Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Companii aeriene low cost, suspecte de practici tip 'cartel' în România: Ce taxe au introdus pentru români

newsair.ro
wizz air

Taxarea suplimentară a bagajelor de mână îi aduce pe cei doi operatori low-cost în faţa Consiliului Concurenţei din România. În Italia, autorităţile au cerut suspendarea politicii privind noile tarife, intrată în vigoare la 1 noiembrie, scrie libertatea.ro.

De câteva zile, în baza unui bilet standard, companiile Wizz Air şi Ryanair permit urcarea la bordul aeronavelor doar cu o poşetă sau o servietă.

Cei doi operatori taxează suplimentar bagajele de mână, care până la 1 noiembrie erau gratuite.

Asociaţia pentru Protecţia Drepturile Pasagerilor susţine că Wizz Air şi Ryanair au încercat „să disimuleze majorarea prețurilor prin prezentarea noilor politici drept unele de optimizare a costului total al călătoriei”.

Reprezentanţii celor două companii susţin că noua politică de bagaje este în beneficiul pasagerilor.

Decizia Wizz Air şi Ryanair, de a taxa suplimentar bagajele de mână, a fost atacată deja în Italia şi Spania.

Consiliul Concurenţei din România a fost şi el sesizat.

Noile taxe pentru bagajele de mână încep de la 6-8 euro în cazul Ryanair şi variază între 5 şi 15 euro în cazul Wizz Air.

Dacă până acum o săptămână, în baza unui bilet standard, pasagerii puteau lua cu ei în cabină un bagaj de mână care putea fi depozitat în spaţiul de deasupra locului, acum, noua politică prevede ca acesta să încapă sub scaun. Iar aici intră o poşetă, o geantă de laptop, o servietă sau un rucsac mic.

Ce este bagaj de mână şi este peste aceste dimensiuni se taxează suplimentar, cu preţuri care încep de la 6-8 euro în cazul Ryanair şi variază între 5 şi 15 euro în cazul Wizz Air.

Cu alte cuvinte, dacă doriţi să depozitaţi bagaj deasupra locului pe care l-aţi plătit, trebuie să achitaţi o extrataxă care nu exista până la 1 noiembrie.

Introducerea tarifelor pentru bagajele de mână a făcut deja subiectul unei reclamaţii la Consiliul Concurenţei.

Potrivit Asociaţiei pentru Protecţia Drepturilor Pasagerilor din România (A.P.D.P.R.), dacă o creştere semnificativă a preţurilor biletelor de avion ar fi fost justificată, ea s-ar fi putut face la vedere, prin majorarea tarifelor individuale de către fiecare transportator.

Alexandra Dumitrescu, secretarul A.P.D.P.R., a declarat că majorarea simultană a tarifelor este suspectă.

„Modul coordonat (…) ridică un semn de întrebare vizavi de motivul real al acestor modificări. Mai mult, aceştia nu şi-au informat pasagerii în mod onest, întrucât foarte multe persoane care şi-au cumpărat bilete de avion anterior datei de 1 noiembrie, cu data de călătorie după această dată, nu au înţeles că noua politică de tarifare îi va afecta, având impresia că vor beneficia de politica de tarifare valabilă la momentul achiziţiei”, a explicat secretarul A.P.D.P.R., Alexandra Dumitrescu.

Reprezentanţii Consiliului Concurenţei au confirmat că reclamaţia A.P.D.P.R. a fost repartizată în cadrul instituţiei pentru analiză.

În funcţie de rezultatul acesteia, autoritatea ar putea să lanseze o investigaţie care să verifice cele două companii low-cost.

Ambele companii au transmis că noua politică tarifară este în beneficiul clienţilor.

Cât priveşte o eventuală înţelegere între cei doi operatori, reprezentanţii Ryanair au transmis că nu comentează speculaţii, în timp ce reprezentanţii Wizz Air au negat acest lucru, adăugând că „pasagerii noștri vor achita în continuare doar pentru acele servicii pe care le utilizează”.

Citește și: Donald Trump recunoaște înfrâgerea la alegerile pentru Camera Reprezentanților - A felicitat-o pe Nancy Pelosi, liderul opoziției

„Wizz Air consideră că noua politică de bagaje, care se aplică în întreaga rețea cu 142 de destinații în 44 de țări, este transparentă și echitabilă, oferă cea mai variată gamă de opțiuni de bagaje, pentru toți clienții, și permite fiecărui pasageri un bagaj gratuit de cabină. Suntem convinși că oferta versatilă de bagaje se va adresa nevoilor clienților într-o modalitate personalizată și transparentă și va permite păstrarea în cabină a unui bagaj de mână pe parcursul întregii călătorii. Pasagerii noștri vor achita în continuare doar pentru acele servicii pe care le utilizează. Debutul noii politici coincide cu cel al sezonului de iarnă, conform calendarului IATA (n.r. – Asociaţia Internaţională de Transport Aerian)”.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.