Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

De ziua Mondială a Bicicletei, Greenpeace atrage atenția primarului capitalei, asupra infrastructurii deficitare pentru biciclişti

piste biciclete

Greenpeace România atrage atenţia asupra infrastructurii deficitare pentru biciclişti în Bucureşti, şi cere Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) realizarea a minimum 100 km de piste de biciclete până în 2022, potrivit unui comunicat al organizaţiei de mediu, conform agerpres..

"Astăzi, 3 iunie, de Ziua Mondială a Bicicletei, Greenpeace România atrage atenţia asupra infrastructurii deficitare pentru biciclişti în Bucureşti, şi cere PMB realizarea a minimum 100 km de piste de biciclete până în 2022.", se menţionează în comunicat.

Potrivit sursei citate, voluntarii Greenpeace România au testat cât de prietenos şi sigur este mersul cu bicicleta din Piaţa Victoriei până la Primăria Municipiului Bucureşti, ocazie cu care au transmis primarului capitalei, Nicuşor Dan, cele 10 soluţii Greenpeace pentru reducerea poluării, propuneri susţinute de peste 15.000 de oameni.

"În Bucureşti sunt peste 1800 km de străzi, însă lungimea pistelor de biciclete nu depăşeşte 20 km. Mai mult, acestea nu sunt conectate, sunt construite la standarde diferite, iar unele dintre ele sunt reale pericole, atât pentru biciclişti cât şi pentru pietoni." a declarat Alin Tănase, coordonatorul campaniei de mobilitate Greenpeace România

Reprezentanţii organizaţiei de mediu susţin că Bucureştiul este un oraş poluat şi arogant cu distribuţia spaţiului. "De la aroganţa benzilor de maşină foarte largi şi numeroase pe marile bulevarde, la lipsa infrastructurii pentru bicicletă şi la trotuarele foarte înguste, chiar şi pentru unul sau două persoane.", se mai spune în comunicat.

Prin urmare, ponderea mersului cu bicicleta în deplasările zilnice din Bucureşti este de doar 1%, iar cea a mersului pe jos este de 15%. În schimb, aproximativ 50% dintre deplasările zilnice din Bucureşti sunt efectuate cu vehicule private.

"În contextul în care Bucureştiul este una dintre cele mai poluate şi congestionate capitale europene, avem nevoie de o adevărată revoluţie în sistemul de transport. Toată lumea trebuie să aibă acces la un sistem de mobilitate curat, decarbonizat, durabil, sigur şi universal, accesibil tuturor, şi care să favorizeze conexiunea dintre comunităţi şi natură. Mersul cu bicicleta este sănătos pentru oameni şi planetă şi trebuie sa fie parte din soluţie. Avem dreptul la un oraş verde, cu piste de biciclete de calitate şi acces uşor la spaţii verzi şi natură.", susţin reprezentanţii Greenpeace.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.