DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Culoarea Oceanului Planetar se va schimba, în următoarele decenii: Cum se va transforma, din cauza încălzirii globale

ocean

Temperaturile în creştere vor schimba culoarea Oceanului Planetar, acesta devenind mai albastru în următoarele decenii, spun oamenii de ştiinţă de la MIT, citaţi de BBC.

Cercetătorii au descoperit că temperatura în creştere va schimba amestecul organismelor mici din apă care absorb şi reflectă lumina. Ei mai spun că acestea vor fi tot mai puţine în următoarele decenii.

Citește și: Remiză între Isărescu și Teodorovici! Ce se va face cu taxa care a aruncat în aer sistemul bancar

Acest fapt va duce la schimbarea culorii în peste jumătate din Oceanul Planetar până în 2100, scrie news.ro.

Plantele acvatice au un rol foarte important în oceane. Fitoplanctonul transformă lumina în energie chimică, consumă dioxidul de carbon şi reprezintă baza pentru hrană din mediul acvatic.

Citește și: Atomica a fost lansată! Ce vrea să elimine Guvernul – Sute de mii de români sunt vizați

Cu cât cantitatea fitoplanctonului este mai mare, cu atât mai puţin albastră va părea apa, fiind percepută mai degrabă verzuie.

Cercetări anterioare au arătat că, odată cu încălzirea, fitoplanctonul se diminuează în mai multe părţi ale Oceanului Planetar.

Citește și: Liviu Pleșoianu sare în apărarea lui Mircea Badea, după bătaia încasată de la motociclist

Noul studiu conturează impactul pe care aceste schimbări îl vor avea asupra culorii Oceanului, pe măsură ce planeta se încălzeşte.

„Ceea ce am descoperit este că se va schimba culoarea, probabil nu atât de mult încât să fie percepută cu ochiul liber, dar anumiţi senzori vor putea să detecteze modificări”, a declarat Stephanie Dutkiewicz de la Massachusetts Institute of Technology (MIT) din Cambridge (SUA) pentru BBC. „Acesta va fi probabil unul dintre primele semnale că am modificat ecologia oceanului”.