România nu a reuşit să construiască autostrăzi într-un ritm susţinut dintr-un cumul de motive, fiind o chestiune de stabilitate, de viziune şi de negociere, a explicat ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare, la un eveniment online, întrebat fiind de ce România nu a reuşit să construiască autostrăzi într-un ritm susţinut.
"Nu este un motiv anume, este un cumul de motive (de ce România nu a reuşit să construiască autostrăzi într-un ritm susţinut - n.r.). Este o chestiune de stabilitate, în al doilea rând o chestiune de viziune asupra domeniului, în al treilea rând o chestiune de negociere, modul în care îţi negociezi proiectele şi le planifici. Infrastructura se planifică. În infrastructură lucrurile se planifică pe 5, pe 10, pe 20 de ani. Obiectivele odată stabilite se menţin. Nu poţi să îţi schimbi părerea de la un an la altul sau din patru în patru ani despre ceea ce vrei să finanţezi. Ideea de a avea o predictibilitate a stat la baza existenţei unui masterplan, Ştiţi foarte bine că în anul 2012 an terminat proiectul de masterplan iniţial. Am lucrat la acest proiect un an de zile în ideea de a avea o viziune clară asupra ceea ce vrem să finanţăm pe termen lung, iar această viziune clară să nu fie viziunea unui ministru sau a unui guvern, să fie viziunea naţională agreată de către toţi factorii politici astfel încât lucrurile să nu se mai schimbe de la un guvern la altul", a spus Alexandru Nazare, la conferinţa online "Upgrade România - investiţiile, colacul de salvare al economiei", organizată de DC News, întrebat fiind de ce România nu a reuşit să construiască autostrăzi într-un ritm susţinut.
El a precizat că, dacă ne ne uităm la marile proiecte, este de remarcat faptul că autostrada Sibiu - Piteşti a demarat "şi nu a fost uşor".
"Ştiţi foarte bine ce discuţii am avut în timpul anului trecut cu Comisia Europeană pentru a agrea finanţarea. Au fost foarte multe probleme legate de prezentarea proiectului, explicarea proiectului, pentru că maturizarea unui proiect durează. Etapele sunt foarte complicate. Nu doar procedura de achiziţie în sine, pentru că procedura de achiziţie e completată de o procedură de aprobare a finanţării. Ce am reuşit anul trecut să aprobăm această finanţare, după cum ştiţi, şi inclusiv achiziţiile pe loturile 1 şi 5 au demarat. Lucrările au demarat şi uitaţi că pe lotul 5 avem chiar progrese importante", a menţionat Alexandru Nazare.
De ce România nu a reuşit să construiască autostrăzi într-un ritm susţinut? Răspunsul ministrului Finanțelor
Explorează subiectul
Articole Similare

12
Gabriela Folcuţ (ARB): România are o capacitate mare de creştere economică, prin credit
12

4.547
SURSE Dorinel Umbrărescu pune o singură condiție Guvernului pentru a salva de la faliment colosul siderurgiei din România
4.547

2.833
Instituțiile statului, 'refugiu pentru pile politice'. Acuzațiile dure ale consilierului guvernatorului BNR
2.833

86
Piața chiriilor explodează la început de an universitar: ofertă mai mare cu 42% față de 2024
86

40
Vladimir Alexandrescu: Statistica românească, care face parte din Eurostat, este foarte bine cotată
40

3.295
Cum a ajuns `regele ciobanilor` să fenteze UE după condamnarea definitivă pentru evaziune - Și-a interpus părinții bătrîni și fiica în mecanismul infracțional
3.295

3.185
Euro crește din nou și se apropie de un nou prag psihologic. Cursul valutar de referință anunțat pentru marți
3.185

3.213
'Numerarul este sfânt'. Este reacția unui profesor universitar, după recomandarea BCE de a ține bani cash în casă
3.213

4.588
Începe greul pentru `regele ciobanilor` - EPPO l-a dat pe mâna judecătorilor pentru fraudare de fonduri europene de peste 2 milioane de euro
4.588

37
OMV Petrom a finalizat achiziţia participaţiei de 50% într-un proiect solar din Bulgaria
37

39
Radu Hanga: Vedem din nou anunţuri privind companii care încep să vină către Bursă
39

233
Cine va controla Ferrari? O bătălie de familie pentru o avere uriașă zguduie Europa
233

129
România și-a prezentat noile microbuze electrice: au o autonomie cuprinsă între 350 și 500 de km
129
Comentează