Daniel Jinga, la dezbaterea proiectului privind ONB: Dacă acest HG apare, să apară în forma corectă

Autor: Andrei Ștefan

Publicat: 26-08-2024

Actualizat: 26-08-2024

Article thumbnail

Sursă foto: romaniatv.net

Managerul Operei Naţionale Bucureşti, Daniel Jinga, a afirmat luni, la Ministerul Culturii, la dezbaterea pe proiectul privind comasarea ONB cu Centrul Cultural "Tinerimea Română, că toţi actorii implicaţi trebuie să fie preocupaţi ca acest HG, dacă apare, să fie "în forma corectă".

"Din punctul meu de vedere, principalul lucru pe care ar trebui să-l facem, şi vă spun cu toată sinceritatea, hai să nu mai fim ipocriţi, hai să încercăm să vedem de fapt realitatea cum e ea, trebuie cu toţii să ne preocupăm ca acest HG să apară sau să nu apară, dar dacă apare să apară în forma corectă. Forma corectă fiind aceea: grija faţă de Opera Naţională Bucureşti, grija faţă de Centrul Naţional 'Tinerimea Română' şi de promovarea tinerilor, preluarea întregului personal cu toate costurile aprobate cumulate dintre cele două instituţii", a precizat Daniel Jinga.

În opinia sa, comasarea celor două instituţii ar însemna "un mare pas înainte".

"Eu consider că asta ar însemna pentru Opera Naţională Bucureşti un mare pas înainte, pentru că ea va avea posibilitatea să atragă foarte multe fonduri pentru proiecte - apropo de discuţie, Opera Naţională Bucureşti este instituţie de spectacole, va face şi proiecte, iar Tinerimea Română este instituţie de proiecte, dar are angajat şi personal artistic, deci este un hibrid din punctul ăsta de vedere. Acest hibrid funcţionează deja, nu îl inventăm noi", a spus managerul ONB.

Daniel Jinga a afirmat că toţi participanţii la dezbatere sunt interesaţi ca "Opera Naţională să meargă înainte şi oamenii să fie protejaţi".

Prezentă la dezbatere, Ozana Barabancea, artist liric la ONB, a arătat că se opune desfiinţării Operei Naţionale Române şi comasării acesteia cu Tinerimea Română.

"Mă opun vehement desfiinţării ONB şi comasării acesteia cu Tinerimea Română. Consider că acest proiect trebuie revizuit cu atenţie pentru a proteja atât locurile de muncă ale artiştilor, cât şi moştenirea culturală a României. Vă îndemn să ne concentrăm pe soluţii care să asigure continuitatea şi dezvoltarea ONB fără a compromite tradiţia şi calitatea care au definit-o în timp, pentru un secol", a transmis Ozaba Barabancea.

Ea este de părere că transformarea ONB "într-un loc de divertisment general riscă să îndepărteze publicul avizat şi fidel format în decenii de muncă şi dedicaţie".

"Comasarea instituţiilor poate duce la pierderea specificului artistic al Operei, diluând prestigiul şi transformând-o într-o instituţie mult prea diversificată pentru a-şi păstra unicitatea. Paris, Berlin, Viena, Roma, New York şi altele - au toate Opere care păstrează cu sfinţenie tradiţia şi specificul lor. De ce ar trebui să renunţăm noi, după 100 de ani de existenţă, la acest standard înalt? Opera Naţională nu este o casă de cultură, ci un sanctuar al artei lirice cu o tradiţie solidă şi un public fidel", a afirmat artista.

Ozana Barabancea consideră că "această iniţiativă care propune comasarea Operei Naţionale Bucureşti cu Centrul Naţional de Artă Tinerimea Română poate avea consecinţe devastatoare asupra identităţii, stabilităţii şi viitorului acestei instituţii emblematice".

Sindicatul Artiştilor Instrumentişti din Orchestra Operei Naţionale Bucureşti au arătat, luni, într-un comunicat, că posibilitatea unirii ONB cu Centrul Naţional Tinerimea Română pentru crearea unei instituţii "mai puternice" nu pare "o idee rea în sine" atât timp cât Opera îşi păstrează obiectul de activitate, iar tinerii capătă "un centru mai puternic de promovare şi formare profesională".

Ministerul Culturii a organizat luni, în conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, o întâlnire în cadrul căreia a fost supus dezbaterii publice proiectul de Hotărâre privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Operei Române, ocazie cu care toţi cei interesaţi au putut să-şi spună punctul de vedere.

Potrivit proiectului de HG, se înfiinţează Opera Română, denumită în continuare Opera, instituţie publică de spectacole şi concerte, de repertoriu, de importanţă naţională, având personalitate juridică, subordonată Ministerului Culturii, prin fuziunea prin contopire a Operei Naţionale Bucureşti şi a Centrului Naţional de Artă "Tinerimea Română", instituţii publice cu personalitate juridică, aflate în subordinea Ministerului Culturii, care se desfiinţează. Se propune ca noua instituţie să aibă o direcţie specială dedicată promovării tinerilor şi să îşi păstreze specificul activităţilor artistice tradiţionale.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri