Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Cum ar trebui Germania să-și finanțeze rețeaua națională de hidrogen de 11.200 km?

chemindigest.com
fluxys hidrogen

În iulie, operatorii germani de transport al gazelor naturale și-au dezvăluit planul pentru o rețea centrală de conducte de hidrogen de 11.200 km pentru a conecta utilizatorii industriali, instalațiile de stocare și centralele electrice din întreaga țară, fiind solicitați de guvernul național, informează hydrogeninsight.com.

La acea vreme, Berlinul a declarat că dorește ca rețeaua să fie finanțată în întregime cu numerar din sectorul privat, dar că va lua în considerare "subvențiile parțiale" ca parte a unei propuneri mai detaliate.

În timp ce această propunere nu a sosit încă, guvernul a publicat un "raport intermediar privind un concept pentru dezvoltarea în continuare a rețelei germane de hidrogen" într-un briefing pentru parlament (Bundestag), care prezintă cea mai recentă gândire în această privință.

Documentul de nouă pagini oferă un rezumat al planurilor actuale și al măsurilor luate până în prezent, inclusiv interconexiunile cu țările vecine și relațiile cu organismele UE.

Dar documentul oferă, de asemenea, detalii despre un "concept" de finanțare care este "examinat în prezent în scopul proprietății antreprenoriale descentralizate, al oportunităților antreprenoriale descentralizate și al protecției subvenționate a statului pentru anumite riscuri majore".

Principalele puncte luate în considerare sunt:

1) Taxe de rețea decalate: Finanțarea va fi în cele din urmă suportată de utilizatorii de hidrogen prin taxe de rețea, dar operatorii vor primi fonduri înainte de operarea rețelei.

2) Un cont de amortizare: Acesta este descris ca o "uniformizare intertemporală a tarifelor de rețea".

Germania va lansa licitații pentru centrale electrice pe bază de hidrogen de până la 23,8 GW până în 2035

"În primii ani de creștere a hidrogenului, costurile ridicate de capital și de operare întâlnesc puțini utilizatori. Pentru a preveni apariția unor tarife de rețea neeconomice ridicate, o parte din tarifele inițiale ar putea fi distribuite utilizatorilor ulteriori și, astfel, limitate la un nivel comercializabil în timpul creșterii", explică documentul.

"Subfinanțarea care apare inițial în contul de amortizare ar necesita prefinanțare, care servește la asigurarea lichidităților necesare pentru refinanțarea deficitului inițial de venituri prin plăți viitoare".

3) Taxă federală uniformă de rețea: O taxă de rețea identică pentru fiecare utilizator de rețea din întreaga țară "ar fi transparentă și simplă pentru utilizatorii de hidrogen, ar spori securitatea planificării și ar evita stimulentele false".

Cu toate acestea, acest lucru ar necesita "un mecanism de echilibrare între OTS [operatorii de sisteme de transport] care să compenseze veniturile din ce în ce mai mari", explică guvernul.

O rețea europeană de hidrogen ar putea reduce necesitatea extinderii rețelei electrice într-un sistem energetic cu zero emisii nete: studiu

4) Protecția statului: "În cazul în care creșterea pieței nu reușește sau este mai puțin reușită decât se așteaptă în prezent (de exemplu, din cauza viitoarelor salturi tehnologice cuantice), ar trebui luată în considerare protecția suplimentară și subvenționată", se spune în document, adăugând că acest lucru poate fi necesar și în cazul în care clienții ancoră se retrag, ceea ce duce la investiții depreciate.

Guvernul federal urmărește dezvoltarea privată a rețelei centrale de hidrogen și trebuie garantată o diviziune adecvată a oportunităților și riscurilor între proprietarii rețelei, pe de o parte, și stat sau utilizatorii rețelei, pe de altă parte, indiferent de proiectarea oricăror instrumente de finanțare.

5) Subvenții directe: Guvernul are în vedere, de asemenea, introducerea timpurie a taxelor de rețea, dar compensarea costurilor "prohibitiv de mari" în faza de lansare cu subvenții directe pentru utilizatorii rețelei. În acest fel, "sarcina reală a utilizatorului rețelei corespunde taxei de rețea uniforme și comercializabile dorite".

Aceste granturi ar putea lua forma unor contracte pe diferență pe durată determinată, adaugă documentul.

Informarea explică, de asemenea, că ideea inițială a guvernului de a înființa o companie centralizată de rețea de hidrogen pentru planificarea, construcția, operarea și finanțarea rețelei de bază de hidrogena fost respinsă.

"Această opțiune a fost abandonată deoarece implantarea ar putea duce la întârzieri în obiectivul de extindere rapidă a rețelei de bază de hidrogen", se spune în raport.

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.