Dan Negru cântă prohodul televiziunii și radioului: 'Uitați-vă pe audiențe tv: PRAF'

Autor: Nicoleta Nicolau

Publicat: 23-01-2025 08:55

Actualizat: 23-01-2025 11:06

Article thumbnail

Sursă foto: captură TV

Dan Negru, îndrăgitul om de televiziune, cântă prohodul televiziunii și radioului din România și susține că mass-media clasice trebuie să se schimbe pentru a mai putea fi relevante , în contextul în care noile media acaparează cea mai mare parte a publicului din  România și nu numai.

 

Indragitul om de televiziune Dan Negru a publicat pe rețelele de socializare un mesaj tranșant despre starea actuală a televiziunii și radioului, declarând că media clasică pierde teren în fața online-ului activ. Negru a exemplificat cu situația din Marea Britanie, unde schimbările în leadership-ul Channel 4 au venit ca urmare a eșecului campaniei împotriva Brexitului, sugerând că în România se perpetuează aceeași rețetă cu aceleași fețe și aceleași abordări.

„Am ajuns prin Londra… Aici, Channel 4 a fost televiziunea care a luptat împotriva ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană. Brexitul s-a întâmplat, iar jurnaliștii și analiștii care nu i-au convins pe britanici și care au eșuat au fost înlocuiți. David Abraham, fostul director general al Channel 4, a fost schimbat cu Alex Mahon.

La noi, aceiași oameni, aceleași televiziuni, aceiași prezentatori, aceiași analiști și aceiași invitați au început o nouă campanie electorală (pentru cunoscători, uitați-vă pe audiențe TV: PRAF).

Ca să mai aibă influență, media clasică trebuie să se schimbe, să găsească fețe noi, credibile, pentru noul public!”, a scris Dan Negru, subliniind nevoia urgentă de inovație în media tradițională.

Dan Negru: 'Televiziunea și radioul sunt pasive'

Vedeta a explicat diferența fundamentală dintre televiziune și online, subliniind că televiziunea și radioul sunt medii pasive, care pot rula în fundal fără a solicita atenție deplină, în timp ce online-ul captează complet publicul.

„Televiziunea și radioul, media clasică, sunt pasive. Nu ești implicat urmărindu-le. Televizorul poate merge în fundal, în timp ce tu faci altceva, iar radioul poate să ruleze în mașină, dar principala activitate rămâne condusul.

Online-ul este activ. Stai cu ochii pe ecran, urmărești postările și dai scroll; nu poți face altceva în același timp. Cu atât mai mult, mesajul transmis de new media este mai puternic decât cel din media clasică.

Căutați voci și fețe noi! Când aceiași oameni, în aceeași media clasică, nu schimbă nimic și fac același lucru, îi dai dreptate lui Einstein: ‘Nebunia înseamnă să faci același lucru în mod repetat și să te aștepți să obții alt rezultat’”, a concluzionat Dan Negru.

 

 

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri