Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Corina și Connect-R, interziși de CNA la televizor

Cinci spoturi publicitare la îngheţata Corso, în care apar cântăreţii Corina şi Connect-R, au fost interzise de la difuzarea la TV printr-o decizie luată joi de CNA, din cauză că legislaţia audiovizualului interzice folosirea celebrităţilor în publicitatea pentru alimente adresată minorilor.

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de joi, cinci variante de spoturi pentru îngheţata Corso - Corso Crazy, Corso Intenso, Corso Caserole, Corso Fresh şi Corso Mega -, care au fost difuzate la mai multe televiziuni, în perioada iunie 2014 - mai 2015.

Deşi au constatat că, în prezent, aceste spoturi nu mai sunt difuzate, CNA a hotărât să aplice în cazul celor cinci variante de spoturi publicitare pentru îngheţata Corso decizii de intrare în legalitate, fapt care presupune că respectivele clipuri nu mai pot fi difuzate în această formă care încalcă legislaţia audiovizualului. Motivul a fost acela al prevenirii difuzării acestor reclame care încalcă legislaţia audiovizualului.

Deciziile au fost luate cu şase voturi "pentru" (Valentin Jucan, Lorand Turos, Viorel Buda, Laura Georgescu, Radu Herjeu şi Dorina Rusu) şi două "împotrivă" (Răsvan Popescu şi Monica Gubernat), pentru încălcarea articolului 120, alineatul 3 din Codul audiovizualului, potrivit căruia "În publicitatea pentru alimente adresată minorilor este interzisă folosirea celebrităţilor, personalităţilor sau medicilor. Publicitatea la alimente adresată minorilor este definită în conformitate cu codul de autoreglementare al Consiliului Român pentru Publicitate, depozitar al Codului etic pentru publicitatea adresată copiilor referitoare la produse alimentare".

Membrul CNA Radu Herjeu a spus că este evident faptul că reclamele Corso se adresează copiilor, având în vedere că aceştia iau îngheţata din mâna lui Connect-R.

În schimb, membrul CNA Monica Gubernat a spus că, din punctul său de vedere, îngheţata nu poate fi considerat un aliment adresat minorilor. O poziţie similară au avut şi reprezentantele Consiliului Român pentru Publicitate (RAC), care au spus că RAC nu a considerat că îngheţata Corso ar fi un aliment adresat minorilor.

Pe de altă parte, tot în şedinţa CNA de joi, membrii Consiliului au decis să interzică de la difuzare două spoturi publicitare pentru vinul "Sânge de taur", care au fost difuzate la mai multe televiziuni în perioada octombrie 2014 - martie 2015.

Deşi nu mai sunt transmise în prezent, CNA a hotărât, joi, ca şi în aceste cazuri să aplice decizii de intrare în legalitate, pentru a preveni reluarea difuzării respectivelor clipuri în forma care încalcă legislaţia audiovizualului.

Ambele spoturi pentru "Sânge de taur" au o tentă sexuală şi transmit mesajul că acest vin este "bun pentru femei, dacă-l beau bărbaţii".

CNA a decis să interzică difuzarea celor două spoturi publicitare, pentru încălcarea articolului 120, alineatul 2 din Codul audiovizualului, potrivit căruia "Nu se vor atribui alimentelor proprietăţi pe care acestea nu le posedă".

Decizia de intrare în legalitate a acestor două clipuri publicitare a fost luată cu şapte voturi "pentru" (Valentin Jucan, Lorand Turos, Monica Gubernat, Laura Georgescu, Radu Herjeu, Dorina Rusu şi Răsvan Popescu) şi unul "împotrivă" (Viorel Buda), după ce membrii CNA s-au consultat cu reprezentantele Consiliului Român pentru Publicitate (RAC), care au spus că RAC a considerat că aceste două reclame încalcă Codul de practică în comunicarea comercială.

Pe de altă parte, tot în şedinţa de joi, CNA a decis să interzică de la difuzarea la TV două spoturi publicitare pentru salamul Fox, care au fost transmise la mai multe televiziuni, inclusiv la postul pentru copii Disney Channel, în perioada mai - iunie. În urma difuzării acestor spoturi, CNA a primit 18 reclamaţii de la telespectatori, potrivit cărora reclamele pentru salamul Fox sunt violente şi încurajează o atitudine greşită a copiilor.

În acest caz, CNA a consultat şi Consiliul Român pentru Publicitate, care a considerat că se încalcă prevederilor Codului de practică în comunicarea comercială.

Astfel, CNA a decis să aplice în cazul celor două spoturi publicitare pentru salamul Fox decizii de intrare în legalitate, fapt care presupune că acestea nu mai pot fi difuzate în forma care încalcă articolul 29, alineatul 2, litera b din Legea audiovizualului, potrivit căruia "Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să nu provoace nicio daună morală, fizică sau mentală minorilor şi, în special: să nu încurajeze în mod direct minorii să îşi convingă părinţii sau pe alte persoane să cumpere bunurile ori serviciile care fac obiectul publicităţii", şi articolul 29, alineatul 1, litera h din Legea audiovizualului - "Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii: să nu stimuleze comportamente indecente sau imorale".

Decizia în cazul spoturilor pentru salamul Fox a fost luată cu unanimitatea voturilor membrilor CNA prezenţi la şedinţa de joi (Valentin Jucan, Lorand Turos, Viorel Buda, Monica Gubernat, Laura Georgescu, Radu Herjeu, Dorina Rusu şi Răsvan Popescu), scrie mediafax.ro

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.