Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Cronicari Digitali - prima campanie de informare care își propune să aducă patrimoniul cultural în mediul online

Facebook
cronicari digitali

Cronicari Digitali este prima campanie de informare care își propune să aducă patrimoniul cultural în mediul online, aproape de "millennials", arată Institutul Național al Patrimoniului (INP), potrivit Mediafax.

Proiectul #CronicariDigitali va aduna materiale despre patrimoniul cultural al României cu implicarea pasionaților de lumea digitală, pentru ca acestea sa ajungă mai ușor către tineri, prin intermediul rețelelor de socializare.

"Este prima platformă unde toate generațiile se implică în poveste și devin la rândul lor ambasadori ai patrimoniului cultural, prin propriile viziuni", arată inițiatorii, care anunță că, începând cu luna iulie şi până la sfârşitul anului vor fi descrise în rețelele de socializare peste 50 de obiective de patrimoniu.

Campania #CronicariDigitali este concepută de Institutul Național al Patrimoniului, împreună cu agenția de comunicare creativă Zaga Brand, care anunță că astfel își propun să apropie pentru prima dată valorile și tradițiile României de generația "millennials".

"Astfel, tinerii sunt stimulați să cunoască, să înțeleagă, să aprecieze și să promoveze patrimoniul cultural național și UNESCO din România", se arată în comunicat.

Citește și: Expoziţia 'Laborator. Restaurarea picturilor vechilor maeştri', la Muzeul Național de Artă al României

"Proiectul de digital storytelling promovează patrimoniul cultural ca parte importantă din identitatea unei națiuni și a identității personale, în rândul 'millennials', cu implicarea lor directă. Astfel, fiecare generație devine ambasador al platformei, prin propriile viziuni. Experții, parte a generației 'X', povestesc, iar generația 'millennials' (Y și Z) transportă povestea în online, printr-un limbaj pe înțelesul tuturor. În 2018, campania #CronicariDigitali va prezenta peste 50 de obiective din patrimoniul național și UNESCO din România, toate pline de istorie, pitoresc și savoare, printr-o serie de călătorii inedite, evenimente dedicate comunităților de instagrammeri, bloggeri, vloggeri și jurnaliști", spun inițiatorii.

Proiectul vizează prezentarea unor clădiri vechi din mediul urban, cu arhitectură de referință, conace, castele, peisaje agro-pastorale şi industriale, mori de apă vechi, încă funcționale, căi ferate în peisaje de basm., dar și lumea gastronomiei și oameni incluși în patrimoniul viu.

Citește și: Actorul Jean-Louis Trintignant: 'Cinematografia s-a terminat pentru mine!'

"Intră în responsabilitatea Institutului Național al Patrimoniului să asigure perpetuarea patrimoniului cultural și promovarea acestuia către noua generație pentru ca, la rândul ei, aceasta să se poată identifica în valorile de patrimoniu și să contribuie la protejarea lor. Prin urmare, campania Cronicari Digitali este un demers perfect aliniat cu misiunea noastră. Trăim într-o eră digitală, iar oamenii caută experiențe care aduc trecutul și cultura mai aproape de ei. Și ce poate fi mai util pentru noua generație decât să vadă cu proprii ochi obiective-cheie, locuri unde s-a scris istorie, să le înțeleagă prin experiență directă? Suntem foarte bucuroși să susținem acest proiect și suntem convinși că informațiile venite din partea specialiștilor INP vor fi transmise mai departe, în lumea virtuală, de către noii cronicari ai mediului digital”, spune managerul Institutului Național al Patrimoniului, Ștefan Bâlici.

Campania Cronicari Digitali a debutat marți, cu primul eveniment Heritage Instameet din București.

"Centrul Capitalei a devenit zona zero a creativității vizuale pentru 120 de instagrammeri. Trei clădiri emblematice din București - Casa de Târgoveț, Palatul CEC și Casa Monteoru, și-au deschis porțile în cadrul evenimentului itinerant ce și-a propus să lege prezentul digital de trecut. Sute de fotografii, video-uri, live-uri pe FB și Instagram prezintă cele trei clădiri emblematice incluse în traseul de vizitare dedicat participanților", se arată în comunicat.

Citește și: Jodie Whittaker, prima actriţă care va interpreta rolul principal în 'Doctor Who'

"Dacă fiecare dintre noi este ce este grație părinților, bunicilor și străbunicilor, în egală măsură suntem ce suntem datorită patrimoniului cultural, el face parte din identitatea fiecăruia. Mesajul nostru - Trecutul este al meu și al tău, la fel și viitorul. Obiectivele din patrimoniul cultural trebuie împărtășite pentru ca fiecare nouă generație să se cunoască pe sine. Cu certitudine povestea României trebuie spusă acum pe Instagram sau Facebook, pe blog sau pe YouTube. În iulie-decembrie 2018, ne propunem să informăm și să comunicăm către sute de mii de tineri ce moștenire frumoasă avem. Din ianuarie 2019, dorim să mergem mai departe prin implicarea comunității în sprijinul patrimoniului cultural al României. Nu în ultimul rând, vrem să convingem tinerii antreprenori și voluntari să vină lângă obiective de patrimoniu cultural, fie construind afaceri pe lângă acestea (prin cofinanțări, accesări de fonduri etc.), fie să se implice în activități de susținere", a declarat Silvia Teodorescu, managing partner Zaga Brand.

2018 este Anul European al Patrimoniului Cultural, fiind programate activități care să încurajeze societatea să descopere și să exploreze patrimoniul european, urmărind punerea în valoare a istoriei și valorilor comune și consolidarea sentimentului de apartenență la diversitatea culturală din spațiul european.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.