Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

CNA ia atitudine cu privire la orele de difuzare a spoturilor pentru pariuri sportive online: Va sesiza autorităţi omoloage

fortuna pariuri

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a hotărât, joi, să sesizeze autorităţile de reglementare în domeniul programelor audiovizuale din Franţa şi Cehia, ţările care au licenţiat Eurosport, Discovery, National Geographic şi TLC pentru a difuza în România spoturi publicitare la pariuri sportive online, deoarece aceste televiziuni încalcă legislaţia audiovizuală cu privire la protecţia minorilor, transmiţând spoturile înainte de ora 23.00. Consiliul a cerut radiodifuzorilor intrarea în legalitate în privinţa orelor de difuzare, cu începere de la 1 ianuarie.

Decizia a fost luată în unanimitate de membrii CNA prezenţi la şedinţă, după ce, în cadrul şedinţei din data de 31 octombrie, Consiliul a solicitat monitorizarea spoturilor publicitare pentru jocuri/pariuri sportive online, cu privire la informarea corectă şi protecţia minorilor.

Monica Gubernat, care a făcut propunerea de sesizare a autorităţilor de reglementare în domeniul audiovizual din Franţa şi Cehia, a explicat, pentru News.ro, că sesizarea va fi însoţită de rapoartele aferente, întrucât doar aceste autorităţi pot aplica eventuale sancţiuni televiziunilor Eurosport, Discovery, National Geographic şi TLC pentru orele nepotrivite de difuzare ale spoturilor. Gubernat a precizat că legislaţia europeană este unitară în ceea ce priveşte protecţia minorilor pe jocurile de noroc şi că în România se creează discriminare între radiodifuzorii care sunt licenţiaţi aici şi cei care sunt licenţiaţi în străinătate.

„Noi aplicăm sancţiuni pentru cei licenţiaţi în România, dar la celelalte posturi, care nu sunt licenţiate în România, aceste spoturi curg indiferent de oră fără nicio sancţiune”, a explicat ea.

În plus, CNA a emis o decizie de intrare în legalitate în privinţa orelor de difuzare a spoturilor publicitare TV aferente unor campanii de promovare pentru jocuri/pariuri sportive online, care va intra în vigoare de la 1 ianuarie. Consiliul a constatat că, prin difuzarea acestora la ore accesibile copiilor, au fost încălcate reglementările legale cu privire la protecţia minorilor, fiind reţinute articolul 39, alineatul 2 din Legea audiovizualului, şi articolele 93, alineatul 1, şi 12, alineatul 2 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual. „Difuzarea în serviciile de televiziune şi de radiodifuziune a programelor care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor se poate face numai dacă, prin alegerea intervalului orar de difuzare, prin codare sau ca efect al altor sisteme de acces condiţionat, se asigură faptul că minorii din zona de transmisie, în situaţii normale, nu pot auzi sau vedea emisiunile respective”, arată articolul 39, alineatul 2.

Potrivit articolului 12, alineatul 2, în lipsa unui sistem de acces condiţionat, difuzarea programelor prevăzute la alineatul 1 se poate face numai în intervalul orar permis, potrivit clasificării programului în funcţie de conţinutul acestuia. „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare”, arată articolul 93, alineatul 1.

„Am citit o ştire ieri - un sportiv de la Iaşi care sa sinucis pentru că a pierdut 3.000 de lei la păcănele. Iată se întâmplă astfel de lucruri, şi nu era minor. Se întâmplă astfel de lucruri. Minorii sunt foarte influenţabili. Şi această idee că pot câştiga repede banii lor pariind 5 lei şi vor câştiga 50 imediat, doar intrând pe net, e foarte tentantă pentru ei”, a atras atenţia Radu Herjeu în timpul discuţiilor pe baza raportului de monitorizare.

Raportul de monitorizare a fost întocmit pentru perioada 1 – 12 noiembrie şi a cuprins spoturi publicitare difuzate de anumite posturi centrale de televiziune pentru: Betano.com (4 variante), Betfair (2 variante), Casa Pariurilor (3 variante), NetBet (1 variantă), SportingBet.ro (4 variante), UniBet (8 variante), WinMasters.ro (1 variantă), PokerStars.ro (1 variantă). A fost analizat, de asemenea, raportul de monitorizare referitor la spotul publicitar pentru „Liga I Betano” şi la spotul de autopromovare al emisiunii „Faci Pariu?”, difuzate de Look TV în data de 15 octombrie, conform news.ro.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.