Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

CNA: Campania pentru turul 2, reflectată de 193 televiziuni şi radiouri

CNA

Campania pentru cel de-al doilea tur de scrutin al alegerilor prezidenţiale este reflectată de 193 de televiziuni şi radiouri, informează Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA).

Astfel, 115 televiziuni şi 78 de radiouri au informat CNA privind intenţia de a reflecta campania pentru alegerea preşedintelui României, potrivit unui bilanţ publicat de CNA pe site-ul său. Listele sunt însă în curs de actualizare de către Consiliu, astfel că este de aşteptat să crească numărul total al televiziunilor şi radiourilor care reflectă campania.

Radiodifuzorii au avut obligaţia să transmită CNA, cel târziu până pe 7 noiembrie, lista cu emisiunile destinate campaniei electorale, precum şi programarea lor, pe zile şi ore, pe întreaga durată a campaniei pentru turul al doilea de vot.

Printre televiziunile care difuzează emisiuni electorale în campania pentru al doilea tur de scrutin se numără Antena 3, B1 TV, Digi 24 (staţia centrală şi cele locale), Realitatea TV (staţia centrală şi staţiile locale), The Money Channel, România TV, Naşul TV, Neptun TV, Look TV, Look Plus. Acestora li se adaugă Societatea Română de Televiziune (staţiile centrale şi studiourile regionale).

Şi posturile de radio şi-au declarat intenţia de difuzare a unor emisiuni electorale în campania pentru turul al doilea de vot, între acestea numărându-se RFI România, Realitatea FM (staţia centrală şi cele locale) şi posturile Societăţii Române de Radiodifuziune.

Toate aceste posturi de televiziune şi radio sunt monitorizate de specialiştii CNA pe toată perioada campaniei electorale. Consiliul va monitoriza şi alţi radiodifuzori, prin sondaj şi dacă va primi reclamaţii.

Potrivit Legii numărul 370/2004, campania electorală pentru al doilea tur de scrutin a început oficial de la data când s-a adus la cunoştinţă publică organizarea unui nou tur de scrutin.

În termen de două zile de la deschiderea campaniei electorale, birourile permanente reunite ale celor două Camere ale Parlamentului, împreună cu reprezentanţii serviciilor publice de radio şi televiziune şi cu participarea candidaţilor au avut obligaţia să stabilească calendarul pentru desfăşurarea acesteia la serviciile publice de radio şi televiziune şi repartizarea timpilor de antenă.

Pentru candidaţii la funcţia de preşedinte al României, accesul la serviciile publice şi private de radio şi televiziune este egal şi gratuit.

Campania electorală pentru primul tur de scrutin a însemnat implicarea a 324 de televiziuni şi radiouri, care şi-au anunţat oficial intenţia la CNA că o vor reflecta în emisiuni specifice.

CNA şi-a încheiat activitatea la sfârşitul lunii octombrie şi o va mai putea relua abia după ce Parlamentul va numi patru noi membri (în locul celor ale căror mandate au expirat, respectiv Narcisa Iorga, Cristina Trepcea, Radu Călin Cristea şi Christian Mititelu), fapt care este de aşteptat să se întâmple fie în ultima parte a acestui an, fie în prima parte a anului viitor. Până atunci, aplicarea oricăror sancţiuni nu va mai fi posibilă. Direcţia de Monitorizare a CNA îşi va continua însă activitatea şi va monitoriza televiziunile şi radiourile şi în perioada în care Consiliul nu are cvorum pentru a putea funcţiona, perioadă care a inclus atât primul tur al alegerilor prezidenţiale, din 2 noiembrie, şi ce va include şi cel de-al doilea tur de scrutin, pe 16 noiembrie, scrie Mediafax.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.