Damar Hamlin, în continuare în stare critică. Emoţie în SUA după stopul cardiac suferit de jucătorul de la Buffalo Bills

captură TV
fotbal american

Jucătorul echipei de fotbal american Buffalo Bills Damar Hamlin, este încă internat „în stare critică” după ce a suferit un stop cardiac în urma unui placaj, luni, la un meci din NFL, relatează AFP, potrivit news.ro.

"Damar Hamlin a petrecut noaptea trecută la unitatea de terapie intensivă şi rămâne acolo, în stare critică, la Centrul Medical al Universităţii din Cincinnati”, a scris franciza statul New York pe Twitter.

Cu o zi înainte, aceasta anunţase că jucătorul în vârstă de 24 de ani a fost „victimă a unui stop cardiac după un şoc în timpul meciului cu Bengali. Inima lui a început să bată din nou pe teren şi a fost transferat la spital pentru examinări şi tratament. În prezent, este sedat şi în stare critică".

Hamlin a primit iniţial primul ajutor medical rapid, care a durat mai mult de jumătate de oră, ESPN raportând că a fost efectuat masaj cardiac. Era atunci primul sfert între Bills şi Bengals, iar apărătorul, care se află la al doilea sezon în NFL, tocmai se prăbuşise la pământ, imediat după ce şi-a revenit dintr-un şoc violent după un placaj. O secvenţă terifiantă văzută pe un canal naţional de milioane de telespectatori şi care a redus la tăcere un stadion plin până la refuz/

Când a fost transferat la spital, Hamlin era sub asistenţă respiratorie, iar fanii ambelor echipe s-au strâns spontan, ci lumânări în mână, în faţa unităţii medicale situate la aproximativ şase kilometri de stadion. NFL, care a amânat jocul pe termen nelimitat, „nu a luat încă o decizie cu privire la posibila reluare a acestuia la o dată ulterioară”.

Forul de conducere al acestui sport colectiv, atât cel mai popular, cât şi cel mai violent din America, a trebuit până acum să facă faţă în principal preocupărilor tot mai mari legate de comoţiile suferite de jucători, în urma loviturilor primite în cap. Deja strict, protocolul în vigoare a fost întărit şi mai mult în octombrie anul trecut, cu interdicţia oricărui jucător de a relua un meci în cazul în care se observă un factor de instabilitate motorie globală, indiferent de motiv. O decizie luată în urma unei controverse în timpul unui meci dintre Miami şi Buffalo la sfârşitul lunii septembrie. Fundaşul Miami Dolphins, Tua Tagovailoa, a fost prezent pe teren, în ciuda unui şoc foarte violent suferit cu câteva zile mai devreme şi a trebuit să fie scos pe targă după ce a suferit o comoţie.

Fracturile şi rupturile ligamentelor sunt, de asemenea, foarte frecvente, dar un incident precum stopul cardiac este extrem de rar. Există un singur precedent, datând din 1971, când Chuck Hughes, jucătorul celor de la Detroit Lions, a fost victima în timpul unui meci cu Chicago Bears, fără să fi suferit anterior un şoc. Avea antecedente familiale şi a murit în spital în timp ce ambele echipe încheiau meciul.

Multe vedete NFL au postat mesaje de susţinere pe reţelele de socializare sau pentru a le aminti oamenilor riscurile acestui sport. „Momente ca acesta arată într-o altă lumină cum este să joci sportul pe care îl iubeşti”, a scris legendarul fundaş al echipei Tampa Bay Buccaneers, Tom Brady. Starul Los Angeles Lakers (NBA), LeBron James, a insistat că „sănătatea jucătorilor din toate sporturile este pe primul loc. A fost un lucru groaznic de văzut.”

Până şi preşedintele Joe Biden, care „a aflat despre evenimentul oribil” a fost mişcat emoţionat, sperând „că starea de sănătate a lui Hamlin se va îmbunătăţi rapid”, potrivit purtătorului de cuvânt al Casei Albe.

Marţi, familia lui Hamlin şi-a exprimat „sincera mulţumire” pentru sprijinul acordat lui Damar „în această perioadă dificilă”, într-un comunicat de presă.Familia i-a lăudat pe medicii de la Centrul Medical al Universităţii din Cincinnati care i-au oferit îngrijiri excepţionale.

×