Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Ce se întâmplă cu banii din PNRR pentru infrastructura feroviară. FACIAS a aflat răspunsul

PNRR

România a atras doar în jur de 15% din banii din PNRR pentru infrastructura feroviară, potrivit unor informații oficiale obținute de FACIAS.

„Fundația pentru Apărarea Cetățenilor Împotriva Abuzurilor Statului (FACIAS) a vrut să afle care este stadiul finanțării europene privind infrastructura feroviară din România și dacă țara noastră îndeplinește condițiile cerute de Uniunea Europeană. În acest sens, FACIAS a adresat o solicitare Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și a aflat unde se duc banii din PNRR, dar și câți bani a primit România până acum pentru transportul feroviar.

Conform răspunsului transmis de minister către FACIAS, până în acest moment, România a deschis lucrări ce ar urma să fie decontate în valoare de 865 milioane lei pentru proiectele care vizează infrastructura feroviară. Din păcate însă, până în acest moment, țara noastră reușise să atragă doar 115 milioane, de 7 ori mai puțin decât ținta propusă. Singurele proiecte pentru care România a reușit să atragă finanțare europeană prin PNRR au fost pentru lucrările începute în vestul țării, electrificarea și reabilitarea căii ferate Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, aproximativ 45 milioane, și modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, aproximativ 70 milioane”, transmite FACIAS într-un comunicat de presă.

Poate una dintre puținele vești bune este că în prezent sunt proiecte de modernizare sau reabilitare pentru peste 700 de kilometri de cale ferată.

„Ministerul Transportului și Infrastructurii derulează în prezent proiecte ce prevăd investiții de modernizare, reînnoire sau electrificare pentru peste 700 de km de cale ferată. Astfel, pe lângă cele două proiecte pentru care au reușit să obțină și finanțare europeană, 315 km, ministerul a semnat deja primele contracte și pentru reînnoirea liniilor de cale ferată pe tronsoanele București-Pitești (198 km) și Reșița-Voiteni (65 km), pentru electrificarea și reînnoirea tronsoanelor dintre Constanța-Mangalia (43 km) și Videle-Giurgiu (67 km). Totodată, ministerul transportului desfășoară proiecte de tip Quick Wins pe aproximativ 400 de km, proiecte care se referă la lucrări punctuale pentru eliminarea restricțiilor de viteză și creșterea gradului de siguranță pe calea ferată”, mai spune FACIAS.

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.