Un număr de 60 de şantiere feroviare sunt operaţionale pentru lucrări de ridicare a restricţiilor de viteză, programul de îmbunătăţire a condiţiilor de circulaţie pe calea ferată fiind în derulare pe întreaga reţea feroviară, informează joi Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA.
"Activitatea de întreţinere şi reparaţii curente la infrastructura feroviară are drept scop îmbunătăţirea condiţiilor de transport pe calea ferată, prin restabilirea vitezei de circulaţie şi creşterea capacităţii de exploatare şi este finanţată din fonduri bugetare, cu o alocaţie financiară aferentă anului 2019 în valoare de 196 de milioane de lei şi din surse proprii ale companiei, cu o alocaţie aferentă anului curent în valoare de 162,6 milioane de lei", se menţionează într-un comunicat al companiei.
Lucrările de întreţinere şi reparaţii la infrastructura feroviară aflate în derulare pe reţeaua feroviară publică sunt executate în regie proprie sau cu firme specializate, pe intervale de staţii sau pe liniile de intrare/ieşire din staţii şi au drept scop creşterea vitezei de circulaţie şi îmbunătăţirea gradului de confort.
Cele 60 de şantiere feroviare sunt operaţionale pe raza a şapte regionale de cale ferată. Astfel, în jumătatea de sud a ţării, pe raza Regionalelor CF Galaţi, Bucureşti, Craiova şi Timişoara sunt operaţionale 36 de şantiere.
Pe raza Regionalei Craiova lucrările au loc între staţiile Meri - Lainici, km 99+350 - 101+650, în staţia Craiova (înlocuire bretea combinată), staţia Coţofeni, km 269+170 - 269+370 (înlocuire aparate de cale), între staţiile Drăgăneşti - Fărcaşele, km 138+000 - 145+500/km 140+420 - 140+470, între staţiile Fărcaşele - Caracal, km 140+500 - 155+000, între staţia Valea Alba şi Post Macazuri Simian, km 351+405 - 352+401, la liniile 2 şi 3 din staţia Filiaşi, km 284+850 - 284+950, la linia 2 din staţia Plopşoru (fir I), km 28+650 - 29+900, la linia 3 din staţia Plopşoru (fir II), km 28+400 - 29+900, la linia 1 din staţia Dăeşti (fir II), km 302+750 - 303+950.
La SRCF Galaţi, lucrările se desfăşoară între staţiile Coteşti - Gugeşti, km 189+000 - 189+150, între staţiile Mărăşeşti - Pădureni, km 219+300 - 223+750, între staţiile Pufeşti - Adjud, km 240+600 - 241+000, între staţiile Boboc - Zoiţa, km 140+300 - 149+500, între staţiile Focşani - Putna Seacă, km 202+650 - 203+750, linia 3 din staţia Cricov, km 75+400-76+950, liniile 2 şi 3 din staţia Buzău, km 125+100-129+100, linia 2 din staţia Cricovi, km 75+400-76+95.
Pe raza Regionalei Bucureşti se lucrează între staţiile Grădinari - Vadu Lat (fir I), km 32+200 - 35+000, între staţiile Zăvestreni - Videle (fir I), km 47+400 - 48+500, între staţiile Cricov - Valea Călugărească - Ploieşti Est (fir II), km 67+450 - 73+000 şi în zona cap X+Y din staţia Ploieşti Sud.
Pe raza Regionalei Timişoara, lucrări sunt între staţiile Merişor-Crivadia şi linia 2 din staţia Crivadia (fir II), km 56+050 - 59+000, între staţiile Timişoara Nord-Timişoara Sud, km 3+350 - 4+700, între staţiile Timişeni - Jebel, km 19+850-21+000/21+000 - 22+150, între staţiile Timişoara Nord - Ronat Triaj, km 2+750 - 2+850, între staţiile Sânandrei - Băi Calacea, km 17+200 - 17+400/19+200 - 19+500, între staţiile Utvinişul Nou - Sîntana, km 12+500 - 12+600 (fir I şi fir II), între staţiile Chişineu Criş - Zerind, km 50+100 - 50+500, linia 2 din staţia Slatina Timiş, km 454+300 - 454+700, linia 1 din staţia Jena, km 498+300 - 505+900, linia 1 din staţia Tapia, km 508+400 - 509+500, linia 2 din staţia Lugoj, km 516+600 - 551+151, linia 3 din staţia Voiteni, km 33+650 - 33+700, linia 3 din staţia Caransebeş, km 3+600 - 3+700, linia 3 din staţia Giarmata, km 9+950 - 10+000
În centrul ţării, pe raza Regionalei CF Braşov, sunt operaţionale opt şantiere feroviare: între staţiile Valea Mărului - Podu Olt, km 368+850 - 368+950, între staţiile Beia - Mureni, km 267+000 - 267+500, între staţiile Aiud - Unirea, km 418+850 - 420+500, între staţiile Sânsimion - Sâncrăieni, km 86+200 - 86+250, între staţiile Siculeni - Mădăraş Ciuc, km 105+125 - 105+175, între staţiile Aluniş Mureş - Reghin, km 241+370 - 250+241, între staţiile Sânpaul - Iernut, km 307+950 - 310+400 şi la liniile 2 şi 3 din staţia Teiuş, km 399+623 - 400+300/400+150 - 400+300
În partea de nord a ţării, pe raza Regionalelor CF Cluj şi Iaşi sunt operaţionale 16 şantiere feroviare. Astfel, pe Regionala Cluj, au loc lucrări între staţiile Răstoci - Leţca, km 92+962 - 99+632 (fir I), între staţiile Monor Gledin - Râpa de Jos, km 29+515 - 39+469 (fir I), între staţiile Monor Gledin - Râpa de Jos, km 29+925 - 30+925 (fir I), între staţiile Satulung pe Someş - Baia Mare, km 172+530 - 172+680 (fir I), între staţiile Coldău - Beclean, km 20+810 - 20+942 (fir I+II), între staţiile Măgheruş Şieu - Sărăţel, km 46+790 - 47+730 (fir I), între staţiile Someş Odorhei - Benesat, km 137+600 - 137+900 (fir I), între staţiile Leţca - Cuciulat, km 100+300 - 100+600 (fir I), între staţiile Baia Mare - Satulung pe Someş, km 166+800 - 166+900 (fir I), între staţiile Răstoci - Leţca, km 93+750 - 94+050 (fir I), între staţiile Bonţida - Iclod, km 16+254 - 22+710 (fir II), între staţiile Câmpia Turzii -Valea Florilor, km 452+250 - 452+350 (fir II), între staţiile Câmpia Turzii - Valea Florilor, km 457+400 - 464+700 (fir I) şi între staţiile Tileagd - Osorhei, km 637+700 - 638+900 (fir I).
Pe raza Regionalei Iaşi, şantierele sunt deschise între staţiile Adjud - Sascut, km 256+000 - 257+100 (fir I), şi între staţiile Sarca - Tg. Frumos, km 31+250 - 41+250 (fir I).
"Prin lucrările de reparaţii desfăşurate într-un ritm susţinut de personalul de specialitate al celor opt regionale de cale ferată, CFR SA va reuşi până la finalul anului să contribuie semnificativ la îmbunătăţirea capacităţilor de exploatare oferite atât operatorilor de transport de călători, dar şi a transportului feroviar de marfă", a declarat Constantin Axkinia, directorul general al CFR SA.
Compania subliniază că programul de întreţinere şi reparaţii curente nu afectează continuitatea graficului de circulaţie al trenurilor de călători şi de marfă, lucrările desfăşurate pe cele 60 de şantiere feroviare fiind executate prin asigurarea condiţiilor optime de trafic pe întreaga reţea feroviară.
CFR SA este compania care administrează infrastructura feroviară publică.
CFR SA: 60 de şantiere deschise pe calea ferată pentru ridicarea restricţiilor de viteză
Explorează subiectul
Articole Similare

