De ce cred că este necesară eliminarea testelor de evaluare din clasele primare și a testelor grilă de la evaluarea națională?
1. Pentru că ele antrenează execuția mecanică a unor operațiuni repetitive care nu au nicio legătură cu asimilarea de valori, nici cu meseriile și economia viitorului. Roboții fac deja aceste operațiuni.
2. Pentru că ele antrenează memoria, rezistența fizică și supunerea. Școala a cultivat aceste aptitudini timp de decenii pentru prima și a doua revoluție industrială. Acesta este trecutul în învățământ.
3. A treia revoluție industrială pe care am trăit-o împreună și a patra revoluție industrială care este în plină desfășurare și care va marca următoarele trei decenii are nevoie de cu totul și cu totul alte abilități: de creativitate, de comunicare, antreprenoriale, de alfabetizare digitală și alfabetizare tehnologică. Educația românească preuniversitară trebuie să se adapteze rapid la acestea și să recurgă la abordări interdisciplinare care cultivă aptitudinile fiecărui copil în parte, creativitatea și moralitatea, cultura și tradițiile românești, generozitatea și virtuțile colaborării, dacă nu dorim să formăm o "clasă socială a oamenilor inutili", despre care Yuval Harari vorbește deja din anul 2013.
În mileniul al treilea, educația performantă este un proces social, o explorare împreună cu profesorul, generatoare de întrebări și de curiozități, o îmbinare de științe orizontale și verticale, în care matematica este o știință a vieții, nu exerciții mecanice fără semnificație pentru elevi. Economia și afacerile viitorului vor fi complet diferite față de ceea ce vedem azi în jurul nostru, iar schimbările vor fi foarte rapide. Generațiile tinere nu mai trebuie pregătite pentru meseriile care vor dispărea în viitorul apropiat.
Sunt curioasă să vă aud și părerile dvs, părinți, profesori, elevi sau studenți, angajatori și angajați: andreea.paul@inaco.ro