Cum te FURĂ magazinele. Cifrele de care n-ai auzit niciodată

Autor: Alexandra Cruceru, Redactor

Publicat: 14-04-2016

Actualizat: 14-04-2016

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Legumele şi fructele româneşti se vând pe rafturile marilor lanţuri de magazine la preţuri mult mai mari decât cele cu care pleacă de la poarta fermei. Aceasta pentru că hipermarketurile percep, pe lângă adaosul comercial, şi o multitudine de taxe care ajung, în unele cazuri, la peste 30% din costul final al produsului. ECONOMICA.NET vă prezintă lista taxelor percepute de unii dintre cele mai mari retaileri din România.

Discounturi on-invoice, servicii de reclamă, servicii logistică, reclamă în pliante, servicii de listare articol, de mercantizare, de marketing pentru campaniile speciale, bonusuri, taxa deschidere de magazin sau bonusuri pentru volume mari. Acestea sunt doar câteva dintre "taxele de raft" percepute de retaileri producătorilor de legume şi fructe din România. Sunt tarife care completează adaosul comercial obişnuit, ajungându-se astfel ca preţul plătit de consumatorul final să fie de până la patru ori mai mare decât preţul cu care producătorul îşi vinde marfa magazinului respectiv.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri