Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Cum se prezintă campaniile în online a candidaților liberali din București

Screenshot_24

S-a ajuns la opinia unanim acceptată că spațiul public a suferit schimbări majore odată cu explozia rețelelor de socializare. Astfel, s-au deschis noi orizonturi și noi câmpuri de bătălie, inclusiv în mediul politic și deci în campaniile electorale.

Cel puțin la nivelul Bucureștiului, perioada în care activiștii de campanie se duelau fizic pe străzile orașului începe să apună încetul cu încetul. Astăzi, bătălia se dă în mediul online, și vom vedea în continuare cât preț pun candidații liberali din Capitală pe fructificarea oportunităților deschise de platforma virtuală Facebook.

Începem cu Ludovic Orban, candiatul PNL la Primăria CapitaleiScreenshot_6

Prima bilă neagră apare încă de la încercarea de identificare a paginii oficiale a acestuia. Sunt nu mai puțin de trei pagini cu numele liberalului, dintre care două cu un număr de aprecieri îndeajuns de mare încât să crezi că ai nimerit pagina corectă.

Pagina Ludovic Orban cu 1987 de aprecieri are toate postările ascunse, de unde putem presupune că cel care se ocupă cu imaginea în online a candidatului a vrut să o „omoare” pentru a-i face loc celeilalte. Dar dacă tot omori, măcar fă-o până la capăt. În traducere, în loc să optezi pentru ascunderea tuturor postărilor de pe pagina veche, mai bine alegi să o închizi.

Continuăm cu pagina actuală a lui Ludovic Orban. Nici nu apucă pagina să se încarce bine, că sare în ochi și a doua bilă neagră.

Screenshot_7Screenshot_9

Nefiind vorba de vreun profil privat, ci chiar de pagina oficială prin intermediul căreia Orban alege să se prezinte bucureștenilor consumatori de online, poza de copertă cu un patruped ținând în gură o doză de bere reprezintă cel puțin o alegere nefericită.

În rest, o pagină cu 2886 de aprecieri ca oricare alta care pare că face act de prezență. Poze de campanie cu candidatul stând de vorbă cu cetățenii, anunțuri privind strângerea de semnături și alte asemenea. În dreapta, un printscreen cu ultimele poze urcate în cronologia acestuia.

Alexandru Nazare, candidatul PNL la Primăria Sectorului 1

Față de Orban, Alexandru Nazare pare să aibă grijă să nu apară eventuale dubluri ale paginii. Totuși, pentru a nu îi da credit gratuit, trebuie să spunem că există două posibilități. Prima se referă la notorietatea scăzută a acestuia față de cea a lui Ludovic Orban, care ar putea fi motivul pentru care nimeni să nu fi încercat clonarea paginii. A doua variantă este ca o astfel de încercare să fi existat, dar colaboratorii candidatului PNL să fi avut grijă să raporteze și să închidă paginile false.

Screenshot_10

Parafrazând o zicală mai veche, putem spune că imaginea de copertă face cât o mie de cuvinte. În cazul lui Alexandru Nazare, o bilă albă deloc greu de obținut, prin folosirea unei imagini simple, de campanie.

Pagina oficială a candidatului liberal la Primăria Sectorului 1 numără 15.552 de aprecieri.  Activitatea pe pagină se prezintă într-o formă constantă, cu postări privind acțiunile din sector precum strângerea de semnături și discuții cu bucureștenii. O inițiativă bună și deloc greu de realizat este vizualul cu prezentarea programului candidatului.

Screenshot_11

Dan Cristian Popescu, candidatul PNL la Primăria Sectorului 2

O singură pagină oficială și pentru Cristi Popescu. Aceasta numără 4550 de aprecieri. Fotografia de copertă utilizată seamănă cu cea a lui Alexandru Nazare, motivul putând fi acela al sloganului cu care candidează Orban la Capitală și anume: „Uniți pentru administrația dreaptă”.

Screenshot_15Screenshot_14

Postările sale fac referire la acțiunile din sector, la interviurile și emisiunile la care a participat dar și o rubrică cam prea asemănătoare (din nou) cu cea a lui Alexandru Nazare, privind calendarul acțiunilor. Numărul de aprecieri și share-uri ale postărilor nu sparge topurile, dar se menține la un nivel constant. (50-60 de aprecieri per postare).

 

Florin Ștefan Vasile, candidatul PNL la Primăria Sectorului 3

Florin Vasile are și el o singură pagină oficială de Facebook, care numără 3.115 aprecieri. Postările sale fac referire la acțiunile întreprinse în sector, precum strângerea de semnături și discuții cu cetățenii. Distribuiri ale mesajelor de la Centru dar și postări în legătură cu principalele probleme din sector își fac și ele loc pe o pagină oficială care pare să existe din inerție, fără aibă gândit vreun content original care să aducă plus valoare.

