Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

O nouă descoperire ar putea rezolva toate problemele mașinilor electrice, legate de baterie

cityenergy.org.za
masini electrice

Cercetătorii au dezvoltat o baterie litiu-ion rezistentă la frig, care poate funcționa la temperaturi de până la minus 80 de grade. Această nouă tehnologie ar putea elimina o barieră semnificativă în calea adoptării pe scară largă a vehiculelor electrice și ar putea aduce beneficii pentru stocarea energiei.

Problema actuală a bateriilor litiu-ion este că acestea au probleme în medii reci, ceea ce duce la o încărcare mai lentă și la o capacitate redusă de stocare a energiei. Aceasta a fost o nemulțumire comună pentru utilizatorii de mașini electrice, deși nu a descurajat țări precum Norvegia să adopte vehiculele electrice.

Ce presupune noua descoperire

Descoperirea constă într-un electrolit specializat creat de o echipă condusă de profesorul Xiulin Fan de la Universitatea Zhejiang. Acest electrolit unic, realizat din solvenți specifici, permite bateriei să funcționeze eficient la temperaturi extrem de scăzute.

Noua baterie a demonstrat performanțe remarcabile, menținându-și capacitățile de la minus 80 de grade la 60 de grade Celsius. Dacă această tehnologie va putea fi comercializată cu succes, ea ar putea avea aplicații extinse, inclusiv în electrificarea aviației, scrie incredibilia.ro.

Această evoluție oferă speranța că provocările reprezentate de condițiile meteorologice reci pentru bateriile litiu-ion ar putea fi în curând de domeniul trecutului.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.