Șantierul metroului Bucureștean din Sectorul 1 a paralizat circulația din zona de Nord, iar blocajul din intersecția de la Piața Chibrit produce un adevărat coșmar pentru locuitorii străzii Soveja. Pereții caselor acestora au început să se crape, după ce Nicușor Dan a decis devierea autobuzelor pe artera îngustă, cu o singură bandă. În ciuda limitării traficului la 3.5 tone pe străduța fără terasament, vehiculele care circulă în prezent afectează structura imobilelor, un autobuz gol cântărind aproape 20 de tone.
Pericolul public evident
Surse din cadrul Municipalității susțin că, din dispoziția primarului general, angajații instituției au șters marcajele locurilor de parcare de pe strada Soveja și au trasat două benzi de circulație pe străduța care are mai puțin de 6 metri, aceasta preluând un flux uriaș de trafic, desfășurat anterior pe Calea Griviței, bulevardul Ion Mihalache și bulevardul Expoziției. Cauza principală a acestei aberații, care periclitează siguranța bucureștenilor ce locuiesc în zonă, ar fi desființarea Comisiei Tehnice de Circulație. Începând din această vară, edilul și-a asumat responsabilitatea emiterii avizele de circulație, ignorând specialiștii în domeniu. Deși argumentele oficiale ale deciziei au fost legate de domeniul construcțiilor și protejarea de aglomerație a unor zone de case, efectul a fost cel advers. Experții confirmă că situația gravă de pe strada Soveja nu este decât consecința directă a hotărârii lui Nicușor Dan.
Opinia experților
Avocatul Radu-Andrei Dinulescu, specializat în dreptul urbanismului, a explicat: „Administrația Străzilor se consultă cu specialiștii în trafic de la Comisia Tehnică de Circulație, din care face parte Direcția de Poliție Rutieră și specialiști în trafic externi, dar și interni din Primărie, comisie aflată în subordinea Direcției de Transport a Municipiului București. În urmă cu mai multe luni, primarul general a mai făcut un act dictatorial, blocând activitatea Comisiei Tehnice de Circulație, pentru un motiv absolut mercantil: să nu se mai dea avize de circulație pentru solicitanții de autorizații de construire. Adică, Nicușor Dan a mai găsit o formă ilegală de a bloca emiterea de autorizații de construire. Fără o procedură a întrunirii Comisiei, specialiștii în trafic nu mai sunt consultați. Acum, aceste decizii se iau strict la nivelul unui singur om – primarul general Nicușor Dan. Acest om, care spune că se pricepe și la urbanism, și la arhitectură, și la trafic, este cel care ia deciziile în locul adevăraților specialiști. Din acest motiv legea e încălcată brutal.”
De la Nicolae Ceaușescu la Nicușor Dan
„Această deviere a traficului se putea face în multe feluri, numai că ea nu trebuie decisă de un singur om, așa cum se întâmpla pe vremea lui Ceaușescu. Timp de 30 de ani, Ceaușescu a făcut urbanismul în Capitală și a făcut ca orașul să semene cu Beirutul bombardat. Acum, a venit un altul, care nu înțelege orașul, și ia decizii la fel ca Ceaușescu, fără specialiști. Aici am ajuns”, a mai spus avocatul Radu-Andrei Dinulescu.
Poliția Rutieră explică responsabilitatea lui Nicușor Dan
„E ceva infernal, au apărut crăpături în pereți și în pardoseală, ușile nu se mai închid. Primăria Capitalei care a generat acest coșmar parcă așteaptă să ne cadă casele! Cui să ne mai adresăm?”, spun proprietarii afectați de decizia primarului general. Aceștia spun că au reclamat situația și la Brigada Rutieră. „Propunerile de reorganizare a circulației au fost aprobate în prealabil de către administratorii drumului public și de către Primăria Municipiului București” informează Poliția în răspunsul oficial. „Acel drum are o fundație gândită pentru riverani, adică pentru mașini cu o masă mai mică de 3,5 tone. Acea stradă nu are terasament care să permită un trafic mai greu. Proprietarul domeniului public este Municipiul București care, conform legii, este reprezentat de primarul general. El ia deciziile, dar fără să se sfătuiască cu specialiștii în trafic. Nu STB a hotărât pe unde să fie deviat traseul. Toate datele sunt la Administrația Străzilor și la primarul general. Este culmea ca cel care pune restricția și știe de ce o pune să fie cel care invocă lipsa restricției. Este de un absurd total! Ei știu cum a fost făcut drumul și ce trafic suportă” a completat Radu-Andrei Dinulescu.
Dispreț față de disperarea oamenilor
Contactată de către cetățeanul.net, cu privire la pericolul major privind siguranța locuitorilor de pe strada Soveja, Primăria Capitalei a aruncat responsabilitatea încălcării legii în sarcina Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI). Răspunsul acesteia a fost halucinant: „În ceea ce privește analizarea fluxurilor de trafic de pe artere, aceasta nu intră în competența TPBI”.
Comentează