Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

COVID-19 - Muncitorii de la uzina Ford din India vor să oprească lucrul

pinterest
Ford siglă

Câteva zeci de muncitori au organizat joi un protest spontan la uzina Ford Motor Co. din statul Tamil Nadu, situat în sudul Indiei, pentru a cere concedii plătite şi asigurări de sănătate, în condiţiile în care India se confruntă cu o explozie a cazurilor de infecţie cu SARS-CoV2, informează Reuters, citând mai multe surse din apropierea acestui dosar.

Acest incident este ultima expresie a nemulţumirilor existente în rândul angajaţilor uzinelor de automobile din statul Tamil Nadu, denumit popular şi "Detroitul Indiei", pentru că aici sunt amplasate mai multe facilităţi de producţie de autovehicule, iar aceştia trebuie să muncească într-o perioadă în care se înmulţesc cazurile de COVID-19.

Protestul spontan de joi, care, potrivit surselor, a fost unul de scurtă durată şi nu a afectat producţia, a venit la o zi după ce sindicatul angajaţilor de la uzina Ford din Chennai şi-a exprimat îngrijorarea faţă de securitatea muncitorilor, într-o scrisoare trimisă echipei manageriale, după ce 230 de angajaţi de la această uzină s-au infectat cu coronavirus.

"Compania ar trebui să plătească toate cheltuielile medicale ale muncitorilor afectaţi de coronavirus", susţine sindicatul în scrisoarea trimisă miercuri şi consultată de Reuters.

În aceeaşi scrisoare, sindicatul mai cere ca uzina să fie închisă în perioada de carantină totală introdusă în statul Tamil Nadu până luni. De asemenea, sindicatul solicită despăgubiri de 10 milioane de rupi (137.890 de dolari) pentru familiile celor doi muncitori care au decedat din cauza COVID-19.

Şi alţi producători de autovehicule care au uzine de asamblare în statul Tamil Nadu, precum Hyundai Motor Co, Renault şi partenerul japonez Nissan Motor Co, au oprit producţia pe fondul îngrijorărilor cu privire la siguranţa angajaţilor, în contextul exploziei infecţiilor cu SARS-CoV2.

Statul Tamil Nadu este unul din cele mai afectate de pandemie, cu peste 30.000 de cazuri de infecţie înregistrate în fiecare zi. Autorităţile din acest stat au impus o carantină completă până la data de 31 mai, dar a permis unor uzine, inclusiv uzine de producţie de automobile, să continue să funcţioneze.

Echipa de conducere de la Ford poartă discuţii cu sindicatul şi analizează un plan, conform căruia va fi introdusă mai devreme o perioadă de mentenanţă de şase zile, pe parcursul căreia uzina va fi oprită, a declarat una dintre sursele citate de Reuters, adăugând că o decizie finală ar putea fi anunţată chiar joi.

Ford are două uzine de producţie în India, care acoperă atât necesarul pieţei interne, cât şi comenzile la export. Uzina din statul Tamil Nadu are o capacitate anuală de 200.000 de unităţi şi produce modelele SUV EcoSport şi Endeavour. Cealaltă uzină Ford este amplasată în statul Gujarat, în vestul Indiei, şi poate produce 240.000 de autoturisme pe an.

Ford Motor Company este o companie globală cu sediul la Dearborn, Michigan. Compania proiectează, produce, comercializează şi furnizează o gamă completă de maşini Ford, camioane, SUV-uri, vehicule electrificate şi vehicule de lux Lincoln, furnizează servicii financiare prin Ford Motor Credit Company şi preia poziţii de conducere în electrificare, soluţii de mobilitate, inclusiv servicii de auto-conducere şi servicii conectate. Ford numără aproximativ 186.000 de angajaţi în întreaga lume.

În România, Ford Craiova are în acest moment peste 6.000 de angajaţi care lucrează atât pentru producţia de vehicule, cât şi pentru cea de motoare. Aproximativ 1.100 dintre aceştia lucrează doar la uzina de motoare în 3 şi în 4 schimburi, pentru a face faţă cererii actuale de pe piaţă.

De la preluarea din martie 2008, Ford a investit peste 1,5 miliarde de euro pentru a transforma uzina din Craiova într-o fabrică de ultimă generaţie. Din această sumă, aproximativ 300 de milioane de euro au fost investiţi doar în modernizarea Secţiei de Producţie Motoare.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.