Fenerbahçe SK, unul dintre cele mai mari trei cluburi sportive din Turcia, și-a lansat propriul jeton (Jetonul Fenerbahçe) pe blockchain-ul Ethereum printr-un nou parteneriat cu bursa locală de cripto Paribu. Prevânzarea inițială a 500.000 de jetoane a fost finalizată luni, permițând clubului să câștige 15 milioane de lire turcești (1,75 milioane de dolari) în 30 de secunde.
Clubul a anunțat că Jetonul Fenerbahçe va avea o aprovizionare maximă de 190.700.000 de jetoane în raport cu anul 1907, anul în care a fost înființat Fenerbahçe. Potrivit cărții albe a proiectului, un total de 117 milioane de jetoane comori vor fi create pe contracte inteligente în următorii 25 de ani, anual.
Fenerbahçe a inclus, de asemenea, o foaie de parcurs pentru printuri a simbolurilor, care va fi declanșată de realizările clubului în fotbal, baschet sau volei. Cartea albă a menționat, de asemenea, că vor exista printuri simbolice în caz de victorie, campionat sau realizare în Europa.
Remarcând starea dezastruoasă a fotbalului pe fondul pandemiei coronavirusului, președintele Fenerbahçe, Ali Koç, a declarat că industria sportivă trebuie să caute noi fluxuri de venituri. El a declarat că a fi activ în domeniul activelor cripto este un punct important în agenda clubului.
Koç a explicat că Fenerbahçe s-a întâlnit cu 12 companii, atât locale, cât și internaționale, înainte de a elibera un token pentru fani. După evaluarea mai multor criterii, cum ar fi potențialul listării de jetoane, baza de utilizatori și infrastructura tehnică, clubul a ales Paribu ca partener tehnologic pentru Fenerbahçe Token.
Vorbind despre înțelegerea dintre două părți, Koç a spus: „Nu este un acord de sponsorizare. Este un parteneriat de afaceri de 25 de ani. ”
CEO-ul Paribu, Yasin Oral, a declarat că, datorită faptului că Fenerbahçe Token a fost emis ca jeton ERC-20 pe blockchain-ul Ethereum, ar fi posibil să îl listăm pe platformele globale în viitor.
Fenerbahçe este o completare destul de târzie la hype-ul jetonului fanilor din Turcia. Mai multe cluburi sportive din țară au emis deja jetoane pentru fani. Mai recent, Uniunea Turcă a Cluburilor, o asociație de cluburi care joacă în liga turcească primară de fotbal Süper Lig, a colaborat cu Socios.com pentru a explora modele de venituri digitale.
Comentează