Propusa preluarea de către Hyundai Heavy Industries a rivalei Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co Ltd, pentru a crea cel mai mare constructor mondial de nave, a fost respinsă joi de Comisia Europeană, din cauza temerilor că tranzacţia ar afecta concurenţa, transmite Reuters, citat de Agerpres.
În 2019, Hyundai a anunţat acordul cu Daewoo, parţial pentru a face faţă problemelor legate de supracapacitate în sectorul construcţiilor de nave. Compania sud-coreeană, care a solicitat în noiembrie 2019 aprobarea UE pentru această tranzacţie, a informat joi că ar putea contesta decizia Executivului comunitar şi a criticat faptul că CE s-a concentrat pe cotele de piaţă.
Ministerul Industriei de la Seul şi-a exprimat regretul privind decizia UE privind tranzacţia, care deja a fost aprobată de China, Singapore şi Kazahstan.
Comisia Europeană consideră că tranzacţia va duce la crearea celui mai mare constructor mondial de nave, cu o cotă combinată de piaţă de cel puţin 60%, ceea ce ar lăsa puţine alternative de furnizare pentru clienţi. Tranzacţia ar reduce concurenţa pe piaţa globală a construcţiilor de nave mari care transportă gaze naturale lichefiate (LNG), apreciază Executivului comunitar, care critică firmele pentru că nu au făcut o ofertă oficială pentru remedierea temerilor privind concurenţa.
Cererea de nave mari pentru transportul LNG nu a fost afectată de pandemie iar perspectivele viitoare privind cererea sunt încurajatoare, susţine CE.
"Ţinând cont că nu au fost prezentate soluţii pentru rezolvarea temerilor privind concurenţa, fuziunea ar duce la mai puţini furnizori şi la preţuri mai ridicate pentru navele mari care transportă gaze naturale lichefiate. De aceea am respins fuziunea", a declarat Margrethe Vestager, comisarul european pentru Concurenţă.
Este primul vot împotriva unei fuziuni al CE de la blocarea planului Thyssenkrupp şi Tata Steel de formare a unei societăţi mixte în 2019, din cauza temerilor că tranzacţia ar afecta concurenţa şi ar duce la majorarea preţurilor.
CE se opune tranzacției prin care Daewoo și Hyundai ar fi creat cel mai mare constructor mondial de nave
Articole Similare

1.856
Medvedev vorbește de un posibil război cu Europa: 'Rusia a venit întotdeauna în Europa doar ca eliberator, nu ca invadator'
1.856

41
Sanofi, anchetat de Comisia Europeană pentru abuz de poziţie dominantă
41

159
Șerban Dimitrie Sturdza cere explicații Guvernului după explozia facturilor la energie: 'Românii nu pot fi abandonați în fața scumpirilor'
159

1.173
UE, într-o ofensivă diplomatică la nivel înalt în Ucraina: Budapesta pune bețe în roate negocierilor
1.173

4.518
Nume de cod `Mioara` - Colaboratorul anchetatorilor EPPO pus pe urmele `regelui ciobanilor` - Dumitru Andreșoi interceptat după ce aflase de ancheta privind terenurile
4.518

3.301
Planul prin care Europa izolează Ungaria în favoarea Ucrainei și a R. Moldova
3.301

4.047
Cum a ajuns `regele ciobanilor` să fenteze UE după condamnarea definitivă pentru evaziune - Și-a interpus părinții bătrîni și fiica în mecanismul infracțional
4.047

5.307
Începe greul pentru `regele ciobanilor` - EPPO l-a dat pe mâna judecătorilor pentru fraudare de fonduri europene de peste 2 milioane de euro
5.307

1.421
Dominic Fritz dă tonul în UE: Europa trebuie să-şi afirme ambiţia de a deveni mai mare, cu mai mulţi membri, şi de a deveni mai puternică
1.421

3.525
Europa prinsă în capcana gazului - Importurile din Rusia au explodat
3.525

1.110
De la Zidul Berlinului la Zidul Dronelor: UE vrea un plan militar amplu pentru a bloca atacurile hibride lansate de Rusia / Cum o să fie implementat și care este miza?
1.110

3.954
Testul care alarmează Bruxelles-ul! 'Poluanți eterni' descoperiți în sângele unui comisar european - ce sunt și cum ne afectează sănătatea
3.954

2.362
Europa se confruntă cu o amenințare fără precedent: securitatea economică, în pericol
2.362
Comentează