DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

CURS: 76% dintre românii folosesc zilnic sau aproape zilnic internetul; 3% îl folosesc pentru a achiziţiona produse

laptopuriieftine.org
cumparaturi online

Trei sferturi dintre români folosesc zilnic sau aproape zilnic Internetul, iar 3% îl folosesc pentru a cumpăra produse, conform datelor unui sondaj al Centrului de Sociologie Urbană şi Regională, prezentate joi de Andrei Tiut, sociolog CURS, la prima ediţie a evenimentului Ziua Naţională a Comerţului Electronic, potrivit Agerpres.

Potrivit acestuia, la întrebarea "Ce fel de Internet au românii?", răspunsul a fost multiplu: 55% au internet mobil, 41% de mare viteză acasă, 15% la birou, 10% de mică viteză, iar 9% nu ştiu ce fel de acces au, dar ştiu că au.

Întrebaţi cât de des îl folosesc, 76% dintre respondenţi au spus că zilnic sau aproape zilnic.

În ceea ce priveşte cardurile, 71% dintre cei chestionaţi au răspuns că deţin card bancar, majoritatea unul singur, iar 38% îl folosesc săptămânal pentru plăţi prin POS, 16% zilnic şi 18% lunar.

"Aici este reflectat probabil şi obiceiul de cumpărare. Nu toată lumea cumpăra zilnic cu plata la POS, dar foarte multă lume cumpără săptămânal", a explicat Tiut.

Citește și: Medicul Virgil Musta, semnal de alarmă: 'Este un moment dificil!’

Potrivit acestuia, cardul se foloseşte ceva mai rar pentru plăţile pe Internet, 49% dintre cei chestionaţi afirmând că nu îl folosesc deloc. Referitor la motivul pentru care nu îl utilizează, 33% dintre participanţii la sondaj au spus că nu au încredere, 31% pentru că nu văd produsul înainte de a-l plăti şi 21% nu ştiu să o facă.

Pe de altă parte, întrebaţi din ce motiv este folosit cardul pentru plăţi pe Internet, răspunsurile au fost următoarele: este rapid şi sigur - 32%, e mai simplu online - spun tot atâţia, am bani pe card 11% (ceea ce înseamnă, spune Tiut, că au bani pe card pe care vor să îi folosească sau sau nu au cash), am avut doar experienţe bune - 7%.

La întrebarea "Cât de des apelaţi la comerţul electronic pentru a achiziţiona produse?", 3% au răspuns că zilnic, 8% săptămânal, lunar 17%, mai rar 24%, niciodată 46%.

Printre avantajele comerţului electronic au fost menţionate livrarea la domiciliu sau la punctele alese de client (33%), existenţa unei game mai variate de produse (19%).

La polul opus, în ceea ce priveşte dezavantajele, 15% spun că nu există mecanisme de protecţie a consumatorului, 7% vorbesc despre costul ridicat al livrării, 6% nu au încredere de firmele de curierat şi 3% spun că perioada de aşteptare e prea lungă.

Sondajul a fost realizat pe 1.067 de locuitori. Marja de eroare este de 2%, la un nivel de încredere de 95%.

Reprezentanţi ai autorităţilor şi mediului de afaceri au dezbătut pe tema viitorului comerţului electronic din România în cadrul primei ediţii a Zilei Naţionale a Comerţului Electronic, organizată joi de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO).

Evenimentul a cuprins trei paneluri: "Potenţialul şi provocările comerţului electronic în România - cadrul de reglementare naţional şi european", "Plăţile digitale, temelia unei economii sănătoase" şi prezentarea rezultatelor studiului sociologic şi cercetării realizate de Institute for Global Digital Policies (IGDP) şi Centrul de Sociologie Urbană şi Regională (CURS) despre comerţul electronic din România din perspectiva politicilor publice şi percepţia românilor cu privire la digitalizare.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES a fost partener media al evenimentului.

Parlamentul României a adoptat, în acest an, Legea nr. 144/2020 prin care data de 15 octombrie a fost instituită drept Ziua Naţională a Comerţului Electronic.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.