DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Cum tratăm insomnia. Sfaturile specialiştilor

insomnie

După durere, insomnia este cel mai frecvent motiv de prezentare la medic. Afectează cam o zecime dintre români şi, de multe ori, cauzele sunt foarte greu de depistat. Insomnia este un posibil factor de risc pentru o serie de alte afecțiuni. Despre ce facem dacă suferim de nesomn şi care sunt cele mai importante principii de tratament a vorbit, la DIGI24, dr. Răzvan Lungu, medic specialist pneumolog.

Citeşte şi: Fost ministru al Finanţelor, reacţie FURIBUNDĂ pe modificările aduse pilonului II de pensii

Despre insomnie:

  • insomnia este cea mai frecventă tulburare de somn (6-12% din populație)
  • al doilea cel mai frecvent motiv de prezentare la medic (după durere)
  • insomnia este mai frecventă la femei (raport pe sexe: 1,4:1)
  • în aproape jumătate din cazuri este asociată cu o tulburare psihiatrică
  • contrar părerii populare, principalul tratament al insomniei este psihoterapia
  • se recomandă în special terapia cognitiv-comportamentală
  • de cele mai multe ori, pacienţii se prezintă la medicul specialist după ce au încercat, pe cont propriu, sau la recomandarea medicului de familie, mai multe tratamente
  • consultul unui pacient cu insomnie în cabinetul de somnologie durează Între 45 minute şi o oră
  • uneori durează ani buni până când este identificată cauza insomniei

Citeşte şi: ANAF dă LOVITURA evazioniştilor! Control MASIV o firmă de electrocasnice, prejudiciu FABULOS

Insomnia este un posibil factor de risc pentru:

  • absenteism, accidente/erori la locul de muncă, accidente de circulație
  • tulburări afective, de anxietate sau legate de uzul de substanță
  • suicid
  • boli cardio-vasculare
  • scăderea toleranței la glucoză și diabet zaharat de tip 2
  • obezitate
  • disfuncție imună

Cum tratăm insomnia:

  • tratamentul de primă intenţie al insomniei primare este terapia cognitiv-comportamentă
  • în general, se desfăşoară pe durata a şase săptămâni cu o şedinţă pe săptămână
  • există şi variante intensive care durează undeva la două săptămâni, dar şi în cazul acestora rezultatele apar doar mai târziu
  • ameliorarea semnificativă a insomniei cronice apare de obicei după patru săptămâni
  • primul pas constă în înțelegerea cauzelor insomniei
  • apoi se corectează igiena somnului și se caută reducerea hipervigilenței prin relaxare
  • următorii pași sunt intervenția comportamentală: restricția somnului și controlul stimulilor.

Citeşte şi: Un jurnalist celebru aruncă BOMBA după violenţele din Piaţa Victoriei. Scenariu de ultim moment pe Legile Justiţiei .

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.