Screenshot_16

Răzvan Sava, candidatul PNL la Primăria Sectorului 4

Primarul General interimar al Capitalei s-a ferit și el de „ghinionul” de a avea mai multe conturi deScreenshot_5schise. Unica sa pagină oficială numără 4.780 de aprecieri. Aici observăm pentru prima dată și postări cu un content diferit față de clasicele acțiuni de campanie precum strângerea de semnături sau discuțiile cu oamenii. Mai precis, pe pagina acestuia regăsim o campanie individuală de asistare și supraveghere a lucrărilor de la Pasajul Piața Sudului. O mișcare care își va găsi intrare și apreciere cel puțin la aceia care în fiecare dimineață și seară sunt nevoiți să traverseze zona și rămân blocați în trafic din cauza lucrărilor începute acum trei ani.

Cu biroul provizoriu mutat la Piața Sudului, înregistrarea sa a strâns în mai puțin de 24 de ore peste 17.000 de vizualizări.

Screenshot_17

Sub deviza „Iubesc Bucureștiul”, imaginea de copertă a lui Răzvan Sava este prima cu un conținut diferit față de clasicul „Numele politicianului + sectorul unde acesta candidează”.Screenshot_18

O altă acțiune promovată pe pagina acestuia de Facebook este curățarea Pădurii Băneasa. Nimic special până aici. Dar când la o acțiune de curățenie îi impulsionezi să participe și pe copiii de la liceul Alexandru Vlahuță, vorbindu-le despre cât de importantă este protejarea mediului și premiindu-i simbolic pentru participare, o acțiune care putea fi trecută cu vederea se tranformă într-una de succes. Toate acestea, combinate cu înregistrări video, imagini și comentarii referitoare la subiecte de interes, dau senzația că Răzvan Sava încearcă să-și folosească pagina de Facebook la capacitate maximă, nefiind doar „o obligație” a vremurilor virtuale.

Ovidiu Raețchi, candidatul PNL la Primăria Sectorului 5

Sub titlul „Raețchi primar la 5”, pagina oficială a liberalului numără 2.012 aprecieri.  Cu deviza „Sectorul 5 altfel”, imaginea de copertă a acestuia este și ea altfel decât am văzut la primii patru candidați PNL.

Screenshot_19 Ovidiu Raețchi publică pe pagina sa rezultatele mai multor campanii originale. Fie că vorbim despre „Marea Grădină Centrală” sau despre obiectivul de a strânge 8000 de zâmbete până pe 5 iunie, acțiunile candidatului PNL se delimitează de zona convenționalului, iar postările sale de asemenea:

Screenshot_21Screenshot_20

Un alt proiect original al candidatului PNL la Primăria Sectorului 5 se numește „Apartamentul lui Raețchi”.

230349_1684928885111597_6188363633328807489_n

În „centrul de comandă” al campaniei din Sectorul 5, Raețchi realizează invitații la cafea pentru seniorii din zonă, petreceri dedicate tinerilor dar și dezbateri cu locuitorii Sectorului 5, care au ocazia de a se întâlni și cu alți politicieni și intelectuali ai dreptei românești. Unul dintre politicienii care deja au trecut pragul apartamentului lui Raețchi este chiar Ludovic Orban.

Screenshot_22

Horia Mironescu, candidatul PNL la Primăria Sectorului 6

Sub deviza „Promit doar lucruri pe care sunt sigur că le pot realiza”, Mironescu nu pare să promită prea multe pe pagina oficială de Facebook. Aceasta numără 5690 de aprecieri, iar singurele promisiuni pe care le-am găsit sunt în urma unei întrevederi cu primarul general Răzvan Sava:

Screenshot_23

  1. Lărgirea Prelungirii Ghencea
  2.  Completare și reabilitare strada Liniei
  3. Străpungerea Bd Timișoara - Șos. de Centură
  4. Lacul Morii - Primăria Capitalei susține crearea Zonei de Agrement Lacul Morii
  5. Teatrul Giulești - am solicitat Primarului General acordul pentru un parteneriat al Primăriei sectorului 6 cu PMB în vederea relocării în Teatrul Giulești, care va fi reabilitat din bugetul PMB , a unora dintre teatrele bucureștene care nu mai au local, datorită intrării în vigoare a legii privind imobilele în clasa I de risc seismic.

Punctele de mai sus pot părea multe și importante, dar lipsa unei campanii care să marșeze pe ele pe o durată mai lungă de timp nu face decât să ducă la pierderea acestora printre celelalte postări tipice, privind întâlniri cu cetățenii din sector, vizite prin piețe și parcuri.

Căutând și tot căutând, cea mai originală postare a a lui Horia Mironescu este cea de mai jos. Totuși, este doar o postare „de etapă”, sau cu alte cuvinte, cu o floare nu se face primăvară.

https://www.facebook.com/radu.nicolescu86/videos/vb.100000000816818/1167575416585808/?type=2&theater

 

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.