DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Consumatorii europeni pun sănătatea familiei pe primul loc în raport cu problemele financiare, arată un studiu Deloitte

facebook.com
screening sanatate

Consumatorii europeni sunt mai preocupaţi de sănătate decât de problemele financiare şi de cele legate de locul de muncă, în contextul crizei generate de pandemia de COVID-19, cei mai îngrijoraţi cu privire la sănătatea familiei lor fiind spaniolii, francezii şi irlandezii, relevă studiul Deloitte State of Consumer Tracker, publicat vineri de Deloitte, potrivit Agerpres.

Pe de altă parte, cercetarea de specialitate arată că, în contextul actual, intenţia europenilor de a economisi bani în următoarele patru săptămâni este, în medie, zero. Astfel, ţările care se confruntă cu un nivel mai mic de îngrijorare pentru problemele financiare, precum Olanda, ai cărei locuitori sunt cel mai puţin preocupaţi de plăţile pe care urmează să le facă (21%) sau de amânarea cumpărăturilor costisitoare (33%), sunt mai înclinate către economisire (18% dintre olandezi).

În ceea ce priveşte apariţia unor dificultăţi financiare, 42% dintre consumatorii europeni plănuiesc să amâne cumpărările costisitoare, în timp ce 38% dintre ei sunt îngrijoraţi pentru stabilitatea locului de muncă.

Potrivit sursei citate, tendinţele europene sunt în linie cu cele globale, în sensul în care sănătatea familiei (65%) şi bunăstarea fizică (54%) sunt principalele preocupări indicate şi de către respondenţii la nivel global, urmate la distanţă mare de problemele legate de situaţia financiară. În acest context, 43% dintre consumatorii la nivel global iau în calcul amânarea cumpărăturilor costisitoare şi 41% din aceştia sunt îngrijoraţi pentru stabilitatea locului de muncă.

Citește și: Klaus Iohannis: ‘Începând din 1 iunie se redeschid terasele, se va putea merge la plajă și se pot organiza spectacole în aer liber’

Pe acest fond, consumatorii din Spania sunt cei mai îngrijoraţi cu privire la sănătatea familiei lor (76%), urmaţi de cei din Franţa (72%) şi Irlanda (65%). În acelaşi timp, cel trei state se află printre cele mai preocupate de bunăstarea fizică - Spania (70%), Franţa şi Irlanda (50%).

La polul opus, Olanda este mai relaxată în privinţa problemelor legate de sănătatea familiei (43%) şi bunăstare (32%), iar în privinţa pierderii locului de muncă, respondenţii spanioli simt cea mai mare presiune (59%), urmaţi de italieni (45%) şi britanici (38%).

Datele studiului Deloitte relevă faptul că un sfert din consumatorii europeni spun că intenţionează să cheltuiască mai mult pe alimente şi 21% dintre aceştia pe bunuri de uz casnic, în următoarele patru săptămâni. Cei mai interesaţi de aceste categorii de bunuri s-au declarat irlandezii şi italienii.

În continuare, deşi şi-au exprimat îngrijorarea faţă de starea de sănătate şi de siguranţă, europenii preferă cumpărăturile în mediul off-line, mai mult de jumătate dintre aceştia intenţionând să meargă în magazine pentru alimente (72%) şi bunuri de uz casnic (74%).

De asemenea, în contextul în care tot mai multe persoane lucrează de acasă, consumatorii plănuiesc să cheltuiască mai mult pe servicii de internet şi comunicaţii mobile, în principal în Olanda (17%), Spania (13%) şi Germania (11%). În plus, peste un sfert dintre cei chestionaţi (26%) au declarat că vor cheltui mai puţin pe mâncarea de la restaurant şi cea comandată acasă.

În baza analizei comportamentului de consum, studiul Deloitte a delimitat patru profiluri ale consumatorilor.

Astfel, profilul european predominant este cel al cumpărătorului responsabil din punct de vedere social (peste 45%), care intenţionează să cumpere mai mult de la producători locali, chiar dacă bunurile sunt mai scumpe.

Totodată, un al profil este cel al consumatorului care îşi face provizii, care intenţionează să-şi facă rezerve de produse ce pot acoperi mai mult decât nevoile imediate, iar aici italienii (43%), britanicii (41%) şi irlandezii (39%) sunt pe primele locuri.

A treia categorie de consumatori se referă la vânătorii de chilipiruri, care cumpără spontan articole de care nu au neapărat nevoie, dar pentru care găsesc oferte convenabile. Aceştia se regăsesc, în principal, în Germania (47%) şi Marea Britanie (46%).

Nu în cele din urmă, al treilea segment este al consumatorilor comozi, numeroşi în Irlanda, Marea Britanie (46%) şi în Spania (41%), fiind cei care cumpără mai degrabă din magazine de proximitate.

Studiul Deloitte State of Consumer Tracker a fost realizat pe un eşantion de 15.000 de respondenţi din 15 ţări, dintre care şapte state europene (Franţa, Germania, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Olanda şi Spania), în a doua jumătate a lunii mai 2020.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi managementul riscului, servicii de consultanţă fiscală şi alte servicii adiacente către clienţi din sectorul public şi privat provenind din industrii variate.

În România, Deloitte este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din ţara noastră şi oferă, în cooperare cu Reff & Asociaţii | Deloitte Legal România, servicii de audit, de consultanţă fiscală, servicii juridice, de consultanţă în management şi consultanţă financiară, servicii de managementul riscului, soluţii de servicii şi consultanţă în tehnologie, precum şi alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 1.700 de profesionişti.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.