realizată cu ajutorul a peste 2.100 de curieri pe întreg teritoriul ţării, conform Agerpres.
Hainele şi încălţămintea, altădată simboluri ale cumpărăturilor pentru Paşte, au coborât pe locul doi în clasamentul preferinţelor, fiind alese de 27% dintre respondenţii sondajului Cargus. Aproximativ 22% cumpără online şi produse alimentare şi băuturi pentru masa de Paşte, iar alţi 17% dintre respondenţi comandă decoraţiuni tematice de Paşte pentru casă şi grădină. Peste o treime dintre participanţi (37%) declară că nu fac achiziţii online dedicate Paştelui, tendinţă mai pronunţată în rândul Baby Boomers, unde procentul ajunge la 42%.
Când vine vorba de planificarea cumpărăturilor de Paşte, cei mai mulţi români (aproximativ 35%) încep pregătirile cu aproximativ două-trei săptămâni înainte de sărbători. Alţi aproape 29% preferă să lase totul pe ultima săptămână, în timp ce mai puţin de 9% aşteaptă weekend-ul de dinainte. Un sfert dintre respondenţi declară că nu fac cumpărături speciale de Paşte.
"Paştele devine un barometru interesant pentru tendinţele de consum online, evidenţiind schimbările ce apar chiar şi în cazul tradiţiilor populare. Coşul de cumpărături se distanţează de specificul istoric al cadourilor de Paşte, fiind orientat tot mai mult către produse practice şi de actualitate, în special în rândul tinerilor. Comportamentul de consum se adaptează stilului de viaţă rapid şi flexibil, datorită atât preferinţelor cât şi nevoilor de a fi în permanenţă în pas cu ultimele noutăţi", a declarat Şerban Stoica, Chief Sales Officer la Cargus, citat în comunicatul de prezentare a sondajului.
Livrarea la domiciliu rămâne prima alegere pentru majoritatea românilor (61%), dar tot mai mulţi încep să apeleze şi la opţiuni alternative. Aproximativ 44% dintre respondenţi spun că folosesc puncte fixe pentru a ridica comenzile, proporţia fiind semnificativ mai mare în rândul tinerilor.
Categoria de produse dominantă în această perioadă a fost cea a electronicelor, confirmând interesul crescut pentru gadgeturi şi produse tech.
Cu peste 30 de ani de experienţă, Cargus este prima companie de curierat de pe piaţa românească. În prezent, compania are peste 2.600 de angajaţi şi colaboratori, oferind o gamă largă de servicii de curierat: livrare la domiciliu şi servicii out-of-home, prin intermediul reţelei naţionale SHIP & GO, care permite clienţilor să ridice sau să trimită colete, din peste 2.000 de puncte în toată ţara, puncte partenere sau lockere.
Cargus deţine 5 centre naţionale de sortare, 2 depozite gateway şi 36 de depozite în toată ţara. În plus, Cargus operează un hub transfrontalier în Polonia, pentru servicii de curierat internaţional.
Comentează