Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează că a fost finalizat procesul de modernizare şi eficientizare a Call-Center-ului din cadrul Centrului de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS), prin dezvoltarea şi implementarea unor noi funcţionalităţi care vor asigura gestionarea mai eficientă a apelurilor şi a solicitărilor de asistenţă consulară primite prin telefon şi e-mail.
Astfel, a fost extins numărul liniilor telefonice ale Call-Center-ului, în prezent putând fi preluate în aplicaţie, de către robotul telefonic, până la 256 de apeluri simultane, faţă de numai 96 anterior.
De asemenea, au fost actualizate şi reorganizate, în totalitate, informaţiile consulare oferite prin intermediul robotului telefonic, astfel încât acestea să fie mai simplu de înţeles şi mai accesibile cetăţenilor români.
Totodată, pentru ca cetăţenii români aflaţi în situaţii deosebite (accidente, spitalizări, arestări, îmbolnăviri, decese etc.) să poată contacta mai facil misiunile diplomatice şi oficiile consulare din zona în care aceştia se află la momentul respectiv, accesul la linia destinată urgenţelor consulare a fost prioritizat, prin introducerea acestei opţiuni în prima secţiune a meniului robotului telefonic.
În acest context, MAE recomandă cetăţenilor români să utilizeze linia de urgenţă exclusiv pentru situaţii deosebite şi reaminteşte că informaţii consulare pot fi obţinute fie prin consultarea portalului www.econsulat.ro, accesând opţiunile din meniul robotului telefonic aferente fiecărui serviciu consular, fie trimiţând solicitarea de informaţii consulare prin intermediul poştei electronice, la adresa de email [email protected].
Ca urmare a noilor măsuri implementate, a fost consolidată capacitatea de procesare a solicitărilor de informaţii primite prin CCSCRS din cadrul MAE, acesta fiind în măsură să gestioneze, prin toate componentele sale (portal web www.econsulat.ro, Call-Center şi Mail Center), un număr mai mare de solicitări de informaţii, asigurându-se astfel un acces mai facil al cetăţenilor români la informaţiile consulare.
Aceste măsuri privind îmbunătăţirea activităţii Call-Center-ului vin în continuarea demersurilor extinse de reformă a activităţii consulare, proces iniţiat în anul 2020 prin decizia ministrului Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu.
Astfel, în cadrul eforturilor de digitalizare a activităţii consulare au fost iniţiate şi implementate deja îmbunătăţiri la toate aplicaţiile informatizate care deservesc activitatea consulară de la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate, inclusiv portalul www.econsulat.ro şi platforma CCSCRS. Între măsurile de simplificare şi optimizare a portalului www.econsulat.ro care au fost deja implementate, se află: optimizarea platformei www.econsulat.ro pentru a fi accesată cu uşurinţă de pe tablete şi telefoane mobile; reducerea cu peste 50% a informaţiilor obligatorii pentru transmiterea cererilor de eliberare de documente de călătorie (paşapoarte şi titluri de călătorie); posibilitatea programării anumitor servicii consulare pe un flux rapid; îmbunătăţirea motorului de căutare disponibil pe portalul www.econsulat.ro pentru identificarea rapidă de către solicitanţi a serviciului consular dorit, prin utilizarea unor cuvinte cheie.
De asemenea, a fost simplificat accesul la informaţii consulare prin reorganizarea şi unificarea informaţiilor de pe paginile de internet gestionate de Ministerul Afacerilor Externe.
Totodată, a continuat adoptarea unor măsuri de extindere şi modernizare a reţelei consulare a României.
În perioada 1 ianuarie - 27 decembrie 2021, Call-Center-ul MAE a recepţionat peste 1,2 milioane de apeluri telefonice şi a răspuns la aproximativ 240.000 de solicitări prin e-mail din partea cetăţenilor români.
În cadrul MAE funcţionează, din anul 2015, Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS), care are ca obiectiv principal de activitate furnizarea informaţiilor consulare prin intermediul apelurilor telefonice (Call Center) şi corespondenţei electronice (Mail Center - [email protected]).
Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate - MAE a finalizat procesul de modernizare şi eficientizare
Articole Similare

741
Scandal uriaș într-o ambulanță: o româncă, jefuită și abandonată dezbrăcată pe stradă chiar de ambulanțier
741

589
Scandal xenofob la Londra: Nigel Farage acuză românii că mănâncă lebede din parcurile regale
589

2.659
Trei românce, în fruntea unei rețele criminale care a speriat Canada: Bătrânii avuți, prădați prin metoda 'diversiunea'
2.659

1.437
Cronica unui masacru anunțat. Două românce - mamă și fiică, ucise cu mitraliera, în Italia: criminalul lor, condamnat pe viață
1.437

3.014
Român ucis cu sălbăticie, în locuința sa din Germania, de un tânăr american
3.014

2.145
VIDEO Strigătul disperat rămas fără răspuns: Trei tineri români înghițiți de ape, în Italia; familiile cer 3,7 milioane de euro despăgubiri
2.145

1.176
Român prins într-un jaf uriaș la Milano: Avea asupra sa sute de kilograme de metal prețios și 61.000 de euro furați
1.176

2.826
Planul ‘Gardaland’: Copil român răpit din București de un fost soldat american și dus în Italia cu un avion privat
2.826

7.948
Se adâncește misterul dispariției fiului familiei Hrușcă, în Italia: Băiatul căutat acum în Belgia și Franța; TikTok-ul ar fi dat primele indicii
7.948

4.841
FOTO Blocul în care nici curierii nu intră: români forțați să trăiască printre gunoaie, șobolani pescuiți de la geam, mașini vandalizate și uși sigilate
4.841

4.281
VIDEO Hoț român, dat de gol de aroganța fiului de 10 ani: Avea un Rolex de zeci de mii de dolari la mână și jucării ornate cu bijuterii
4.281

3.120
Microbuz plin cu români, grav accident în Germania: 8 victime, dintre care 4 în stare gravă: a fost nevoie de intervenția a peste 50 de oameni
3.120

8.681
Patru tineri români, morți pe loc într-un accident cumplit pe o șosea din Germania: Audi-ul în care se aflau le-a devenit sicriu
8.681
Comentează