Ce trebuie să faceți, de fapt, atunci când vă este folosit cardul bancar în mod fraudulos: Un director ANPC oferă o serie de recomandări

Autor: Andrei Ștefan

Publicat: 28-09-2024

Actualizat: 28-09-2024

Article thumbnail

Sursă foto: romaniatv.net

Directorul general al Direcţiei Generale Control şi Supraveghere Piaţă şi Armonizare Europeană din cadrul ANPC, Paul Anghel, a transmis, sâmbătă, recomandări pentru limitarea responsabilităţii pentru posesorii de carduri, în cazul utilizării neautorizate. Oficialul afirmă că banca emitentă trebuie anunţată imediat, în cazul pierderii sau furtului cardului.

”Limitarea responsabilităţii pentru posesorii de carduri, în cazul utilizării neautorizate! Poţi fi liniştit ştiind că instituţia financiară care a emis cardul tău nu te consideră responsabil pentru tranzacţii neautorizate. În calitatea ta de deţinător de card, protecţia se aplică la achiziţiile realizate de dumneavoastră în magazin, telefonic, online sau prin intermediul unui dispozitiv mobil”, a scris, sâmbătă, pe Facebook, Paul Anghel.

Directorul ANPC afirmă că deţinătorii de carduri beneficiază de răspundere limitată pentru tranzacţii neautorizate dacă nu au dat dovadă de neglijenţă voită sau intenţionată în legatură cu pierderea sau furtul cardului, dacă anunţă imediat banca emitentă sau instituţia desemnată de aceasta, despre furtul sau pierderea cardului.

”Dacă sunteţi de parere că a existat o utilizare frauduloasă a contului dumneavoastră sau vǎ încadraţi în condiţiile prezentate mai sus, puteţi fi relaxat ştiind că beneficiaţi de protecţie. Pentru mai multe garanţii cu privire la tranzacţii neautorizate, trebuie să contactaţi instituţia emitentă a cardului dumneavostrǎ. Protecţia nu se aplică cardurilor comerciale, cardurilor preplătite neînregistrate sau cardurilor-cadou”, a mai transmis Paul Anghel.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri