CFR SA semnează un contract de 2,11 miliarde lei pentru modernizarea liniei Craiova–Drobeta–Caransebeş

Autor: Alexandra Pricop

Publicat: 11-12-2025 16:11

Article thumbnail

Sursă foto: constructiibursa.ro

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA a semnat un contract de 2,11 miliarde lei pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a liniei feroviare Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeş, a anunţat joi compania.

Conform sursei citate, proiectul va include modernizarea infrastructurii, instalarea sistemelor de siguranţă ERTMS nivel 2, reabilitarea tunelurilor şi creşterea vitezei trenurilor până la 120 km/h, asigurând standarde europene şi sporind mobilitatea pasagerilor şi a mărfurilor.

Ofertantul desemnat câştigător este Asocierea formată din IC Ictaş Inşaat Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi şi Societatea Comercială Rotary Construcţii Mentenanţă SA, cu liderul de asociere IC Ictaş Inşaat Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi.

Durata totală a contractului este de 195 luni, incluzând 12 luni pentru elaborarea documentaţiilor tehnice, 60 luni pentru execuţia lucrărilor, 120 luni pentru perioada de garanţie şi 3 luni pentru activităţile post-recepţie, menţionează sursa citată.

"Finanţarea proiectului se realizează din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport 2021-2027, din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual, conform programelor de investiţii publice în vigoare", se arată în comunicat.

Principalele obiective ale contractului sunt: modernizarea liniei de cale ferată conform Specificaţiilor Tehnice de Interoperabilitate, pentru linie simplă sau dublă, electrificată la 25 kV; instalarea sau reabilitarea instalaţiilor de centralizare electronică şi electrodinamică în staţii şi în linia curentă, implementarea sistemului de siguranţă ERTMS nivel 2 şi asigurarea sarcinii maxime de 22,5 tone pe osie.

Alte obiective ale contractului sunt: asigurarea lungimii trenurilor de până la 740 de metri în toate staţiile, menajarea peroanelor înalte, cu lungimea de 400 de metri, în toate staţiile şi menţinerea ecartamentului nominal de 1.435 mm.

Pe lista de obiective mai sunt trecute: reabilitarea tunelurilor Feneş şi Tîmpa şi lărgirea tunelului Tîmpa pentru respectarea gabaritului standard; construirea a două tuneluri noi, tip galerie simplă cu cale dublă: poarta 2 (550 m) şi Poarta 3 (305 m); executarea lucrărilor civile în staţii, inclusiv igienizare, cosmetizare şi intervenţii la structuri, precum şi eficientizarea fluxurilor.

Totodată, în contract se prevede îmbunătăţirea geometriei traseului în plan şi profil longitudinal; realizarea lucrărilor de semnalizare şi telecomunicaţii; modernizarea instalaţiilor de electrificare pe întreaga lungime, sistem de alimentare 25 kV, 50 Hz; creşterea capacităţii de tranzit; montarea panourilor fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a zgomotului şi asigurarea vitezei maxime de circulaţie a trenurilor de 120 km/h.

"Prin implementarea proiectului, linia feroviară va respecta parametrii tehnici prevăzuţi de standardele şi legislaţia europeană în vigoare, contribuind la dezvoltarea infrastructurii, creşterea siguranţei circulaţiei şi îmbunătăţirea mobilităţii de pasageri şi marfă pe acest coridor strategic.", se mai precizează în document.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri