DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

CEO Farmec: 'Au intrat sute de tone de dezinfectanţi din străinătate, fără a da posibilitatea dezinfectanţilor româneşti să fie pe piață'

farmec

Mircea Turdean, directorul general al Farmec SA Cluj-Napoca, cel mai mare producător de cosmetice cu capital 100% românesc, afirmă că prelungirea autorizaţiilor pentru a putea vinde pe piaţă dezinfectanţi a venit destul de târziu, la mijlocul lunii mai, astfel că până la acel moment în România au fost importate sute de tone de dezinfectanţi din Franţa, din Polonia, fără a da posibilitatea dezinfectanţilor româneşti să fie pe piaţă, a declarat joi Turdean, în cadrul videoconferinţei News.ro intitulată “Produse româneşti în lupta cu Covid-19”.

”La începutul crizei, noi am luat o decizie: să intrăm în criză şi să încercăm să parcurgem toate efectele negative ale crizei, pe cât posibil să ne ajutăm singuri, pentru că este foarte dificil să închizi activitatea - cum, din păcate, foarte multe companii au trebuit să facă - şi să aştepţi ajutorul statului. S-a întâmplat acest lucru, dar noi ne-am gândit că şi acest ajutor, din punct de vedere al bugetelor, este limitat. Şi atunci am luat o decizie foarte clară: capacităţile noastre de producţie foarte mari sunt similare cu capacităţile de producţie pe care ar trebui să se producă aceşti dezinfectanţi de tip biocide şi am trecut la treabă. Şi a fost o decizie bună la momentul respectiv”, a declarat joi Mircea Turdean, CEO Farmec Cluj-Napoca, în cadrul videoconferinţei News.ro intitulată “Produse româneşti în lupta cu Covid-19”, potrivit news.ro.

Citește și: Guvernul a modificat regulile din starea de alertă! Ce măsuri se vor lua

La acel moment, însă, la finalul lui februarie-începutul lui martie, nu exista un institut care să facă teste şi nici care să dea avize, totul trebuia obţinut din afara ţării. Durata testelor era de trei luni de zile şi alte câteva luni avizele.

El afirmă că societatea putea să fabrice cantităţi mult mai mari de dezinfectanţi, însă autorizaţiile pentru prelungirea avizelor au venit abia la mijlocul lunii mai.

”Puteam să facem cantităţi de dezinfectanţi mult mai mari, am obţinut mult mai puţin prin vânzarea lor (a dezinfectanţilor, n.r.), pentru că până în perioada de până la mijlocul lunii mai, tot ce înseamnă dezinfectanţi veneau din afară şi se cumpărau volume uriaşe din afară. Numai la jumătatea lunii mai puteam fi eligibili pentru a participa la nişte licitaţii sau atribuiri directe, au intrat sute de tone de dezinfectanţi din Franţa, din Polonia, fără a da posibilitatea dezinfectanţilor româneşti să fie pe piaţă. Şi foarte multe aprovizionări pe cantităţi foarte mari s-au făcut atunci”, a spus CEO Farmec.

Citește și: Economistul Mircea Coșea, despre planul de relansare economică al PNL: E ca o carte de telefon

Altă problemă, spune el, a fost că în starea de urgenţă nu se făceau licitaţii, ci se atribuiau contracte prin atribuiri directe.

”Fiecare după cum îi plăcea şi cum avea chef, că-i mai scump, cu avize sau fără avize, le luau de unde vroiau ei. Din nou, asta a fost un impediment pentru noi, pentru că nu s-a lucrat corect. Abia de câteva săptămâni discutăm de licitaţii, care se fac pe site-uri, dar de la instituţii prea puţin”, adaugă Turdean.

Videoconferinţa, organizată de Agenţia de presă News.ro, Team Innovation Media şi Agenţia de PR şi comunicare Plurivox, având în vedere consecinţele economice ale pandemiei Covid-19, îşi propune să susţină produsele fabricate în România şi implicit companiile care realizează astfel de produse în ideea creşterii importanţei economiei româneşti în ansamblu. O astfel de iniţiativă are efecte benefice asupra PIB, precum şi în ceea ce priveşte echilibrarea balanţei comerciale, fluxului monetar şi cursului valutar. De asemenea, se investeşte în comunitate şi se consolidează economia. Produsele româneşti trebuie să fie de calitate şi competitive cu cele din străinătate astfel încât consumatorul să fie mulţumit şi să conştientizeze alegerea sa, promovarea acestora bazându-se nu numai pe valori tradiţionale şi sentimentale.

Evenimentul este organizat cu sprijinul Farmec SA şi al Companiei Naţionale Poşta Română, iar partener media este Profit.ro.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.