Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

CNAIR vine cu PRECIZĂRI după tragedia din Italia, unde un pod s-a prăbușit - Care e situația în România

Europa FM
CNAIR

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) precizează, într-un comunicat transmis joi, că niciunul dintre cele 4.250 de poduri rutiere din România nu prezintă risc de prăbușire, deoarece sunt monitorizate, iar acolo unde se constată agravarea situatiei se iau măsuri..

„Din cele 4.250 de poduri aflate pe rețeaua de Drumuri Naționale din România, doar 37 se află în clasa tehnică 5 (n.n.- cu trafic intens), iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate în trecut de la autoritățile locale, iar 680 de poduri sunt în clasa tehnică 4”, precizează compania.

„Nici unul dintre aceste poduri nu prezintă risc iminent de colapsare, deoarece sunt monitorizate permanent, iar acolo unde se constată agravarea situatiei se ia inclusiv măsura închiderii și devierii circulației pe alte rute”, menționează CNAIR.

Compania anunță că revizia podurilor se face la intervale de 6 luni, dar și mai devreme dacă situația o cere, aceasta fiind efectuată de echipe de specialiști ai CNAIR, iar rezultatele sunt înscrise într-un raport privind starea generală a infrastructurii rutiere din România.

Citește și: Dan Voiculescu sare în apărarea PSD: 'Am încredere că acest trend ascendent al economiei românești va reprezenta o punte de stabilitate pentru generația tânără'

„Pentru nu se crea confuzii, trebuie să precizăm că intervalul pentru lucrări de întreținere periodică este cuprins între 10 și 15 ani, iar intervalul pentru reabilitarea sau reparația capitală este cuprins între 35 și 50 ani, în funcție de evaluările tehnice”, adaugă Compania.

„Ca exemplu, podul de la Măracineni, reabilitat după inundațiile din anul 2005, a fost reparat anul acesta în cadrul unui program de întreținere periodică și nu a unui program de reabilitare. Trebuie să subliniem că nici la momentul începerii lucrărilor din acest an nu exista un risc iminent de colapsare a podului”, precizează sursa citată.

Potrivit CNAIR, reabilitarea podurilor este cuprinsă în programele de reabilitare a unor sectore de drum mai extinse, cum este și cazul podului care traversează râul Argeș în zona localității Adunații Copăceni, care face parte din contractul de reabilitare a DN5, dar și al podurilor aflate pe traseul DN73, sector de drum aflat de asemenea în reabilitare.

„Sunt însă și programe individuale de reabilitare, cum ar fi podurile dunărene de pe A2, pentru care contractele de lucrări urmează să fie lansate în scurt timp în licitație publică. Menționăm că nu a fost nevoie de contractarea unor expertize pentru perioade lungi de timp, fapt ce demonstrează că situația podurilor din Romania nu se află în situație gravă, iar problemele apărute pot fi ținute sub control prin activități de reparație curentă”, mai arată CNAIR.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.