Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

CFR Călători, după incendiul la trenul Galaţi - Cluj-Napoca: Scoaterea de sub tensiune a liniei de contact - procedură care revine CFR SA

ziarul national
tren cfr

Reprezentanţii CFR Călători afirmă, referitor la incendiul izbucnit la trenul IR 1830 Galaţi - Cluj-Napoca, aflat în mişcare în judeţul Bistriţa-Năsăud, că scoaterea de sub tensiune a firului de contact - procedură care revine CFR SA şi care era necesară pentru a permite intervenţia pompierilor - a fost făcută la mai bine de o oră de la anunţarea incendiului.

”La ora 19:05 a fost scos de sub tensiune firul de contact, procedură care intră în atribuţiile CFR SA. Astfel, de la momentul în care şeful de tren a avizat serviciul 112 (ora 17:53) şi momentul intervenţiei pompierilor a trecut mai bine de 1 h, cu toate că prezenţa acestora a fost operativă”, transmit aceştia, potrivit news.ro.

CFR Călători a precizat, miercuri, referitor la incendiul care a izbucnit marţi seară la unul dintre vagoanele din compunerea trenului IR 1830 Galaţi - Cluj-Napoca şi care s-a extins ulterior şi la un alt vagon, că personalul feroviar a sesizat o degajare de fum în timpul mersului în zona cabinei WC din capătul celui de-al treilea vagon din compunerea trenului şi, conform procedurilor în asemenea situaţii, a fost avizat imediat serviciul de urgenţă 112.

”Intervenţia pompierilor a fost temporizată însă de întreruperea cu întârziere a tensiunii în firul de contact, ceea ce a dus la extinderea incendiului şi la vagonul alăturat”, a afirmat sursa citată.

Astfel, reprezentanţii CFR Călători au adăugat că la ora 17:53 şeful de tren a sunat la 112, iar la ora 18:10 a ajuns prima maşină de pompieri.

”La ora 19:05 a fost scos de sub tensiune firul de contact, procedură care intră în atribuţiile CFR SA. Astfel, de la momentul în care şeful de tren a avizat serviciul 112 (ora 17:53) şi momentul intervenţiei pompierilor a trecut mai bine de 1 h, cu toate că prezenţa acestora a fost operativă, prima maşină sosind la ora 18:10. Deoarece întreruperea tensiunii în firul de contact s-a produs abia la ora 19:05, aceasta a fost efectiv ora la care au putut interveni în sfârşit pompierii”, au susţinut aceştia.

Potrivit sursei citate, călătorii trenului IR 1830 nu s-au aflat niciun moment în pericol. Toţi călătorii au ajuns la destinaţii în cursul serii, cu transportul alternativ pus la dispoziţie de CFR Călători.

Pompierii au intervenit, marţi, pentru stingerea unui incendiu care s-a produs la un tren, în judeţul Bistriţa-Năsăud. În trenul accelerat care circula pe ruta Galaţi - Cluj se aflau în total 33 de persoane. Acestea au fost evaluate din punct de vedere medical la locul solicitării şi au refuzat transportul la spital. Pasagerii au fost transportaţi cu un microbuz aparţinând ISU Bistriţa-Năsăud în oraşul Beclean, pentru a-şi continua deplasarea spre destinaţie cu alte mijloace de transport, a transmis ISU Bistriţa-Năsăud.

Pompierii au precizat că intervenţia a fost dificilă din cauza accesului greu la locul solicitării, dar şi din cauza faptului că trenul se afla sub tensiune electrică.

”După ce s-au luat toate masurile de siguranţă, pompierii au acţionat pentru stingerea incendiului şi astfel s-a împiedicat propagarea acestuia la celelalte vagoane (patru în total). Pentru stingerea incendiului pompierii militari au intervenit cu trei autospeciale de stingere si un echipaj de prim ajutor SMURD”, a mai transmis sursa citată.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.