Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Criza Covid-19 poate duce la pierderi de vânzări de până la 67 miliarde de lei şi de EBITDA de până la 19 miliarde de lei în industria auto din România

fabrica dacia

Criza Covid-19 poate duce la pierderi de vânzări de până la 67 miliarde de lei şi de EBITDA de până la 19 miliarde de lei în industria auto din România, arată o analiză publicată miercuri de Boston Consulting Group, anunță news.ro.

"După aproape două luni de inactivitate, marile companii din domeniul auto din România şi-au reluat activitatea, la fel şi în alte câteva ţări din Uniunea Europeană. Producţia din Asia îşi revine şi ea treptat, departe însă de valorile anterioare. La ce ar trebui însă să ne aşteptăm de acum încolo? Cererea şi vânzările au scăzut brusc: multe pieţe au înregistrat o reducere dramatică a vânzărilor de vehicule noi, chiar cu peste 80% la cele care au avut o expunere maximă", arată analiza.

Citește și: CTP, reacție după decizia CCR: ‘Oamenii s-au relaxat și totul depinde de gena dacică, aia despre care se spunea că ne protejează’

Explicaţia simplă oferită de specialişti este că încrederea consumatorilor şi performanţa economiei merg mână în mână, ambele fiind afectate pe termen scurt: din cauza incertitudinilor economice, majoritatea consumatorilor nu doresc să achiziţioneze un vehicul nou în acest moment. Pe fondul acestei incertitudini, cererea din industria auto este amânată.

"O analiză efectuată de Boston Consulting Group asupra mai multor companii din acest sector din România arată un impact potenţial foarte mare: într-un scenariu sever, EBITDA (câştiguri înainte de dobândă, taxe, depreciere şi amortizare) ar putea scădea cu până la 19 miliarde de lei, de la aproximativ 13,4 miliarde lei prognozate la -5,5 miliarde lei, ajungând în teritoriu negativ, în timp ce pierderile din vânzări s-ar putea cifra la 67 miliarde de lei. Aceste scenarii plauzibile le forţează chiar şi pe cele mai bine poziţionate OEM-uri (Original Equipment Manufacturer, fabricant de echipament original, n.r.) să ia măsuri decisive. La nivel global, OEM-urile răspund deja acestei crize prin: accesarea liniilor de credit, închiderea fabricilor, trimiterea angajaţilor în concediu, amânarea sau reducerea salariilor executive şi amânarea investiţiilor în programele viitoare", spun analiştii.

Companiile din domeniul auto (producători de echipamente originale/OEM-uri, furnizori, dealeri) sunt mult mai bine poziţionate acum decât au fost în criza din 2008-2009, deoarece şi-au îmbunătăţit fluxul de numerar, au mărit capacitatea de utilizare, şi-au schimbat portofoliile de produse pentru a răspunde cererii cumpărătorilor şi au instituit o disciplină mai mare prin stimulente de vânzare cu amănuntul, mai arată analiza.

"Dar, o scădere chiar şi de 20% a volumului vânzărilor (un rezultat în limita celor două scenarii considerate mai probabile) poate testa chiar şi cele mai solide companii", mai spun ei.

Citește și: S-a găsit soluția după ce CCR a declarat amenzile date în starea de urgență neconstituționale! În baza cărei legi vor fi amendați românii în starea de alertă

Companiile din România se confruntă cu aceleaşi provocări, iar Boston Consulting Group are câteva recomandări.

"Reechilibraţi lanţul de aprovizionare şi profitaţi de criză pentru a muta în România o parte cat mai mare din producţia de parţi şi componente care acum este făcuta în alte ţări (inclusiv China). Concentraţi-vă activitatea pe programele de vehicule care s-au dovedit a fi mai rezistente pe timpul crizelor", spun analiştii.

Ei recomandă identificarea mijloacelor de stimulare a vânzărilor de vehicule noi.

"România este dominată de câţiva ani (cu mult timp înainte de criza Covid-19) de vânzările de vehicule second-hand, care în multe cazuri generează şi probleme pentru mediu (din cauza emisiilor mai mari) şi, chiar pentru siguranţa traficului. În acest context, măsurile guvernamentale pentru descurajarea cumpărării autovehiculelor second hand, prin impozitarea pe bază de poluare pot ajuta mediul şi economia", adaugă ei.

Alte recomandări presupun reguli de măsurare a eficienţei vânzărilor pentru a stimula şi recompensa echipele de vânzări, dar şi creşterea eficienţei reţelei de distribuţie / dealerilor, pentru a reduce costurile şi a păstra numerarul.

"Reactivaţi vânzările în rândul clienţilor prin micro-segmentarea regiunilor specifice, optimizaţi cheltuielile de marketing prin stabilirea vehiculelor potrivite, utilizaţi canalele digitale pentru a vă conecta cu clienţii în moduri noi sau pentru a sprijini dealerii şi gestiona pro-activ brandurile", afirmă ei.

Citește și: Parlamentul a decis! S-a stabilit data la care ar putea avea loc alegerile locale

Potrivit acestora, liderii industriei auto trebuie să urmărească rezilienţa, care necesită creativitate şi stimulează reinventarea modelului de business.

Boston Consulting Group a fost fondată în anul 1963 şi oferă soluţii prin consultanţa managementului de vârf, împreună cu tehnologie şi design, proiecte corporative şi digitale - şi scopuri de afaceri.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.