Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) susține corelarea programei școlare cu realitățile economice pentru a reînvăța că „meseria este brățară de aur”, anunță MEDIAFAX.
Președintele CONAF, Cristina Chiriac, declară că cea mai vulnerabilă, dar și cea mai importantă resursă a țării sunt oamenii, iar aceștia trebuie puși în valoare pentru o construcție solidă în viitor.
„Militez pentru corelarea programei școlare cu realitățile economice, pentru că școala de astăzi creează forța de muncă de mâine. De aceea, va trebui să ne modificăm comportamentul: să investim în educație. (…) Trebuie să reînvățăm că meseria este brățară de aur și să nu uităm că meseria a susținut nația contribuind la dezvoltarea durabilă a țării. Solicităm susținerea învățământului profesional în școlile din România”, a spus Chiriac.
Aceasta a explicat că un electrician proaspăt absolvent de școală profesională este încadrat cu un salariu minim brut de 3.500-4.000 lei lunar, în timp ce un absolvent de facultate primește un salariu minim brut de 2.230 lei dacă se angajează imediat după terminarea cursurilor universitare.
„Școlile profesionale tehnice nu sunt doar pentru cei cu media 5, se poate să înveți o meserie respectabilă, bine remunerată în țara ta. Să nu uităm că dintotdeauna meseriile au susținut nația contribuind la dezvoltarea durabilă a țării”, a mai spus Cristina Chiriac.
Potrivit acesteia, trebuie asigurate criterii de bune practici cum ar fi flexibilizarea, respectiv asigurarea condițiilor pentru implementarea unor modele variate de abordare la nivel național, nicidecum transformarea claselor de la profesională în clase de liceu.
Citește și: Ultimă oră! Traian Băsescu face praf, în direct, alianța PNL-USR-PLUS: ‘Alianța marxisto-liberală’
„Avem nevoie de un sistem centrat pe nevoile elevilor și angajatorilor, un sistem care să pună accentul pe oferirea de șanse tinerilor indiferent de categoria socială, de a se califica într-o profesie care să le aducă beneficii și satisfacție pe termen lung și pe interesele angajatorilor de a avea acces la forța de muncă bine calificată, cu competențe specifice solid asimilate”, a explicat președintele CONAF.
Conform INS, în anii ’90 peste 300.000 de elevi urmau cursurile învățământului profesional, în timp ce în perioada 2019/2020 erau înscriși în acest tip de educație puțin peste 100.000 de elevi.