Două trenuri ale CFR Călători care asigură legătura între Gara de Nord din București și Aeroportul Internațional Henri Coandă au rămas blocate în câmp timp de peste 90 de minute, luni seară, provocând întârzieri semnificative și nemulțumirea pasagerilor, unii dintre aceștia reclamând că riscă să piardă cursele aeriene programate.
Cele două trenuri au plecat din Gara de Nord la ora 17:50, iar durata normală a unei astfel de călătorii este de aproximativ 20 de minute, cu sosire programată la aeroport la ora 18:15. La ora 19:30 însă, trenurile se aflau încă blocate pe traseu, după ce au parcurs doar câțiva kilometri.
Circulația a fost reluată abia la ora 19:35, potrivit relatărilor pasagerilor. „Acum s-a pornit, se merge încet…”, a declarat un călător pentru G4Media.ro, la scurt timp după repunerea în mișcare a garniturii.
Pasagerii acuză lipsa de informații și soluții
Potrivit unor călători citați de G4Media.ro, li s-a comunicat că la unul dintre trenuri a căzut alimentarea electrică, iar cel de-al doilea, fiind interconectat, nu a mai putut continua deplasarea. În fiecare dintre cele două trenuri se aflau peste 100 de pasageri.
Călătorilor li s-ar fi transmis că nu pot fi mutați dintr-un tren în altul, motiv pentru care ambele garnituri au rămas pe loc. Aceștia au susținut că s-au făcut mai multe încercări de repornire a trenului, însă fără succes, înainte de reluarea circulației.
Incidentul survine în contextul în care accesul către Aeroportul Otopeni rămâne un punct sensibil al infrastructurii de transport, atât pe calea ferată, cât și pe rețeaua rutieră, în condițiile unui trafic de pasageri în continuă creștere.
CN Aeroporturi București pregătește un nou proiect de infrastructură
În paralel, Compania Națională Aeroporturi București are în vedere construirea unui pasaj subteran auto care să asigure o ieșire suplimentară din Aeroportul Internațional Henri Coandă către DN1, spre București, potrivit unor date prezentate anterior de Profit.ro. În acest sens, compania pregătește un studiu de piață pentru stabilirea bugetului necesar viitorului studiu de fezabilitate.
CNAB argumentează că aeroportul, cel mai mare din România, a beneficiat în ultimii ani de ample lucrări de modernizare, iar realizarea unei subtraversări a DN1, în partea de sud a aeroportului, este necesară pentru optimizarea fluxurilor de circulație auto către Capitală. Studiul de fezabilitate va fi realizat în conformitate cu prevederile HG 907/2016 și va include cel puțin două scenarii tehnico-economice, dintre care va fi selectată soluția optimă.
Compania Națională Aeroporturi București, care administrează aeroporturile Otopeni și Băneasa, a raportat pentru 2024 o creștere a cifrei de afaceri cu 20%, până la 1,383 miliarde de lei, și un profit net de 608,8 milioane de lei, în creștere cu 34% față de anul precedent. Acționarii companiei sunt Ministerul Transporturilor, cu 80%, și Fondul Proprietatea, cu 20%, statul pregătindu-se în prezent să cumpere participația FP și să renunțe la listarea pe bursă.

































Comentează