41
Tesla interzice componentele fabricate în China pentru maşinile produse în SUA
41

1.711
Frauda carusel intră într-o nouă etapă de supraveghere europeană: Se cere acces în timp real la datele despre TVA pentru EPPO și OLAF
1.711

32
Berkshire Hathaway își diversifică portofoliul: nouă miză majoră în Alphabet, tăieri suplimentare la Apple
32

88
Australia se bucură după decizia lui Donald Trump: 'Este un lucru bun pentru producătorii australieni de carne de vită'
88

79
Cele mai mari fonduri speculative de pe Wall Street şi-au redus expunerea la acţiunile din grupul 'Magnificent Seven'
79

128
Ministrul energiei anunță că România îşi propune să ajungă la o capacitate totală de producţie de 12.000 de MW
128

553
'Vom avea cele mai scumpe sărbători din ultimii 35 de ani' - analist economic
553

728
Cum ne fură scumpirile magia Crăciunului: Cozonacul se vinde 'la felie' și avertisment dur de la BNR
728

79
Radu Miruţă: Oameni buni, niciun politician nu vine cu o baghetă magică
79

1.781
Decizie radicală a Curții Europene de Justiție - 'Ginul fără alcool' devine ilegal / Ce trebuie să știe consumatorii
1.781

3.954
Retailerul care va construi cel mai mare magazin din România. Construcția va începe peste trei luni
3.954

2.886
'Economia, foarte aproape de pragul recesiunii. Se apropie stagflația' - avertismentul care zguduie Guvernul Bolojan după raportul FMI (analiză)
2.886

1.392
Criza carburanților - România nu a cerut OFAC amânare pentru a rezolva cazul Lukoil, după sancțiunile SUA: Mai avem răgaz până pe 13 decembrie
1.392

















Comentează