Propusa preluarea de către Hyundai Heavy Industries a rivalei Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co Ltd, pentru a crea cel mai mare constructor mondial de nave, a fost respinsă joi de Comisia Europeană, din cauza temerilor că tranzacţia ar afecta concurenţa, transmite Reuters, citat de Agerpres.
În 2019, Hyundai a anunţat acordul cu Daewoo, parţial pentru a face faţă problemelor legate de supracapacitate în sectorul construcţiilor de nave. Compania sud-coreeană, care a solicitat în noiembrie 2019 aprobarea UE pentru această tranzacţie, a informat joi că ar putea contesta decizia Executivului comunitar şi a criticat faptul că CE s-a concentrat pe cotele de piaţă.
Ministerul Industriei de la Seul şi-a exprimat regretul privind decizia UE privind tranzacţia, care deja a fost aprobată de China, Singapore şi Kazahstan.
Comisia Europeană consideră că tranzacţia va duce la crearea celui mai mare constructor mondial de nave, cu o cotă combinată de piaţă de cel puţin 60%, ceea ce ar lăsa puţine alternative de furnizare pentru clienţi. Tranzacţia ar reduce concurenţa pe piaţa globală a construcţiilor de nave mari care transportă gaze naturale lichefiate (LNG), apreciază Executivului comunitar, care critică firmele pentru că nu au făcut o ofertă oficială pentru remedierea temerilor privind concurenţa.
Cererea de nave mari pentru transportul LNG nu a fost afectată de pandemie iar perspectivele viitoare privind cererea sunt încurajatoare, susţine CE.
"Ţinând cont că nu au fost prezentate soluţii pentru rezolvarea temerilor privind concurenţa, fuziunea ar duce la mai puţini furnizori şi la preţuri mai ridicate pentru navele mari care transportă gaze naturale lichefiate. De aceea am respins fuziunea", a declarat Margrethe Vestager, comisarul european pentru Concurenţă.
Este primul vot împotriva unei fuziuni al CE de la blocarea planului Thyssenkrupp şi Tata Steel de formare a unei societăţi mixte în 2019, din cauza temerilor că tranzacţia ar afecta concurenţa şi ar duce la majorarea preţurilor.
CE se opune tranzacției prin care Daewoo și Hyundai ar fi creat cel mai mare constructor mondial de nave
Articole Similare

1.363
Decizie ciudată în Parlamentul European luată pe bază de sex: Europarlamentarele care sunt însărcinate pot vota și din concediu, prin delegați
1.363

2.694
Frauda carusel intră într-o nouă etapă de supraveghere europeană: Se cere acces în timp real la datele despre TVA pentru EPPO și OLAF
2.694

1.824
Decizie radicală a Curții Europene de Justiție - 'Ginul fără alcool' devine ilegal / Ce trebuie să știe consumatorii
1.824

199
După ce a scăpat de faliment, Grecia anunță că va reduce masiv datoria publică
199

861
Surpriză în UE: Economia Greciei va crește mai rapid decât marile puteri europene – Fitch ridică ratingul
861

57
S-a ajuns la un acord provizoriu privind bugetul UE pentru 2026
57

7.856
Anunț în plină noapte făcut de vicepreședintele Parlamentului European! Victor Negrescu: 'Am ajuns la un acord'
7.856

3.664
Fenomenul în lanț care pune la pământ sistemul medical românesc: „Nu mai e doar banul, ci sistemul defect"
3.664

5.148
S-au săturat! Țările europene care sunt hotărâte să conteste dur regulile Bruxelles-ului ce privesc migranții
5.148

91
Google, investigat de Comisia Europeană pentru retrogradarea site-urilor media / Cum funcționează politica „site reputation abuse”
91

465
Probleme mari pentru Google: UE, anchetă într-un dosar de abuz în căutarea de știri
465

873
Salariile din România rămân printre cele mai mici din Uniunea Europeană: Românii câștigă de patru ori mai puțin decât angajații din Luxemburg
873

3.106
Apune era comenzilor ieftine din China: Gata cu plafonul de 150 €, toate pachetele din afara UE vor fi taxate
3.106


















Comentează