Consiliul Naţional al Elevilor critică ordonanţa de Guvern referitoare la elevii navetişti - Este discriminatorie

Tren iarna

Consiliul Naţional al Elevilor (CNE) afirmă că ordonanţa de Guvern referitoare la elevii navetişti este discriminatorie, întrucât prevede că decontarea se face doar pe baza documentelor emise de operatorii de transport rutier, fiind "uitaţi" elevii care fac naveta cu trenul potrivit news.ro.

"Ordonanţa de urgenţă cu care guvernanţii se lăudau zilele acestea ca fiind salvatoare pentru elevii navetişti a fost publicată în Monitorul Oficial al României. Conform textului ordonanţei, decontarea se realizează pe baza documentelor justificative emise de operatorii de transport rutier, aspect discriminatoriu pentru un procent considerabil de elevi care fac naveta folosind mijloacele de transport feroviar", susţin reprezentanţii Consiliului Naţional al Elevilor.
Ei spun că, deşi au solicitat ca în textul ordonanţei sintagma "elevilor care nu pot fi şcolarizaţi" să fie transformată în "elevilor care nu sunt şcolarizaţi", din motive evidente ce ţin de şcolarizarea elevilor din învăţământul liceal, de exemplu, care pot opta, în baza procesului de admitere, pentru a învăţa într-o unitate de învăţământ cu profil diferit faţă de licelee din localitatea de domiciliu, Guvernul a decis să aprobe ordonanţa într-o formă "chiar şi mai discriminatorie decât înainte".
"În calitate de reprezentanţi ai elevilor din România, condamnăm, cu fermitate, modul în care Guvernul României a ales să discrimineze, prin prezenta ordonanţă de urgenţă, elevii care fac naveta cu trenul. Este inacceptabil să tolerăm un astfel de comportament din partea guvernanţilor, din cauza unei exprimări dezastruoase mii de elevi din România vor suferi, iar gradul de excluziune socială va creşte şi mai mult. Guvernul Orban a uitat de acei elevi care călătoresc cu trenul şi a ales să îi sară din ecuaţia parlamentară", a declarat Antonia-Laura Pup, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.

×