Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Dragoș Pîslaru, a anunțat că va trimite corpul de control pentru a verifica informațiile apărute în presă privind posibile prețuri supraevaluate la microbuzele electrice școlare achiziționate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
„Nu putem vorbi despre modernizarea României și investiții pentru viitorul copiilor noștri dacă banii europeni sunt folosiți incorect sau chiar furați. Am citit cu profundă indignare informațiile apărute în presă despre posibile prețuri supraevaluate la microbuzele școlare electrice finanțate prin PNRR. Voi trimite Corpul de Control al ministrului pentru a verifica în detaliu cum au fost realizate aceste achiziții: procedurile, prețurile plătite, criteriile tehnice și modul în care au fost respectate regulile de utilizare a fondurilor europene”, a anunțat Pîslaru.
Ministrul a precizat că va cere clarificări imediate autorităților implicate, iar dacă vor fi depistate nereguli, acestea vor fi sancționate prin corecții financiare și, acolo unde este cazul, prin sesizarea Parchetului European condus de Laura Codruța Kövesi.
Sute de milioane de euro din PNRR pentru microbuze electrice
România avea alocată suma de 250 de milioane de euro din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru a cumpăra 3.200 de microbuze, la un preț mediu de 78.000 de euro/bucată. Însă a ajuns să cumpere doar 1.300 de microbuze, la un preț de 200.000 de euro/bucată (fără TVA), scrie ReporterIS.
Publicația notează că o firmă din Prahova, Aveuro, a câștigat licitațiile în 60% dintre județe, inclusiv la Iași, iar în 90% din proceduri ar fi existat o singură ofertă admisibilă – cea a companiei. Conform calculelor ReporterIS, un microbuz ar fi trebuit să coste între 90.000 și 100.000 de euro, cu tot cu profit, în timp ce modelul E-Transit de la Ford, în varianta comercializată de Aveuro, are un preț de listă de 64.500 de euro, ajungând la maximum 70.000 de euro cu toate opțiunile incluse, fără TVA.
Comentează