DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Creșterea prețurilor poate fi atenuată prin predictibilitatea şi stabilitatea în reglementarea preţurilor la energie

fanatik.ro
preturi

Creşterea generală a preţurilor, inflaţia şi criza de aprovizionare cu alimente, cu care ne confruntăm în prezent, pot fi atenuate prin consolidarea rolului distribuţiei şi scurtarea lanţurilor de aprovizionare, susţin reprezentanţii Asociaţiei Companiilor de Distribuţie de Bunuri din România (ACDBR).

În cadrul Adunării generale a ACDBR, care a avut loc în data de 20 ianuarie, organizaţia şi-a stabilit priorităţile strategice pentru următorii cinci ani şi a propus soluţii şi abordări moderne, conform cu potenţialul României şi cu practicile europene.

Astfel, una dintre principale priorităţi ale asociaţiei este reprezentată de recunoaşterea de către Guvern a rolului major al distribuţiei de bunuri de larg consum în asigurarea securităţii alimentare a României, prin includerea sectorului în Strategia Naţională de Competitivitate a României. De asemenea, o prioritate strategică a ACDBR este şi determinarea autorităţilor naţionale de a elimina restricţionarea accesului la fondurile nerambursabile pentru companiile de distribuţie de bunuri de larg consum, una dintre restricţii fiind condiţionarea eligibilităţii solicitanţilor de codurile CAEN.

"Guvernul României trebuie să finanţeze activităţi economice, proiecte benefice economiei şi cetăţenilor, nu coduri statistice. Regulamentul CE nr. 1.893/2006 de modificare a Regulamentului nr. 3.037/90 privind Nomenclatorul Activităţilor din Comunitatea Europeană - NACE Rev. 2, prevede expres la Art. 1, pct. 2: "Prezentul regulament se aplică numai utilizării nomenclatorului în scopuri statistice."", afirmă reprezentanţii ACDBR într-un comunicat remis duminică.

Aceştia intenţionează să determine autorităţile naţionale să creeze politici publice care să permită finanţarea proiectului ACDBR privind "Reţeaua de 8 depozite regionale" pentru colectarea şi comercializarea produselor preponderent agricole, precum şi finanţarea Campaniei "Făcut în ţara mea - Alege româneşte! Alege-ţi viitorul!".

Prezent la Adunarea generală a ACDBR, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Adrian Chesnoiu, a declarat, în legătură cu acest subiect, că pentru minister campaniile de comunicare privind încurajarea achiziţiei şi consumului de alimente româneşti reprezintă o prioritate naţională şi a transmis că va susţine proiectul ACDBR privind înfiinţarea reţelei de 8 depozite regionale. Distribuţia de bunuri reprezintă un jucător important al lanţului alimentar de la ferma la consumator, ACDBR fiind un partener important şi constant al MADR, a spus ministrul Agriculturii.

Totodată, secretarul de stat în Ministerul Finanţelor, Alin Chitu, a susţinut că priorităţile de digitalizare a ANAF, casele de marcat şi sistemul "e-transport" ("radar" al transporturile de bunuri de pe teritoriul României, în special pentru monitorizarea comerţului în domeniul legume-fructe) vor contribui la diminuarea concurenţei neloiale şi a evaziunii fiscale în domeniul comerţului cu produse agroalimentare.

Potrivit ACDBR, predictibilitatea şi stabilitatea în reglementarea preţurilor la energie, factor determinant în constituirea preţurilor pe întregul lanţ, de la producător la consumator, reprezintă o altă prioritate a asociaţiei.

"Împreună cu întregul mediu de afaceri atragem atenţia că lipsa reglementărilor va conduce la o criză socială şi economică fără precedent. Efectele lipsei de reacţie eficientă vor fi scăderea puterii de cumpărare şi a protecţiei sociale a cetăţenilor, disponibilizări de personal, falimente şi scăderea încasărilor la Bugetul de stat", spune Ovidiu Gheorghe, preşedintele asociaţiei.

De asemenea, este necesară finalizarea celor două proiecte de Lege iniţiate de ACDBR şi aflate în dezbatere în Camera Deputaţilor (PLx 194/2020 şi PLx 195/2020), privind definiţia distribuţiei de bunuri şi reglementarea canalelor de comerţ (de exemplu acordarea autorizaţiilor de funcţionare pentru suprafeţele de vânzare mai mari de 400 mp exclusiv în spaţiul periurban) şi iniţierea de către Parlamentul României a proiectului de Lege privind anularea unor obligaţii fiscale.

"Această lege vine să răspundă necesităţii de îndreptare a situaţiilor apărute în practică din cauza interpretărilor diferite ale legislaţiei fiscale şi a opiniilor contradictorii ale organelor fiscale referitor la impozitarea veniturilor din tichete cadou obţinute de către persoanele fizice de la alte persoane decât angajatorii acestora, opinii care au dus la impozitarea diferită a aceluiaşi tip de venit obţinut de aceeaşi categorie de contribuabili în condiţii similare", a transmis Ovidiu Gheorghe.

Nu în ultimul rând, organizaţie vrea transpunerea în legislaţia naţională a Directivei UE nr 2019/633 privind practicile comerciale neloiale dintre întreprinderi în cadrul lanţului de aprovizionare agricol şi alimentar. Obiectivul Directivei este combaterea "practicilor care deviază considerabil de la buna conduită comercială, care contravin bunei credinţe şi corectitudinii şi care sunt impuse unilateral de un partener comercial altuia".

În cadrul Adunării generale s-a aprobat un mandat de 5 ani pentru Consiliul director al Asociaţiei, alcătuit din reprezentanţii a patru importante companii - Constantin Dumitriu (SC Full Solutions All Inclusive), Luigi Hîrjanu (SC Potpuriu), Emilian Niţă? (SC Nitela Impex), Ghassan Shakhsir (SC Safeway International Impex) şi Ovidiu Gheorghe (Preşedinte al Asociaţiei).

Invitaţi la adunarea generală a ACDBR au mai fost Robert Cazanciuc - vicepreşedintele Senatului României, Alexandru Stănescu - membru al Comitetului de Reglementare al Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei, Florin Jianu - preşedintele Consiliului Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România şi Dan Manolescu - preşedintele Camerei Consultanţilor Fiscali.

Asociaţia Companiilor de Distribuţie de Bunuri din România a fost înfiinţată în anul 2015 şi are scopul de a reprezenta interesele legitime ale sectorului de distribuţie de bunuri din România. ACDBR are în componenţă 35 de membri, cu o cifră de afaceri însumată de circa 1,5 miliarde euro, o cotă de piaţă de circa 35% din totalul pieţei de distribuţie tradiţională de bunuri şi 10.000 de angajaţi, asigurând "distribuţia tradiţională" a bunurilor de larg consum pe teritoriul naţional în sistemul micilor şi marilor retaileri şi în sistemul HoReCa, informează Agerpres.

Urmărește-ne:
ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.