România nu a reuşit să construiască autostrăzi într-un ritm susţinut dintr-un cumul de motive, fiind o chestiune de stabilitate, de viziune şi de negociere, a explicat ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare, la un eveniment online, întrebat fiind de ce România nu a reuşit să construiască autostrăzi într-un ritm susţinut.
"Nu este un motiv anume, este un cumul de motive (de ce România nu a reuşit să construiască autostrăzi într-un ritm susţinut - n.r.). Este o chestiune de stabilitate, în al doilea rând o chestiune de viziune asupra domeniului, în al treilea rând o chestiune de negociere, modul în care îţi negociezi proiectele şi le planifici. Infrastructura se planifică. În infrastructură lucrurile se planifică pe 5, pe 10, pe 20 de ani. Obiectivele odată stabilite se menţin. Nu poţi să îţi schimbi părerea de la un an la altul sau din patru în patru ani despre ceea ce vrei să finanţezi. Ideea de a avea o predictibilitate a stat la baza existenţei unui masterplan, Ştiţi foarte bine că în anul 2012 an terminat proiectul de masterplan iniţial. Am lucrat la acest proiect un an de zile în ideea de a avea o viziune clară asupra ceea ce vrem să finanţăm pe termen lung, iar această viziune clară să nu fie viziunea unui ministru sau a unui guvern, să fie viziunea naţională agreată de către toţi factorii politici astfel încât lucrurile să nu se mai schimbe de la un guvern la altul", a spus Alexandru Nazare, la conferinţa online "Upgrade România - investiţiile, colacul de salvare al economiei", organizată de DC News, întrebat fiind de ce România nu a reuşit să construiască autostrăzi într-un ritm susţinut.
El a precizat că, dacă ne ne uităm la marile proiecte, este de remarcat faptul că autostrada Sibiu - Piteşti a demarat "şi nu a fost uşor".
"Ştiţi foarte bine ce discuţii am avut în timpul anului trecut cu Comisia Europeană pentru a agrea finanţarea. Au fost foarte multe probleme legate de prezentarea proiectului, explicarea proiectului, pentru că maturizarea unui proiect durează. Etapele sunt foarte complicate. Nu doar procedura de achiziţie în sine, pentru că procedura de achiziţie e completată de o procedură de aprobare a finanţării. Ce am reuşit anul trecut să aprobăm această finanţare, după cum ştiţi, şi inclusiv achiziţiile pe loturile 1 şi 5 au demarat. Lucrările au demarat şi uitaţi că pe lotul 5 avem chiar progrese importante", a menţionat Alexandru Nazare.
De ce România nu a reuşit să construiască autostrăzi într-un ritm susţinut? Răspunsul ministrului Finanțelor
Explorează subiectul
Articole Similare

2
Forumul pentru Cooperare Economică România – China! Un nou capitol în relațiile bilaterale
2

587
De ce au crescut carburanții? Șeful Consiliului Concurenței îi liniștește pe șoferi: 'În foarte scurtă perioadă prețurile își vor reveni'
587

18
Poate tehnologia să rezolve criza mărimilor din modă?
18

14
Donald Trump reduce tarifele la cafea, carne de vită şi fructe
14

48
Să fie acesta adevăratul plan al lui Trump? Colosul american Carlyle ar putea prelua activele internaţionale ale Lukoil
48

20
Google, sancționat în Germania: 465 milioane de euro despăgubiri pentru Idealo
20

32
Gigantul Apple ia în calcul schimbarea CEO-ului
32

1.708
SUA și Arabia Saudită se pregătesc de un mega-acord! Prințul moștenitor sosește personal la Washington pentru a semna
1.708

167
Zvonuri legate de o posibilă spargere a bulei speculative din AI a făcut ca bursele europene să închidă vineri în scădere
167

176
Cresc preţurile petrolului, după ce portul rusesc Novorossiisk suspendă exporturile în urma unui atac ucrainean
176

1.970
Trucul banal pentru a economisi la factura de energie: trebuie acționat la ora 17.30
1.970

1.607
Budapesta iese la atac: Ungaria va sesiza Curtea de Justiţie a UE împotriva interdicţiei europene privind importurile de gaz rusesc
1.607

251
Economia Bulgariei, cea mai puternică din Sud-Estul Europei
251


















Comentează