Greenpeace România atrage atenţia asupra infrastructurii deficitare pentru biciclişti în Bucureşti, şi cere Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) realizarea a minimum 100 km de piste de biciclete până în 2022, potrivit unui comunicat al organizaţiei de mediu, conform agerpres..
"Astăzi, 3 iunie, de Ziua Mondială a Bicicletei, Greenpeace România atrage atenţia asupra infrastructurii deficitare pentru biciclişti în Bucureşti, şi cere PMB realizarea a minimum 100 km de piste de biciclete până în 2022.", se menţionează în comunicat.
Potrivit sursei citate, voluntarii Greenpeace România au testat cât de prietenos şi sigur este mersul cu bicicleta din Piaţa Victoriei până la Primăria Municipiului Bucureşti, ocazie cu care au transmis primarului capitalei, Nicuşor Dan, cele 10 soluţii Greenpeace pentru reducerea poluării, propuneri susţinute de peste 15.000 de oameni.
"În Bucureşti sunt peste 1800 km de străzi, însă lungimea pistelor de biciclete nu depăşeşte 20 km. Mai mult, acestea nu sunt conectate, sunt construite la standarde diferite, iar unele dintre ele sunt reale pericole, atât pentru biciclişti cât şi pentru pietoni." a declarat Alin Tănase, coordonatorul campaniei de mobilitate Greenpeace România
Reprezentanţii organizaţiei de mediu susţin că Bucureştiul este un oraş poluat şi arogant cu distribuţia spaţiului. "De la aroganţa benzilor de maşină foarte largi şi numeroase pe marile bulevarde, la lipsa infrastructurii pentru bicicletă şi la trotuarele foarte înguste, chiar şi pentru unul sau două persoane.", se mai spune în comunicat.
Prin urmare, ponderea mersului cu bicicleta în deplasările zilnice din Bucureşti este de doar 1%, iar cea a mersului pe jos este de 15%. În schimb, aproximativ 50% dintre deplasările zilnice din Bucureşti sunt efectuate cu vehicule private.
"În contextul în care Bucureştiul este una dintre cele mai poluate şi congestionate capitale europene, avem nevoie de o adevărată revoluţie în sistemul de transport. Toată lumea trebuie să aibă acces la un sistem de mobilitate curat, decarbonizat, durabil, sigur şi universal, accesibil tuturor, şi care să favorizeze conexiunea dintre comunităţi şi natură. Mersul cu bicicleta este sănătos pentru oameni şi planetă şi trebuie sa fie parte din soluţie. Avem dreptul la un oraş verde, cu piste de biciclete de calitate şi acces uşor la spaţii verzi şi natură.", susţin reprezentanţii Greenpeace.
De ziua Mondială a Bicicletei, Greenpeace atrage atenția primarului capitalei, asupra infrastructurii deficitare pentru biciclişti
Explorează subiectul
Articole Similare

423
Ilie Bolojan a băgat producătorii de carne de porc în ședință: Guvernul impune reguli noi
423

2.631
Criza care va îngenunchea România vine din SUA: Rezerva BNR va scădea, importuril vor sări în aer
2.631

33
Companiile de asigurări din România plătesc despăgubiri uriașe pentru incendii, explozii și avarii
33

22
O nouă campanie publică anticontrabandă, lansată în România şi Republica Moldova
22

4.296
Coalița de guvernare, în aer. Scandal mocnit între PSD și premier, reduceri de cheltuieli vs. concedieri. Miercuri, reuniune cu scântei
4.296

29
Profitul CEC Bank crește puternic în prima jumătate a anului
29

3.826
Medicamente revoluționare intră pe piața românească: Tratează multe probleme, dar prețurile sunt uriașe - DOCUMENT
3.826

56
ANPIS: 148.125 de beneficiari ai indemnizaţiei pentru creşterea copilului, în august 2025
56

1.428
Românii au început să își rezerve vacanțele de Sărbători: Ce se caută anul acesta și ce buget au turiștii
1.428

5.275
Vine revoluția în telefonie! Viitorul e pe orbită: cum un singur telefon poate răsturna licențele, roamingul și tarifele de monopol în România
5.275

3.545
România poate atrage zeci de miliarde de euro: Un consultant fiscal vorbește despre un superholding din companiile de stat profitabile
3.545

5.479
Investiție pe fonduri europene lângă București - Se naște un mare nod rutier
5.479

2.281
Românii îngheață când văd facturile. Orașele care vor plăti mai mult în sezonul rece pentru căldură
2.281
Comentează