Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Cum se ”văd” pe Facebook candidații la Primăria Capitalei

facebook

În acest moment partidele nu se înghesuie să își promoveze candidații pentru Primăria Generală a municipiului București. Cel puțin nu în mediul online, mai exact pe Facebook.

PSD pare că nu are candidat. A fost aruncat un nume în cursă: Robert Negoiță. Acesta, însă, a negat momentan, declarând că rămâne candidatul PSD pentru primăria sector 3.

Surse politice afirmă că PSD pregătește o mare cercetare sociologică, un sondaj pe 5.000 subiecți, dar și o suită de focusuri. Probabil, după această cercetare vor avea un ”profil de primar” dorit de bucureșteni, urmând ca pe baza unor date complete să identifice în interiorul organizației și liderul politic care se apropie cel mai mult de acest profil.

UNPR  pare că a găsit soluția în persoana Primarului General Interimar - Ștefănel Dan Marin.

Nu este o soluție care să poată aducă prea multe voturi, dar, în tandem cu ceilalți doi primari de sector: Onțanu, Piedone va putea strânge câteva mii de voturi astfel încât UNPR să poată spera la 1-2 consilieri generali în viitorul mandat. Desigur, acest lucru se va putea doar în condițiile în care UNPR va candida singur și nu va merge într-o alianță cu PSD-ul.

PNL are mai mulți candidați în cursa internă: Cristi Bușoi, Ludovic Orban, Petre Roman, Costică Canacheu. Șansele cele mai mari pentru a fi desemnat le are Cristi Bușoi care pare să fie și cel care ce își dorește cel mai mult această candidatură.

Nicușor Dan și-a manifestat intenția de a candida renunțând la independență și formându-și propriul partid: Uniunea Salvați București.

PMP nu are candidat desemnat. Popularii încearcă să țină cald numele lui Traian Băsescu, dar, credem noi, că este doar un joc pentru a menține PMP în atenția publicului și este puțin probabil ca fostul șef al statului să își asume rolul candidatului la primăria generală.

Așadar, dacă am dori să analizăm campaniile celor care ar putea candida la Primăria Generală, ar trebui să îi analizăm pe Ștefănel Dan Marin, Cristi Bușoi și Nicușor Dan.

Dacă i-am urmări pe cei trei candidați în online, pe Facebook mai exact, putem observa că cei mai dinamici sunt Nicușor Dan și Cristi Bușoi.

Datele cu privire la audiențele lor sunt făcute publice de Facebook.

Ștefănel Dan Marin abia a început să se profileze ca om politic, de când a preluat funcția de Primar Interimar. Posibilul candidat UNPR încearcă în online, pe Facebook, să promoveze acțiunile sale ca primar, dar și să se asocieze în imagini pozitive cu principalii vectori de imagine ai UNPR din București: Onțanu, Piedone. Fără a avea un mesaj consistent, fără a avea o mare dinamică în acțiune, Primarul Interimar este în etapă în care încearcă să fie prezent în spațiul online.

Nu are pagină de Facebook, ci profil personal cu peste 250 de prieteni. A devenit activ în momentul în care a preluat funcția de PG interimar.

stefanelFB

Cristi Bușoi are o activitate constantă și dinamică pe pagina de Facebook. El încearcă astfel să se profileze din ce în ce mai tare ca și cunoscător al administrației locale. Din când în când, Bușoi mai apare în spațiul online și pe teme privind sănătatea (postări - Drepturile Pacienților,  Forța de muncă din sistemul de sănătate).

busoiFB

Candidatul PNL a început o suită de dezbateri menite să promoveze soluțiile liberale la problemele Capitalei. Acțiunile sunt bine promovate pe Facebook, atât prin rețelele liberale cât și prin alocarea unui buget de publicitate (postări- Dezbaterea: Infrastructură trafic și transport alternativ, Drum cu prioritate prin București). De asemenea, Cristi Bușoi folosește și mesaje însoțite de cartoline pentru o vizibilitate cât mai mare : ”Capitala deciziilor bune”.

Cristi Bușoi are peste 32.000 de fani. Frecvența postărilor pe zi: 2 - 4, iar în ceea ce privește distribuția pe sexe - egală bărbați - femei.

Alte date:

interes foarte scăzut în rândul tinerilor - sub 10% vs interes 45+ unde avem și dublu față de media Facebook pe România

  • Figuri publice asociate: Alina Gorghiu, Iuliana Tudor, Gabriela Firea
  • Fanilor lui Cristi Bușoi le place: Digi 24 și jurnalistul Mihai Gâdea
  • Orașele de unde provin cei mai mulți fani: București, Timișoara - creștere foarte mare Drobeta Turnu Severin

Nicușor Dan, cunoscut publicului de la alegerile din 2012 pentru Primăria Capitalei, atunci când a reușit o figură frumoasă luând aproximativ 9 % din voturile bucureștenilor, a început campania în online pe o temă largă ”Curățenia generală în primăriile din București”.

nicusorDan

Candidatul USB are o prezență foarte bună în spațiul online, încercând să atingă ”publicul hipsteresc”, exploatând mesajul de ”curățenie a corupției din primăriile bucureștene”. Fără a avea o rețea de partid în spate care să îl ajute în promovarea mesajelor,  Nicușor Dan este promovat suficient de bine de publicul său țintă, public extrem de activ în spațiul online.

Nicușor Dan are pe pagina de Facebook peste 33.000 de fani și postează cu o frecvență de 1 -2 pe zi.

Este foarte popular în segmentul 25 - 34 ani și foarte scăzut în intervalul 18 - 24 ani, jumătate față de media pe România.

Are un public educat, interes dublu în zona studii superioare și foarte scăzut în zona studii medii.

Alte date:

  • Figuri publice asociate: Monica Macovei, Andi Moisescu
  • Emisiuni tv urmărite de fanii lui Nicușor Dan: Biziday, de la Digi24
  • Posturi preferate: Digi, Discovery
  • Publicații: Kamikaze, Times New Roman
  • Orașe: Conteaza doar pentru București, în restul țării este practic inexistent
  • Tehnologie accesari: Trafic crescut semnificativ pe Iphone, scăzut pe Android

Citește și Bătălia pentru București

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.